Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع فوق العاده شرکت صنایع ماشین های اداری ایران به منظور تصویب افزایش سرمایه امروز برگزار شد...

تصویب افزایش سرمایه ٢٠٠ میلیارد تومانی «مادیرا» در مجمع

بورس24 : مجمع فوق العاده شرکت صنایع ماشین های اداری ایران به منظور تصویب افزایش سرمایه امروز برگزار شد.

این مجمع افزایش سرمایه ۲۰۰۰ میلیارد ریالی شرکت را تصویب کرد. افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران و سود انباشته است. با این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت از ۱۲۰۰ میلیارد ریال به ۳۲۰۰ میلیارد ریال رسید.

فرخ امیری نائب رئیس هیئت مدیره در این مجمع گفت: شرایط سخت تحریمی و واردات مواد اولیه، کار را برای تولیدکنندگان و مادیران دشوار کرده است. ما معتقدیم در هر تهدیدی فرصتی وجود دارد. ما به دنبال یک برند ایرانی جدید به جای برندهای خارجی هستیم. این محصولات جدید منجر به صادرات خواهد شد.

وی ادامه داد: اضافه کردن سبد کالای جدید به تولید منجر به رشد و سودآوری خواهد شد. ما به دنبال رشد حاشیه سود شرکت هستیم.

همچنین ثقفی مدیرعامل شرکت گفت: پروژه لوازم خانگی تا مهر ماه سال جدید به طور کامل به بهره برداری می رسد. عایدات حاصل از عرضه اولیه عینا به شرکت بازگردانده شد و در پروژه لوازم خانگی هزینه شده است.

در این مجمع اعلام شد پروژه لوازم خانگی ( ماشین لباسشویی و یخچال ) تا بهار به بهره برداری می رسد. یخچال دو فاز دارد که فاز ۱ راه اندازی شده و فاز ۲ ( که تمام ماشین آلات اروپایی است) نیز به زودی به پایان می رسد. همچنین تا پایان شهریور ۱۳۷ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده و در مهرماه ۲۰ میلیارد تومان دیگر به آن اضافه شده است و تنها ۲۰ میلیارد دیگر باقی مانده است که قطعا تا بهار به پایان می رسد.

این شرکت توانسته افزایش ۶۰ درصدی فروش تلویزیون در نیمه اول سال نسبت به سال قبل را ثبت کند. سود ۶ ماهه اول شرکت هم ۱۷۰ میلیارد تومان است. فروش شرکت در ۶ ماهه ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

تولید لباسشویی از مهرماه آغاز شده و یخچال از ماه آینده تولید خود را آغاز خواهد کرد. فروش شرکت عموما در نیمه دوم سال بیشتر از نیمه اول سال است.

خبر تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت صنایع ماشین های اداری ایران برای افزایش سرمایه با حضور 82.66 درصدی سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.

نائب رئیس هیئت مدیره: برند تماما ایرانی روانه بازار می‌شود

در ابتدای این جلسه فرخ امیری نائب رئیس هیئت مدیره، به عنوان رئیس مجمع خطاب به سهامداران بیان داشت: شرایط تحریمی و اقتصادی کشور بسیار دشوار است، واردات به سختی صورت می گیرد و این موضوع کار را برای تولید کننده سخت و دشوار کرده، اما ما معتقدیم در هر تهدیدی فرصتی نهفته است که مادیران در استفاده از فرصت ها به خوبی خود را اثبات کرده است.

وی ادامه داد: شرکت مادیرا در نظر  دارد تا به زودی برندهای جدیدی را روانه بازار کند، به زودی برند کاملا ایرانی به جای برندهای خارجی وارد بازار خواهد شد. این تولیدات جدید در نهایت منجر به صادرات خواهد شد و بازار این شرکت روز به روز گسترده تر می شود. اضافه کردن کالاهای جدید به سبد و رشد تولید منجر به رشد سودآوری مجموعه خواهد شد.

وی تاکید کرد: متاسفانه قاچاق کالاها در کشور بسیار زیاد است و ما باید در مقابل قاچاق نیز مقاومت کنیم. به همین دلیل تولیدکنندگان کشور و از جمله مادیرا نیاز به بسته حمایتی دارد تا پروسه طولانی شدن واردات کمتر شود. همچنین بهره بانکی برای کالاهای وارداتی کاهش یابد. ضمن اینکه سوبسیدهای مالیاتی نیز باید اصلاح شود تا تولید کنندگان داخلی بتوانند قوی تر در بازار فروش محصولات گام بردارند.

چه خبر از آخرین وضعیت طرح توسعه شرکت؟

در ادامه جلسه بابک ثقفی مدیرعامل شرکت در خصوص دلیل افزایش سرمایه و همچنین برنامه های توسعه ای مجموعه بیان داشت:  شرکت مادیران آذر ماه سال گذشته به بازار سرمایه وارد شد که عرضه بسیار موفقی نیز بود، حدود 84 میلیارد تومان از این عرضه عاید سهامدار عمده شد که تماما به شرکت وارد و صرف طرح های توسعه شد. به گونه ای که ما امروز کارخانه جدیدمان را بدون وام و هزینه مالی ساخته ایم.

وی ادامه داد: 180 میلیارد تومان پروژه جدید شرکت هزینه داشته که 84 میلیارد تومان از محل عرضه اولیه و مابقی از محل سودآوری شرکت تامین شد. پروژه لوازم خانگی تا بهار سال جدید به بهره برداری کامل می رسد. شرکت در 6 ماهه ابتدای سال 98 توانسته بیش از 60 درصد رشد فروش تلویزیون را نسبت به 6 ماهه اول سال گذشته ثبت نماید به گونه ای که در نیمه اول سال 170 میلیارد سوآوری نصیب مجموعه مادیران شد.

مدیرعامل شرکت صنایع ماشین های اداری ایران در ادامه خبر داد: تولید اولیه ماشین لباس شویی از مهرماه آغاز شده و یخچال نیز ماه آتی کار خود را آغاز خواهد کرد. تولید یخچال دو فاز دارد، فاز اول آن راه اندازی شده و فاز دوم که ماشین آلات تماما اروپایی است، به زودی راه اندازی می شود. دو سوم  از مبلغ ارز برای تامین مالی فاز دوم این پروژه پرداخت شده و حدود 1.5 میلیون یورو از آن باقی مانده است.

رشد فروش 65 درصدی در 6 ماهه اول سال در مقایسه با 6 ماهه 97

وی خبر داد: تا پایان شهریور 137 میلیارد تومان برای طرح توسعه هزینه شده و تا پایان مهر 20 میلیارد تومان دیگر به آن افزوده شده است. شرکت حدود 25 درصد سهم بازار دارد که تلاش زیادی در جهت زیادتر کردن سهم بازار شده اما همانطور که گفته شد قاچاق و برندهای خارجی حدود 55 درصد از سهم بازار کشور را در اختیار گرفته اند.

در ادامه جلسه ثقفی مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوالات سهامداران در خصوص مقدار فروش تلویزیون در 6 ماهه گفت: فروش تلویزیون شرکت در 6 ماهه 150 هزار عدد بوده، البته در نیمه اول سال عموما خرید خانوارها کم می شود و نیمه دوم فروش بیشتری را در شرکت شاهد هستیم. عموما میزان فروش کل در سال مالی مادیران 40 درصد در نیمه اول و 60 درصد در نیمه دوم روی می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در شهریور و مرداد فروش شرکت کم شده بیان داشت: عموما در شهریور و مرداد ماه تمایل به خرید در خانوارها کم می شود. مهر ماه هم فصل خرید مناسبی تلقی نمی شود به همین دلیل رشد فروش در ماه های پس از مهر ماه بیشتر خواهد بود.

وی در مورد بازار لوازم خانگی جدید شرکت بیان داشت: شرکت حدود 1400 نمایندگی در سطح کشور دارد و در نظر داریم تا بتوانیم فروش خوبی را از هرکدام از نمایندگی ها در محصولات جدید و محصولات فعلی داشته باشیم.

در پایان نیز به با افزایش سرمایه 2000 میلیارد ریالی شرکت که 1000 میلیارد ریال آن از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران و 1000 میلیارد آن از محل سود انباشته خواهد بود، موافقت شد و این موضوع به تصویب مجمع فوق العاده شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24