Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیران ریل گذاری های لازم را انجام دهند این مسیر راهی است، که باید هموار شود دومین کنفرانس فناوری در صنعت خدمات مالی در محل پژوهشگاه نیرو، برگزار شد. در این نشست فعالان بازار سرمایه، دانشجویان حوزه مدیریت مالی و مدیران شرکت های بیمه ای و ...؛ حضور داشتند...

مدیر عامل تامین سرمایه تمدن: موفقیت استارتاپ های مالی بلاشک است

بورس24 : صبح روز پنج شنبه دومین کنفرانس فناوری در صنعت خدمات مالی در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

در این نشست فعالان بازار سرمایه، دانشجویان حوزه مدیریت مالی و مدیران شرکت های بیمه ای و ...؛ حضور داشتند.

مهدی معدنچی رییس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه گذاری دیدگاهان نوین در دومین کنفرانس فناوری در صنعت خدمات مالی گفت: سال گذشته توانستیم، اولین کنفرانس را برگزار کنیم.

او گفت: هم اکنون کیک مدیریت مالی عمدتا چه در عرصه فعالیت های حرفه ای و چه در حوزه تحقیقات به بازار سرمایه منحصر شده است. عمده پایان نامه ها در مقاطع ارشد و دکتری نیز به همین موضوع معطوف شده که متاسفانه سبب تکراری شدن موضوعات شده است. در کنفرانس اولی که برگزار شد، به معرفی ورود فناوری های نوین به صنعت خدمات مالی پرداختیم.

او با بیان اینکه دغدغه فاصله میان فناوری و بازار سرمایه را داریم و در رابطه با همین موضوع صحبت خواهیم کرد افزود: برگزاری این کنفرانس را با این رویکرد آغاز کردیم که به معرفی استارتاپ های حوزه بازار سرمایه بپردازیم، این مهم به طور قطع به تشویق فعالان این حوزه منجر خواهد شد که ورود پیدا کنند. قصد داریم این ایونت هر ساله برگزار شود تا بتوانیم بخشی از تلاش این افراد را نشان دهیم. امیدواریم بتوانیم به اهداف خود در این نشست برسیم.

قوانین و مقررات باید احترام ویژه ای به فناوری داشته باشد

در ادامه فریدون رهنمای در خصوص موضوع و هدف برگزاری دومین کنفرانس فناوری در صنعت خدمات مالی گفت: همه ما می دانیم که تکنولوژی وارد زندگی های ما شده است. بنابر این قاعدتا باید نگاه خود را به تکنولوژی تغییر دهیم. سواد مالی جزو ۶ سواد برتر از سوی یونسکو شناخته شدهاست. این دانش به ما می آموزد که چگونه تعادل میان هزینه ها و درآمدهای خود ایجاد کنیم. چناتچه بخواهیم با نگاه سنتی به بازار نگاه کنیم، قطعا جوابی نخواهیم گرفت. 

او در ادامه تصریح کرد: در همین راستا باید از تکنولوژی استفاده و آن را مدیریت کنیم. در جامعه ما بارها تلاش شده این بخش از دانش حذف شود، اما دیدیم که توسعه بیشتری پیدا کردند. به طور مثال تلاش کردیم تا ارزهای رمزنگار را محبوس کنیم، اما جوانان ما در این حوزه ورود پیدا کردند و به قیمت ارزان هم می فروشند.

وی گفت: چنانچه تلاش نکنیم به خام فروشی تکنولوژی نیز روی خواهیم آورد. در حوزه مالی عنوانی داریم که نوآوری مالی نام دارد این زمانی تکمیل خواهد شد که با فناوری همراه باشد. معتقدم در حوزه های نهادی، تکنیکی و ... می توانیم، با استفاده از فناوری به توسعه برسیم.

فریدون رهنمای با بیان اینکه ما نگران فرار مغزها نیستیم، بلکه نگران فرار ژن ها هستیم افزود: یکی از برنامه های بالادستی ما همین است. قوانین و مقررات ما باید احترام ویژه ای به فناوری داشته باشد. امروز در حوزه مالی استارتاپ های مالی باید بتوانند کارکرد داشته باشند، در غیر این صورت متضرر خواهیم شد. حداقل همین دو شرکت تامین سرمایه تمدن و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین بسترهای لازم را در این راستا فراهم آورده اند تا از این دانش استفاده کنند.

موفقیت استارتاپ های مالی تظمینی است

محمود رضا خواجه نصیری مدیر عامل شرکت تامین سرمایه تمدن در خصوص توسعه تکنولوژی و لزوم آن گفت: امروزه بحث تکنولوژی مالی حرف اول را می زند. شاید ۲۵ سال گذشته کسی سهم اینترنت را تا این حد در زندگی ما نمی دید. هم اکنون در کشور ما به لحاظ تکنولوژی آنچه که توسعه پیدا کرده به دلیل نیاز و خواست مردم بوده است. در حقیقت زمانی که مردم خواسته اند آن تکنولوژی با شدت و سرعت بسیاری توسعه پیدا کرده و از توجیه اقتصادی نیز برخوردار شده است.

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه تمدن در ادامه تصریح کرد: در چهار سال گذشته چه در جذب منابع و چه در تخصیص آن پایه و مبنا را بر تکنولوژی بنا گذاشته ایم. امروز سلسله ای از تکنولوژی داریم که می تواند در راستای فعالیت های شرکت به ما بسیار کمک کننده باشد. تفکر در حوزه مالی تغییر اساسی یافته است. به طوری که از این پس نمی توانیم، صرفا به فرمول های مالی استناد کنیم. به زعم من در حوزه مالی عقب هستیم و یکی از علت های آن این است، که در بازار سرمایه عادت کرده ایم که از آسان ترین راه پول در بیاوریم. 

او در ادامه اظهار کرد: شرکت سرمایه گذاری تمدن در حوزه استارتاپ ها پس از ارزیابی و تحلیل و ریسک سنجی آن ها ورود کرده و سرمایه گذاری می کند. یکی از استارتاپ هایی که موفقیتش بدون شک حتمی است، استارتاپ های مالی هستند. مدیران باید سعی کنند این راه را هموار کرده و ریل گذاری کنند.

گفتنی است، این نشست با حمایت شرکت های تامین سرمایه تمدن، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین و انجمن مهندسی مالی ایران برگزار شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24