Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت سرمایه گذاری خوارزمی با حضور بیش از ۷۹ درصد از صاحبان سهام صبح امروز تشکیل جلسه داد.

آخرین خبرها از بهره برداری «سرمایه گذاری خوارزمی» از معدن طلا

بورس24 : مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت سرمایه گذاری خوارزمی با حضور بیش از ۷۹ درصد از صاحبان سهام صبح امروز تشکیل جلسه داد. این مجمع 4 تومان سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم کرد.

سید رضا موسوی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خوارزمی درباره عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۹۸ به مجمع توضیح داد و گفت: خالص ارزش دارایی های ما رشد ۴۹ درصدی داشته و جمع کل ارزش بازار سهام بورسی ما به اضافه بهای تمام شده سهام غیر بورسی ۳۵۳۰۳ میلیارد ریال است.

او گفت: خالص ارزش دارایی های ما در تاریخ ۸ آبان ۹۸ معادل ۲۹۱۷ ریال به ازای هر سهم است که این عدد نیز محافظه کارانه است چرا که ارزش روز دارایی های غیر بورسی در این محاسبات لحاظ نشده است.

موسوی درباره عملکرد مالی هم گفت: سود خالص ما در سال مالی گذشته ۸۰۲ میلیارد ریال بوده است که با رشد ۷۳ درصدی در سال مالی مورد گزارش به ۱۳۸۴ میلیارد ریال رسیده است. جمع درآمدهای عملیاتی ما نیز با رشد ۲۸ درصدی در سال مالی ۹۸ به ۲۴۹۸ میلیارد ریال افزایش داشته و ارزش روز سبد سهام ما نیز رشد ۴۴ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بازده یک ساله سهامداری در وخارزم با توجه به سود دریافتی سال گذشته در محدوده ۸۵ درصد بوده است.

موسوی گفت: سود خالص محقق شده در گروه رشد ۷ برابری داشته و بدهی های ما در گروه نیز کاهشی ۱۹ درصدی داشته است.

وی با اشاره با چالش های موجود در مجموعه به هزینه های مالی اشاره داشت و گفت: برنامه جدی برای کاهش هزینه های مالی داریم و در همین راستا بخشی از بدهی ها را در قالب تهاتر تسویه کردیم و در کل گروه حدود ۲۰ درصد بدهی ها را کاهش دادیم. در این راستا در حال تسریع اجرای توافقنامه امهال با بانک صادرات هستیم و بیش از ۵ هزار میلیارد ریال از بدهی ما کاهش داشته.

او گفت: همچنین خوارزمی دارایی های زیادی دارد که سودآوری لازم از این محل را نداریم و تلاش های گسترده در راستای مولد سازی دارایی ها در حال اجراست. در حال حاضر ۱۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات از دولت بابت فروش برق داریم و ۱۰۰۰ میلیارد تومان هم مطالبات وصول کردیم.

موسوی درباره وضعیت زیر مجموعه ها گفت: شرکت نیرو پارسه راه اندازی و بهره برداری ‌کامل از طرح ۲۵ مگاواتی نیروگاه تنکابن داشت. ظرفیت نصب شده مولدهای مقیاس کوچک به بیش از ۸۶ مگاوات افزایش داشته است. بیش از ۱۰۶ گیگا وات ساعت برق به ارزش ۱۳ میلیارد تومان فروخته شده است. نیروگاه کارخانه فولاد سبا فولاد مبارکه راه اندازی شد و زیان انباشته ۱۰ میلیارد تومانی این شرکت حذف و پس از اصلاح ساختار مالی برنامه عرضه این مجموعه در دستور کار است.

مدیرعامل سرمایه گذاری خوارزمی گفت: سینا دارو نیز پیشرفت ۸۵ درصدی در طرح های توسعه داشته است و ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق منفعت به منظور تامین مالی منتشر کرد که با اقبال خوبی هم روبرو شد و افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی این مجموعه نیز عملیاتی شد. در خصوص بهره برداری از معادن طلا نیز برنامه ریزی و آغاز اجرای اکتشاف تکمیلی در معدن شادان در دست اجراست. هزینه های سرمایه گذاری برای احداث کارخانه استحصال طلا بالاست و باید کارخانه ای متناسب خاک موجود احداث شود و در تلاشیم واحدهای ۱۰۰ هزار تنی احداث کنیم تا ریسک سرمایه گذاری را به حداقل برسانیم. همچنین اقدامات مطالعاتی تا پایان آبان به نتیجه می رسد. استحصال عملیاتی طلا از معدن شادان از طریق فرآیند VAT leaching در حال اجراست. همچنین ایمیدرو در نزدیکی معدن ما، معدن طلا با عیار پایین تر دارد که در حال بهره برداری است و این موضوع نوید بخشی است.برنامه پیش روی ما نیز تسریع و اجرای کامل توافقنامه امهال است.

این مقام مسئول در سرمایه گذاری خوارزمی گفت: تکمیل طرح های توسعه شرکت های سینا دارو، نیرو پارسه و توسعه معادن صدر جهان ، مولد سازی دارایی ها و کاهش هزینه های مالی برنامه پیش روی ماست. همچنین به زودی اخبار تکمیلی درباره اتمام برنامه های مطالعاتی معدن طلا به بازار خواهیم داد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24