Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیرعامل : با همین فرمان ٩٨ را به آخر می رسانیم بدهی های ارزی را داریم ذوب می کنیم

پتروشیمی شیراز ۶ ماهه ١٠٨ تومان سود ساخت

بورس24 : پتروشیمی شیراز یکی از شرکت های پتروشیمی فعال در حوزه تولید اوره است که بر اساس عملکرد و گزارش منتشر شده چشم انداز روشنی دارد.

این شرکت در سال مالی ۹۶ خود زیان انباشته داشت و با توجه به اقداماتی که صورت داد در سال ۹۷ موفق به حذف زیان از صورت های مالی خود شد و اکنون در نیمه سال مالی ۹۸ خود توانسته به میزان قابل توجهی هزینه های مالی را کاهش دهد، درآمدها را افزایش دهد و در نهایت به ازای هر سهم ۱۰۸ تومان سود محقق کند.

عبدالرحیم قنبریان مدیر عامل پتروشیمی شیراز درباره آخرین وضعیت عملکردی "شیراز" به بورس24 گفت: همانطور که در کدال منتشر کردیم موفق شدیم تا ۱۰۸ تومان سود به ازای هر سهم محقق کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر خطوط تولید ما با تمام توان در حال تولید است و چند کشتی هم برای فروش محصول بارگیری شده است.

قنبریان گفت: با توجه به فصلی بودن قیمت اوره در ماه های اخیر قیمت های فروش ما متوسط در محدوده ۲۰۰ دلار بوده است که قیمت های جهانی به زودی با افزایش تقاضا روند صعودی خود را آغاز خواهد کرد.

قنبریان گفت: از علل بهبود وضعیت عملکرد به نسبت سال های قبل کاهش هزینه های مالی، اصلاح قیمت های داخلی با توجه به مصوبه اخیر هیات وزیران و بخشی هم متاثر از تسعیر ارز بوده است، همچنین تولید با حداکثر ظرفیت نیز در بهبود درآمد بی تاثیر نبوده است.

وی افزود: در حال حاضر مشکل خاصی برای فروش نداریم و فروش های ما تماما نقدی است در امر تولید هم نگرانی خاصی از بابت کمبود خوراک و یا قطع گاز نداریم و انتظار داریم برنامه های پیش بینی شده را محقق کنیم.

مدیر عامل پتروشیمی شیراز درباره قیمت سهام شرکت هم گفت: طبیعتا با توجه به عملکرد و افزایش سود مجموعه سهام ما نیز با اقبال سرمایه گذاران روبرو می شود و شاهد افزایش قیمت سهام در بازار هستیم.

وی درپایان گفت: در مجموع پتروشیمی شیراز در شرایط خوبی قرار دارد و با اقدامات صورت گرفته چشم انداز خوبی را برای مجموعه متصور هستیم.

گفتنی است ، پتروشیمی شیراز روز گذشته گزارش خوبی داد و در 6 ماهه 108 تومان سود ساخت . با توجه به این که حجم فروش شرکت در 6 ماهه دوم افزایش می یابد «شیراز» می تواند سود سال جاری را به 230-240 تومان برساند.

اتفاق خوب در پتروشیمی شیراز تسویه 25 میلیون دلار از تسهیلات ارزی است. شرکت به طور منظم در حال تسویه بدهی ارزی است و با این روند انتظار می رود تا پایان سال رقم تسهیلات به 50-60 میلیون دلار برسد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24