Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

ما طی سال ها در تولید و عرضه بسیاری از کالاها از جمله پسته در بازارهای جهانی جایگاه بالایی داشتیم اما فعالیت برخی دلالان و رقابت های ناسالم به برند پسته ایرانی لطمه زده و آثار منفی آن را همچنان در حوزه صادرات شاهد هستیم. در این میان بورس کالا و ابزارهای معاملاتی آن، اساس استانداردسازی و برندسازی پسته ایران در جهان را با ارتقای سطح کیفی محصول فراهم می کند.

پورابراهیمی: بورس کالا زمینه ساز استانداردسازی و برندسازی پسته ایران در دنیا است

بورس24 : ما طی سال ها در تولید و عرضه بسیاری از کالاها از جمله پسته در بازارهای جهانی جایگاه بالایی داشتیم اما فعالیت برخی دلالان و رقابت های ناسالم به برند پسته ایرانی لطمه زده و آثار منفی آن را همچنان در حوزه صادرات شاهد هستیم. در این میان بورس کالا و ابزارهای معاملاتی آن، اساس استانداردسازی و برندسازی پسته ایران در جهان را با ارتقای سطح کیفی محصول فراهم می کند.

محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مراسم راه اندازی معاملات آتی پسته گفت: در حوزه محصولات کشاورزی معمولا سندیکاها حضور دارند که یکی از این سندیکاها اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران است که امروز اعضای این اتحادیه در این اتفاق مبارک حضور دارند.

وی به لزوم توسعه ابزارهای مالی به خصوص در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: معاملات قراردادهای آتی در دنیا به بهبود فعالیت ها در بخش های مختلف از جمله تولید کمک می کند که از این منظر در بخش تولید کشورمان نیازمند بازنگری در روش ها هستیم که راه اندازی معاملات آتی و گواهی سپرده کالایی محصولات کشاورزی در بورس در بهبود فرآیندها اثر گذار خواهد بود.

پورابراهیمی اظهار داشت: اگر ما بتوانیم قیمت گذاری واقعی را برای همه محصولات و در سراسر کشور شکل دهیم قطعا تولیدکنندگان و ذی نفعان بازار حمایت خواهند شد. البته حمایت از تولید ابعاد مختلفی دارد از جمله تامین مالی که باز هم این ابزارها می تواند در حوزه تضامین برای تولید به کار گرفته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: ما طی سال ها در تولید و عرضه بسیاری از کالاها از جمله پسته در بازارهای جهانی جایگاه بالایی داشتیم اما فعالیت برخی دلالان و رقابت های ناسالم به برند پسته ایرانی لطمه زده و آثار منفی آن را همچنان در حوزه صادرات شاهد هستیم. در این میان بورس کالا و ابزارهای معاملاتی آن، اساس استانداردسازی پسته و برندسازی آن در جهان را با ارتقای سطح کیفی محصول فراهم می کند.

وی افزود: اتفاقات مثبتی که به واسطه ظرفیت بازار سرمایه و بورس کالای ایران در بازار زعفران رقم خورده شگفت انگیز است به طوری که حجم معاملات گواهی سپرده زعفران در سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان بود که در ۶ ماهه امسال به ۲۰ میلیارد تومان رسیده است. حجم قرارداد آتی زعفران نیز در سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان بود که این رقم از ابتدای سال تا کنون به ۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.این اعداد نشان دهنده اتفاقات بی نظیری بوده که به کمک بورس کالای ایران رقم خورده است و در حوزه تصمیم سازی می تواند به حوزه اقتصادی کشور کمک کند.

منبع: کالاخبر

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24