Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

برخی از اهالی بازار می گویند ساعت حدود ٢٢:٣٠ یکشنبه شب نمادهای بجهرم، رنیک و چکاپا معامله شده اند. این موضوع را از طریق مسئولان مربوطه پیگیری کردیم و پرسیدیم که آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟

پیگیری یک شائبه در بازار سهام/ ماجرای معاملات ساعت ٢٢:٣٠ یکشنبه چه بود؟

بورس24 : برخی از اهالی بازار می گویند ساعت حدود 22:30 یکشنبه شب نمادهای بجهرم، رنیک و چکاپا معامله شده اند. این موضوع را از طریق مسئولان مربوطه پیگیری کردیم و پرسیدیم که آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟ اگر صحت دارد بر اساس کدام قانون این معاملات انجام شده و اگر صحت ندارد چه عاملی می تواند باعث به وجود آمدن چنین شائبه ای شده باشد؟

روح الله دهقان مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس درباره شائبه انجام معاملات در برخی از نمادها در یکشنبه شب به بورس24 گفت: خیر، این موضوع صحت ندارد. زمانی که گروه ها بسته می شوند دیگر قابلیت معامله ندارند. آخرین معاملاتی که دیروز در سامانه معاملات داشتیم مربوط به عرضه اولیه سهام دتوزیع بود که طبق قانون عرضه اولیه تا ساعت 12:30 انجام شد و سپس تمدید شد و تا ساعت 1 بعد از ظهر نیز سفارش گیری انجام شد. از ساعت 1 نیز معاملات دتوزیع آغاز شد و حدود ساعت 7 غروب نیز معاملاتش به پایان رسید.

او افزود: این عرضه اولیه ها در هسته ای جداگانه انجام می شود اما در سایت نشان داده می شود. بنابراین آخرین نمادی که دیروز معامله شد دتوزیع بود اما سایر نمادها بعد از ساعت 12:30 هیچگونه معامله ای نداشتند.

دهقان درباره شایعاتی که درباره انجام گرفتن معامله در برخی از نمادها در یکشنبه شب منتشر شده گفت: شاید موضوعی که اهالی بازار سرمایه را به اشتباه انداخته این باشد که سامانه معاملات، پس از معاملات با یک روز تاخیر به یکدیگر وصل هستند. زمانی که معاملات را از 9 تا 12:30 انجام می دهیم وقتی این معاملات را در سامانه پس از معاملات رجیستر می کنیم ممکن است به هر دلیلی مانند حکم دادگاه، ممنوع المعامله شدن یا هر گونه اتفاق دیگری که از ساعت 9 تا 12:30 در سامانه پس از معاملات رخ داده این معامله از نظر سامانه پس از معاملات قابل انجام نباشد و مجبور به ابطال آن باشیم.

او تاکید کرد: زمانی که ابطال معامله صورت می گیرد اثر آن در سایت دیده می شود زیرا ابطال به معنی انجام معامله در جهت معکوس است. این ابطال ها معمولا در روزهای عادی تا ساعت 5 یا 6 بعد از ظهر تمام می شود اما یکشنبه به دلیل بحث عرضه اولیه و طولانی شدن آن، برخی از معاملات که در سامانه پس از معاملات قابل انجام نبودند حدود ساعت 10 تا 11 شب ابطال شدند. ممکن است این برداشت اشتباه اتفاق افتاده باشد که در آن ساعت معامله ای انجام شده اما واقعیت این است که هیچگونه معامله ای صورت نگرفته بلکه ابطال برخی از معاملات انجام شده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24