Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

آنها باید، بر غیر قابل قبول بودن جنگ هسته‌ ای تأکید کنند در بالاترین سطوح بگویند، جنگ هسته‌ ای برنده‌ ای نخواهد داشت دولت آمریکا چند ماه پیش اعلام کرد، از معاهده «منع موشک‌ های هسته‌ ای میان‌ برد» خارج می‌ شود. این پیمان آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌ های زمین‌ پایه میان‌ برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌ بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) منع می‌ کند. این پیمان در دهه هشتاد میلادی و در دوران ریاست‌ جمهوری «رونالد ریگان» و «میخائیل گورباچف» روسای جمهوری وقت آمریکا و شوروی سابق منعقد شد. واشنگتن اما بارها روسیه را به نقض این معاهده متهم کرده است، اما روسیه تمامی اتهامات را رد می‌ کند. به گونه ای که...

خواسته روسیه از آمریکا: کار ما را تکرار کنید

بورس24وزیر امور خارجه روسیه پنجشنبه از آمریکا خواسته با صدور بیانیه‌ای مشترک بر غیر قابل قبول بودن جنگ هسته‌ای تأکید کند.

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفته آمریکا و روسیه باید با امضای بیانیه‌ای در بالاترین سطح بر غیرقابل قبول بودن جنگ هسته‌ ای تأکید کنند.

به نوشته خبرگزاری ایتارتاس، لاوروف این سخنان را در افتتاحیه جلسه‌ ای با حضور «ارنست مونیز»، وزیر سابق انرژی آمریکا مطرح کرد. وزیر خارجه روسیه از مقاله‌ای که مونیز قبلاً درباره غیرقابل قبول بودن جنگ هسته‌ای نوشته تمجید کرد.

وزیر خارجه روسیه گفت: «باید این را بدانید که ما به همکاران آمریکایی‌مان پیشنهاد دادیم کاری را که ما چندین بار انجام داده‌ایم تکرار کرده و با صدور بیانیه‌ای در بالاترین سطوح بگویند جنگ هسته‌ای برنده‌ای نخواهد داشت.»

آمریکا معاهده کنترل تسلیحات هسته‌ای میان مسکو و واشنگتن را «معیوب» و «قدیمی» توصیف کرده و گفته که واشنگتن خواستار آن است که این معاهده بعد از اتمام موعدش در سال ۲۰۲۱ ابطال شده و با معاهده‌ای دیگر جایگزین شود.

معاهده موسوم به «نیواستارت» برای محدود کردن تعداد کلاهک‌های هسته‌ای میان دو قدرت بزرگ هسته‌ای دنیا میان آمریکا و روسیه منعقد شده است. طبق مفاد این معاهده، آمریکا و روسیه مجاز به نگهداری بیش از ۱۵۵۰ کلاهک نیستند.

«جان هانتسمن»، سفیر آمریکا در روسیه مردادماه امسال گفت: «برخی می‌خواهند پیمان نیواستارت را تمدید کنند. برخی در حال بحث بر سر ایجاد معاهده‌ای جدید هستند. من مطمئن نیستم [سرنوشت این معاهده] به کجا ختم می‌ شود.»

آینده نیواستارت به ویژه بعد از خروج آمریکا از پیمان دیگری که برای محدودسازی موشک‌ های میان‌ برد و کوتاه‌ برد هسته‌ ای میان آمریکا و روسیه منعقد شده بود در مدار توجه قرار گرفته است.

دولت آمریکا چند ماه پیش اعلام کرد از معاهده «منع موشک‌ های هسته‌ای میان‌ برد» خارج می‌ شود. این پیمان آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌ های زمین‌ پایه میان‌ برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌ بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) منع می‌ کند.

این پیمان در دهه هشتاد میلادی و در دوران ریاست‌ جمهوری «رونالد ریگان» و «میخائیل گورباچف» روسای جمهوری وقت آمریکا و شوروی سابق منعقد شد. واشنگتن اما بارها روسیه را به نقض این معاهده متهم کرده است اما روسیه تمامی اتهامات را رد می‌ کند.

منبع: فارس 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24