Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

صندوق با درآمد ثابت ارمغان ایرانیان برای علاقه مندان و سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه گذاری در انواع صندوق های سرمایه گذاری دارند، معامله واحدهای سرمایه گذاری خود در بازار سرمایه را بزودی آغاز می کند...

این صندوق قابل معامله شد...

بورس24 : صندوق ارمغان ایرانیان با نماد «ارمغان» از هفته جاری قابل معامله می شود.

صندوق با درآمد ثابت ارمغان ایرانیان برای علاقه مندان و سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه گذاری در انواع صندوق های سرمایه گذاری دارند، معامله واحدهای سرمایه گذاری خود در بازار سرمایه را بزودی آغاز می کند.

صندوق سرمایه گذاری قابل معامله ارمغان ایرانیان با هدف جمع آوری وجوه از سرمایه گذاران و اختصاص آن ها به خرید انواع اوراق بهادار با شرایط در نظر گرفته شده ، به منظور کاهش ریسک سرمایه گذاری، بهره گیری از صرفه جویی های ناشی از مقیاس و تامین منافع سرمایه گذاران ایجاد شده است.

موضوع فعالیت این صندوق ETF سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، سپرده ها و گواهی های سپرده بانکی، سهام پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس ایران است. این صندوق با درآمد ثابت سود خود را به صورت ماهانه و پانزدهم هر ماه پرداخت خواهد کرد. قیمت اسمی این صندوق به ازای هر واحد 10000 ریال است.

لازم به ذکر است ، با توجه به این که واحدهای صندوق ارمغان قابل معامله خواهد بود، سرمایه گذارانی که قصد خرید واحدهای صندوق را دارند، لازم است از کد بورسی خود استفاده نمایند و در صورت عدم داشتن کد بورسی می توانند با مراجعه به یکی از کارگزاری ها اقدام به دریافت کد بورسی نموده و پس از آن به صورت آنلاین یا کارگزاری اقدام به خرید واحدهای صندوق نمایند.

از جمله مزایای سرمایه گذاری در صندوق مزبور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

*شفافیت اطلاعاتی به این معنا که علاوه بر محاسبه NAV و امکان بررسی وضعیت سرمایه گذاری از طریق کلمه کاربری و رمز عبور اختصاصی هر سرمایه گذار، قیمت صندوق بر روی تابلوی معاملات بورس اعلام خواهد شد.

*نقدشوندگی بالا به این معنا که نماد معاملاتی صندوق تحت هیچ شرایطی بسته نخواهد شد، بنابراین قابلیت نقدشوندگی واحدهای صندوق در هر زمان برای سرمایه گذاران فراهم است. علاوه بر این مساله حضور بازارگردان در صندوق باعث می شود سرمایه گذاران در هر زمان که تمایل به فروش واحدهای سرمایه گذاری خود داشته باشند ، بتوانند در اسرع وقت این امر را میسر سازند.

*معافیت مالیاتی به این صورت که تمامی درآمدهای صندوق سرمایه گذاری در چهارچوب قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی و تمامی درآمدهای حاصل از سرمایه‌ گذاری در اوراق بهادار موضوع بند 24 ماده یک قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب 1384 و درآمدهای حاصل از نقل و انتقال این اوراق یا درآمدهای حاصل از صدور و ابطال آن ها از پرداخت مالیات برآمد و مالیات برارزش افزوده موضوع قانون مالیات برارزش افزوده مصوب 87.3.2 معاف می باشند و از بابت نقل و انتقال آن ها و صدور و ابطال اوراق بهادار یاد شده مالیاتی مطالبه نخواهد شد.

*حذف دوره جریمه از صندوق ؛ یعنی صندوق مذکور دارای کارمزد متغیر ابطال یا دوره جریمه نیست ، بنابراین سرمایه گذاران در هر زمان که تمایل به خروج از صندوق را داشته باشند می توانند به صورت آنلاین یا با مراجعه به یکی از کارگزاری های فعال در کشور نسبت به فروش واحدهای سرمایه گذاری خود بدون شکست اقدام نمایند.

*در نهایت پوشش ریسک ؛ با توجه به این که صندوق مذکور با درآمد ثابت می باشد و در دارایی های با درآمد ثابت شامل سپرده بانکی و اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه گذاری می نماید ، لذا بهترین گزینه سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران کم ریسک می باشد و سرمایه گذاران در شرایط رکود بازار می توانند با خرید واحدهای این صندوق، اقدام به پوشش ریسک خود نمایند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24