Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

داریم، تلاش می کنیم که... مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه رازی، ساعتی پیش آغاز به کار کرد. به گزارش خبرنگار بورس ٢۴،...

مدیر عامل در مجمع بیمه رازی: قراردادهای اتکایی بسیاری خوبی داشته ایم

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه رازی ساعتی پیش آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، سید مجید بختیاری مدیر عامل شرکت بیمه رازی در مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده این شرکت، گفت: آخرین افزایش سرمایه در سال ۹۴ انجام شده که پس از مجمع عمومی عادی سالیانه یک مجمع فوق العاده نیز برگزار خواهیم کرد تا افزایش سرمایه شرکت را به تصویب برسانیم. 

وی افزود: در خصوص حق بیمه شرکت وارد فاز اصلاحی شدیم سعی کردیم در این راستا حق بیمه شرکت های خودروساز و شخص ثالث را کم کنیم. در سال ۹۶ معادل ۳۹۶ میلیارد تومان حق بیمه شخص ثالث فروختیم که این رقم در سال ۹۷ معادل ۲۵۰ میلیارد تومان شد. این نکته مهمی است که نشان می دهد شرکت در حال اصلاح پرتفو خود است.

او افزود: در حقیقت در سال مالی مورد گزارش به سمت پرتفو هیجانی حرکت نکردیم و در سال ۹۸ نیز همین رویکرد را ادامه خواهیم داد. عمده فروش حق بیمه شرکت از طریق شبکه نمایندگی بوده است. باید بگویم که در رشته بیمه نامه شخص ثالث علاوه بر اینکه افزایشی نداشتیم، بلکه کاهش ۳۶ درصدی را نیز رقم زدیم. کار بسیار دشواری بود که البته بخش قابل توجه آن نیز مربوط به موتور سیکلت بود. هم اکنون برای موتورسیکلت بیمه نامه شخص ثالث صادر نمی کنیم. در خصوص رشته درمانی نیز رشد پنج درصدی داشته ایم.

بختیاری مدیر عامل بیمه رازی اظهار کرد: تمام پرونده های خسارت را مورد ارزیابی قرار داده و پرداخت کردیم. ۷۷ درصد رشد را در ضریب شخص ثالث را داشته ایم. هم اکنون شرکت برای پذیرش ریسک های مطلوب آماده شده است. در خصوص حق بیمه واگذاری قراردادهای اتکایی ما کاملا بازنگری شده اند.

او گفت: در سال مالی مورد گزارش قراردادهای اتکایی بسیاری خوبی داشته ایم. در رابطه با وصول مطالبات از شرایط بسیار خوبی برخورداریم. هم اکنون تلاش می کنیم تا حق بیمه سنواتی در شرکت ایجاد نشود و از سویی نیز سعی می کنیم مطالبات باقی مانده را نیز دریافت کنیم. در خصوص عملکرد مالی قصد داریم به تابلو دوم فرابورس برویم.

در ادامه نماینده سازمان بورس در رابطه با همین موضوع گفت: بیمه رازی فعلا درخواست ارتقا به تابلو بالاتر را داده است. این اشتباه برای سهامداران ایجاد نشود که حتما این مهم انجام خواهد شد، ارتقا به تابلو بالاتر در بازار سرمایه منوط به پذیرش بورس خواهد بود که فعلا در حال بررسی است.

تکمیلی:  

در ادامه مجمع عادی با موافقت سهامداران صورت های مالی سال مالی مورد گزارش تصویب شده و با توجه به زیان ده بودن شرکت سودی تقسیم نشد. 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، ساعت پس از این مجمع، مجمع عمومی فوق العاده این بیمه ای برای افزایش سرمایه آغاز شد.

در ادامه مجمع شرکت بیمه رازی، افزایش سرمایه از ۲۰۰ میلیارد تومان به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان را نیز تصویب کرد.

لازم به ذکر است، در مرحله نخست افزایش سرمایه از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان مورد تصویب قرار گرفته و بقیه این افزایش سرمایه به اختیار اعضای هیات مدیره تا سال ۹۹ انجام خواهد شد. این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده صورت گرفت. 

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه رازی عصر امروز با حضور 83 درصد از سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد.

در این مجمع بهمن یزد خواستی به عنوان رییس مجمع، صدیقی و ایران دوست به عنوان ناظران، خانم انصادی به عنوان منشی جلسه و سید مجید بختیاری مدیرعامل شرکت بیمه رازی حضور داشتند.

در این مجمع سید مجید بختیاری مدیر عامل شرکت بیمه رازی گفت: شرکت بیمه رازی در سال 97 پس از توجیح سهامداران و برگزاری جلسات مشترک با کارشناسان بازار سرمایه و اخذ موافقت بیمه مرکزی ایران مقدمات لازم برای افزایش سرمایه در سال آتی را فراهم کرد تا گام موثری در جهت توسعه و افزایش توانگری مالی برداشته باشد.

او افزود: توسعه شبکه ارزیابی خسارت وسایل نقلیه زمینی توسط واحد سیار کارشناسی از طریق برون سپاری، افزایش حدود اختیارات مدیران مناطق شعب در پرداخت خسارت به خصوص دیه بازماندگان، تهیه و راه اندازی سیستم پرداخت اقساط حق بیمه از طریق موبایل برای بیمه گذاران عمر و سرمایه گذاری، باز طراحی و پیاده سازی امکان مشاهده خسارت های درمانی و مشاهده لیست بیمه های خریداری شده از طریق سامانه همراز و...؛ از جمله فعالیت های مربوط به خدمات پس از فروش شرکت بیمه رازی بوده است.

بختیاری در خصوص برنامه های آتی این شرکت نیز تصریح کرد: اجرای پروژه مدیریت فرایندهای کسب و کار BPMN، اجرای پروژه EPM، بازمهندسی و راه اندازی مجدد سیستم نظام پیشنهادات، توسعه فرهنگ کار تیمی در سازمان و مدیریت ارتباط کار و کارکنان، تعیین شاخص های عملکردی و بررسی روندها در صنعت و کشور، توانمند سازی و آموزش مجازی و حضوری در شعب و نمایندگان، پیاده سازی پروژه مدیریت ریسک، کاهش دوره وصول مطالبات و وصول مطالبات معوق خود و... از جمله برنامه های آتی شرکت بیمه رازی است. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24