Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری جامی با حضور ۵۱.۵۷ درصد از سهامداران برگزار شد. این مجمع به ازای هر سهم ۶٠ ریال سود نقدی تقسیم کرد...

مجمع سرمایه گذاری جامی؛ ۶٠ ریال سود تقسیم شد

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری جامی با حضور ۵۱.۵۷ درصد از سهامداران برگزار شد. این مجمع به ازای هر سهم 60 ریال سود نقدی تقسیم کرد.

مهدی زردوغی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری جامی در مجمع عمومی عادی سالیانه، این شرکت گفت: در سال مالی مورد گزارش شرکت سرمایه گذاری جامی، دلار در بازار آزاد ۳۶ درصد، سکه ۳۵ درصد، قیمت املاک ۹۲ درصد و شاخص بورس نیز ۱۳۳ درصد رشد داشته است. طی سال مالی مورد گزارش درآمد حاصل از سرمایه گذاری های ما با کاهش ۵۵ درصدی مواجه شد اما سود حاصل از خرید و فروش سهام شرکت روند افزایشی داشته است. 

او افزود: سود عملیاتی شرکت نسبت به سال مالی گذشته ۱۲۱ درصد افزایش داشته است. در واقع می توان گفت همپای بازار سرمایه رشد داشته ایم. در حال حاضر بر خرید و فروش دارایی های مالی تمرکز داریم. یکی از دلایلی که دارایی های خارج از بورس ما کاهش پیدا کرده، فروش یکی از شرکت های زیان ده ما بوده است. طی سال گذشته معاملات سهام شرکت از رونق برخوردار بوده است به طوری که تعداد سهام معامله شده ۵۱۲ میلیون سهم بوده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری جامی در خصوص برنامه های آتی این شرکت گفت: فروش سرمایه گذاری ها با بازده انتظاری اندک و نقد شوندگی پایین و تبدیل وجوه حاصل به سرمایه گذاری های مناسب تر در صنایع پیشرو و استفاده از فرصت های بازار سرمایه، تلاش برای فروش زمین کاشان و تبدیل وجوه حاصل به سهام با پتانسیل بالا و... از جمله برنامه های شرکت برای سال مالی پیش رو است.

مدیرعامل وجامی در مجمع گفت: توانستیم ۱۱ میلیارد تومان سود از ۱۳ میلیارد تومان منابعی که داشتیم به دست آوریم. تمامی سهم های ما به صورت بنیادی بررسی و خریداری شده است. ادعا داریم که میان شرکت های سرمایه گذاری عملکرد بهتری داشته ایم. از سویی برای سال مالی آینده افزایش سرمایه ای نیز خواهیم داشت تا سرمایه شرکت به میزان قابل قبولی برسد.

با موافقت سهامداران حاضر در مجمع صورت های مالی سال مالی مورد گزارش تصویب شده و به ازای هر سهم ۶۰ ریال سود تقسیم شد.

تکمیلی: 

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری جامی، صبح امروز با حضور بیش از 51 درصدی سهامداران برگزار شد.

در این مجمع احمدی و کریمی به عنوان ناظران، شریفی به عنوان حسابرس، پورمند به عنوان بازرس قانونی بورس و زردوغی به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری جامی حضور داشتند.

در این مجمع مهدی زردوغی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری جامی گفت: در حال حاضر سرمایه شرکت 12 میلیارد تومان است. از سویی سود سال 98 معادل 59 تومان بوده است. از جمله دلایلی که بورس در سال گذشته بازدهی مطلوبی داشته است می توان به مواردی همچون کاهش نرخ سود اسناد خزانه، نرخ تورم که بر سود سازی شرکت های بورسی تاثیر مثبت گذاشت و قیمت نفت که نشان دهنده ثبات اقتصاد کلان جهانی بوده است، نام برد که در رشد شاخص بورس در سال 98 تاثیرگذار بوده اند.

او در ادامه افزود: در خصوص عملکرد مالی شرکت سرمایه گذاری جامی باید بگویم که در همین سال مالی مورد گزارش از لحاظ سرمایه گذاری ها 619 میلیون تومان بوده که در مقایسه با سال مالی گذشته که یک میلیارد و 378 میلیون تومان بوده 55درصد کاهش پیدا کرده است. اما سود سازی از طریق خرید و فروش سهام رشد چشمگیری داشته است. سود عملیاتی شرکت 3 میلیارد و 150 میلیون تومان بوده که افزایش 121 درصد افزایش یافته است.  

مهدی زردوغی در ادامه تصریح کرد: همپای رشد بازار بورس سودآوری شرکت بوده است. توانستیم ۱۱ میلیارد تومان سود از ۱۳ میلیارد تومان منابعی که داشتیم به دست آوریم. تمامی سهم های ما به صورت بنیادی بررسی و خریداری شده است. ادعا داریم که میان شرکت های سرمایه گذاری عملکرد بهتری داشته ایم. از سویی برای سال مالی آینده افزایش سرمایه ای نیز خواهیم داشت تا سرمایه شرکت به میزان قابل قبولی برسد. 

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری جامی در خصوص برنامه های آتی این شرکت گفت: فروش سرمایه گذاری ها با بازده انتظاری اندک و نقد شوندگی پایین و تبدیل وجوه حاصل به سرمایه گذاری های مناسب تر در صنایع پیشرو و استفاده از فرصت های بازار سرمایه، تلاش برای فروش زمین کاشان و تبدیل وجوه حاصل به سهام با پتانسیل بالا و...؛ از جمله برنامه های شرکت برای سال مالی پیش رو است. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24