Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

کشورهای عضو اتحادیه اروپا با خارج کردن نام هفت کشور از فهرست کشورهای موسوم به بهشت مالیاتی موافقت کردند.

نام سوئیس و امارات از لیست سیاه مالیاتی خارج شد

بورس24 : کشورهای عضو اتحادیه اروپا با خارج کردن نام هفت کشور از فهرست کشورهای موسوم به "بهشت مالیاتی" موافقت کردند.

به نقل از راشاتودی، از دسامبر ۲۰۱۷ تاکنون اتحادیه اروپا فهرستی را موسوم به "فهرست خاکستری بهشت مالیاتی" منتشر می‌کند که این فهرست شامل نام کشورهایی می‌شود که برخوردهای لازم را با مساله فرار مالیاتی ندارند یا اشخاص حقیقی و حقوقی مالیات کمتری به نسبت به آن چه که باید متناسب با فعالیت های خود پرداخت کنند، اظهار می‌کنند. کشورهایی که در این فهرست قرار می گیرند در روابط خود با کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمینه مالیاتی با محدودیت هایی مواجه می شوند.

در پایان ارزیابی اعضای اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر اعلام شد که این اتحادیه اروپا به دنبال اقدامات و تعهدات اخیر امارات برای مقابله با فرار مالیاتی، نام این کشور را از فهرست سیاه خود خارج خواهد کرد. جزایر مارشال نیز با وجود باقی ماندن ۹ تعهد از تعهدات خواسته شده از لیست سیاه خارج شد. سوئیس نیز که یکی از اصلی‌ترین شرکای تجاری و مالی اتحادیه اروپا محسوب می شود با موافقت کشورهای عضو اتحادیه اروپا دیگر بهش مالیاتی محسوب نمی‌شود. از دیگر کشورهای خارج شده از لیست در نشست اخیر می توان به صربستان، آلبانی، کاستاریکا و موریشس اشاره کرد.

با این حال تصمیم اتحادیه اروپا به خارج کردن نام برخی کشورها از فهرست سیاه با واکنش منفی برخی نهادها مواجه شده است. کیارا پوتاتورا، کارشناس بنیاد " اکسفام" با اشاره به خروج نام سوئیس و موریشس از فهرست سیاه گفت: اتحادیه اروپا دو بهشت اصلی خطرناک مالیاتی جهان را از لیست خارج کرد در حالی که این دو کشور هنوز شرایط مساعدی را به مجرمان مالیاتی ارائه می دهند.

اتحادیه اروپا شامل ۲۸ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

منبع: ایسنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24