Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

چرا؟ رئیس انجمن مدیریت اقتصاد دارویی ایران : به طور قطع شرکت های دارویی باید تجدید ارزیابی بدهند، تا واکنش بازار هم دیده شود، در صورت اقدام عملی همه شرکت ها ، حتی دارویی های قدیمی می توانند از محل زمین و ساختمان تجدید ارزیابی داشته باشند. با این کار ارزش بازار دارویی ها حداقل تا ۲ برابر کنونی افزایش خواهد داشت و به ارزش ذاتی نزدیک می شود.

همه دارویی ها تجدید ارزیابی دارایی دارند

بورس24 : هفته پیش بود که وزیر بهداشت خبر مهمی درباره صنعت دارو داد. سعید نکمی وعده داد که سهم دارو در حساب جداگانه‌ای پرداخت می‌شود و ردیف مستقلی برای داروها خواهد گذاشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بود: در گذشته وقتی پول از طرف بیمه‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌رفت، سهم دارو به درستی پرداخت نمی‌شد و برای همین سهم دارو را نشاندار و جدا می‌کنیم تا مشکلات موجود در این زمینه برطرف شود.

به گفته او ، سهم دارو حداقل ۱۶ درصد از پولی است که بیمه‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت می‌کنند و برای جدا کردن سهم دارو، حساب جداگانه‌ای با زیر ردیف مستقل تعریف می‌شود.

وی عنوان کرده بود: این هزینه با نظر معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی از این حساب به شرکت‌های دارویی و پخش‌های دارو پرداخت می‌شود. مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که با این کار، مشکلات موجود تا حد زیادی برطرف می‌شود.

وزیر بهداشت پیش از این در همین رابطه گفته بود: در سازمان برنامه و بودجه مکلف کردم خرج دارو از بقیه هزینه‌ها جدا شود، اما جواب شفافی از سازمان غذا و دارو در این باره دریافت نکردم. برای سال آینده در دانشگاه علوم پزشکی، ردیف مستقلی برای داروها خواهم گذاشت.

تصمیم وزیر به نفع صنعت داروست

حال مهدی محمدزاده رئیس انجمن مدیریت اقتصاد دارویی ایران در این خصوص به خبرنگار بورس24 گفت: در چرخه تامین دارو شروع ، از تولید است. اما وقتی سیکل تولید تا پخش طولانی می شود، تامین مواد به دلیل هزینه مالی بیشتر و کاهش قدرت نقدینگی با سرعت کمتری انجام می شود. به همین دلیل با کاهش مواد اولیه ، افزایش نرخ و کاهش دارو مواجه می شویم ، لذا محصول از بازار خارج خواهد شد و بازدهی شرکت ها افت می کند.

وی گفت: تصمیمی که در مورد دارو توسط وزارت بهداشت گرفته شده، به نفع صنعت دارو و مصرف کننده است. که هزینه مالی شرکت ها کاهش یافته و سود شرکت ها افزایش می یابد و ما امیدواریم که هر چه زودتر این تصمیم عملیاتی شود.

همه دارویی ها تجدید ارزیابی دارند

این مقام صنفی درباره نیاز شرکت های دارویی به تجدید ارزیابی دارایی ها هم گفت : خالص ارزش دارایی های شرکت های دارویی حاضر در بورس کمتر از ارزش بازاری آن ها است و از طرفی p/Eاین شرکت ها نیز حدود ۵ مرتبه است.

به گفته وی، گرچه همه شرکت های دارویی توانایی تجدید ارزیابی ندارند، اما بیشتر شرکت های دارویی های باید تجدید ارزیابی داده و آن را به حساب سرمایه ببرند تا اندازه شرکت ها بزرگ شود و قدرت رقابت و ادامه حیات بیشتری داشته باشند.

رئیس انجمن مدیریت اقتصاد دارویی ایران تصریح داد : به طور قطع شرکت های دارویی باید تجدید ارزیابی بدهند، تا واکنش بازار هم دیده شود، در صورت اقدام عملی همه شرکت ها ، حتی دارویی های قدیمی می توانند از محل زمین و ساختمان تجدید ارزیابی داشته باشند.

رئیس انجمن مدیریت اقتصاد دارویی ایران گفت: با این کار ارزش بازار دارویی ها حداقل تا ۲ برابر کنونی افزایش خواهد داشت و به ارزش ذاتی نزدیک می شود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24