Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

یکی از مقامات اتاق بازرگانی آمریکا گفت مذاکره کنندگان آمریکایی و چینی می توانند علیرغم تنش‌ها بین دو اقتصاد بزرگ دنیا، در مسائلی مانند ارز و کپی رایت به توافقات اولیه برسند.

پایان روز اول مذاکرات تجاری آمریکا و چین با امیدواری

بورس24 : یکی از مقامات اتاق بازرگانی آمریکا گفت مذاکره کنندگان آمریکایی و چینی می توانند علیرغم تنش‌ها بین دو اقتصاد بزرگ دنیا، در مسائلی مانند ارز و کپی رایت به توافقات اولیه برسند.

به نقل از رویترز، مذاکره کنندگان ارشد آمریکا و چین روز اول مذاکرات تجاری را در روز پنج شنبه با خوش بینی دو طرف برای پایان دادن به جنگ تجاری 15 ماهه و به تاخیر انداختن افزایش عوارض هفته آینده به پایان رساندند.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا و رابرت لایت هایزر نماینده تجاری این کشور به مدت هفت ساعت با لیو هی، معاون نخست وزیر چین و سایر مقامات ارشد چینی در نمایندگی تجارت آمریکا در نزدیکی کاخ سفید مذاکره کردند.

دونالد ترامپ پس از اتمام روز اول مذاکرات به خبرنگاران گفت:« ما مذاکرات بسیار بسیار خوبی با چین داشتیم». وی اظهار داشت قرار است در روز جمعه با لیو هی در کاخ سفید دیدار کند و آن را نشانه خوبی دانست.

یکی از مقامات کاخ سفید گفت مذاکرات بهتر از حد انتظار پیش میرود.

لیو هی در حالی که لبخند می زد قبل از سوار شدن به یک کادیلاک سیاه لبخند پاسخ دادن به هیچ سوالی دفتر تجارت آمریکا را ترک کرد. دو طرف قرار است در روز جمعه مذاکرات پایاننی را انجام دهند.

یکی از مقامات اتاق بازرگانی آمریکا گفت مذاکره کنندگان می توانند علیرغم تنش‌ها بین دو اقتصاد بزرگ دنیا، در مسائلی مانند ارز و کپی رایت به توافقات اولیه برسند.

مایرون بریلیانت سرپرست امور بین الملل اتاق بازرگانی آمریکا به خبرنگاران گفت که مذاکره کنندگان سعی دارند راهی به سمت یک قرارداد بزرگ‌تر پیدا کنند و در مسائلی مانند دسترسی بازار و مالکیت فکری پیشرفت هایی داشته باشند.

« به عقیده من احتمال یک قرارداد ارزی هم در این هفته وجود دارد. من فکر می کنم این مذاکرات باعث تغییر تصمیم آمریکا برای افزایش عوارض در پانزدهم اکتبر شود».

ترامپ این جنگ تجاری علیه چین را به منظور ایجاد اصلاحات ساختاری به راه انداخت ولی پکن اعلام کرده که قصد ندارد تغییرات ساختاری در شیوه کنترل اقتصاد چین ایجاد کند. ترامپ به سوال خبرنگاران در روز پنجشنبه در مورد قبول یک قرارداد کوچک‌تر پاسخی نداد و رفت.

گفته بود که یک قرارداد محدود را نمی‌خواهد و به دنبال یک قرارداد وسیع است.

افزایش مداوم عوارض تلافی‌جویانه بر کالاهای چینی و آمریکایی در ماه‌های اخیر بازارهای مالی را به هم ریخته و ترس از رکود اقتصادی را بالا برده است.

ارزش سهام با خوش بینی رسیدن به یک آتش‌بس نسبی در جنگ تجاری افزایش یافته است. شاخص سهام اس پی 500 ، 0.64 درصد و شاخص سهام نزدک 0.6 درصد افزایش یافته است.

منبع: تسنیم

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24