Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مراسم معارفه شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر امروز برگزار شد. مدیرعامل این شرکت گفت: شغل اصلی ما بیزینس فولاد بود. از سال ۶۴ در این بازار حضور داشتیم و توانستیم خیلی سریع به بازار هدف راه پیدا کنیم اما به راحتی بازار فولاد را در اختیار داشتیم.

«کویر» را بیشتر بشناسید؛ شرکتی که سهام آن امروز عرضه اولیه شد

بورس24 : مراسم معارفه شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر امروز برگزار شد.

خوروش، مدیر عامل شرکت فولاد سپید فراب کویر در این مراسم به معرفی شرکت پرداخت که مهم ترین صحبت های او را می خوانید:

*در 6 ماهه نخست سال 98 کل ارز حاصل از صادرات این شرکت به مبلغ 80 میلیون دلار وارد سامانه شد. 

* در حال حاضر یکی از بزرگترین مراکز حمل و نقل کشور با بیش از 120 تریلی در نزدیکی کارخانه فولاد کویر برای انجام حمل و نقل وجود دارد.

* از دو سال پیش در حال انعقاد قراردادی با راه آهن برای حمل و نقل هستیم.

* به دلیل توجه به محیط زیست و انرژی های طبیعی به عنوان صنعت سبز معرفی شده ایم.

* محصولات فولادکربنی (کم کربن) در بورس کالا عرضه می شود.

* در سال ۸۲ در بخش خصوصی و از نورد فولادی شروع کردیم و با ظرفیت ۳۵۰ هزار تن فعالیم.

* شغل اصلی ما بیزینس فولاد بود. از سال ۶۴ در این بازار حضور داشتیم و توانستیم خیلی سریع به بازار هدف راه پیدا کنیم اما به راحتی بازار فولاد را در اختیار داشتیم. سه سال اول از ظرفیت اسمی عبور کردیم و در سال ۹۲ طرح توسعه ایجاد کردیم و به سمت فولادهای آلیاژی رفتیم.

* سال ۹۵ به بعد تولیدات رو به رشد بوده است که بالای ۲۰۰ درصد صادرات نشبت به سال ۹۶ داشتیم ، صادرات به ۲۵ کشور دنیا است.

* محصولات این شرکت از واردات بی نیاز است. محصولات شرکت منحصر به فرد است و وارد نمی شود.

تکمیلی:  

احمد خوروش مالک شرکت فولاد فراب کویر گفت: در سال ۸۲ در بخش خصوصی و از نورد فولادی شروع کردیم. با ظرفیت ۳۵۰ هزار تن هم در حال حاضر فعالیم. شغل اصلی ما بیزینس فولاد بود از سال ۶۴ در این بازار حضور داشتیم و توانستیم خیلی سریع به بازار راه پیدا کنیم اما به راحتی بازار فولاد را در اختیار داشتیم. سه سال اول ظرفیت اسمی را عبور کردیم و سال ۹۲ طرح توسعه ایجاد کردیم و به سمت فولادهای آلیاژی رفتیم. 

به گفته وی، یکی از شرکت هایی که با تولید و فروشش سعی شد تولیدش را حفظ کند، این شرکت بود، که سال ۹۵ به بعد تولیدات آن رو به رشد بوده است، که بالای ۲۰۰ درصد صادرات نسبت به سال ۹۶ بوده و صادرات به ۲۵ کشور دنیا را به انجام می رساند.

او گفت: 80 میلیون دلار ارز به کشور وارد کردیم که همه آن در سامانه نیما عرضه شده است.

وی گفت: در 6 ماهه نخست سال 98 کل ارز حاصل از صادرات این شرکت به مبلغ 80 میلیون دلار وارد سامانه شد. در حال حاضر یکی از بزرگترین مراکز حمل و نقل کشور با بیش از 120 تریلی در نزدیکی کارخانه فولاد کویر برای انجام حمل و نقل وجود دارد. از دو سال پیش در حال انعقاد قراردادی با راه آهن برای حمل و نقل هستیم. 

او ادامه داد: به دلیل توجه به محیط زیست و انرژی های طبیعی به عنوان صنعت سبز معرفی شده ایم. محصولات فولاد کربنی (کم کربن) در بورس کالا عرضه می شود.

وی در خصوص اثر تحریم ها بر صادرات محصولات گفت: مشکل اساسی تحریم ها بر صادرات عدم وجود کانال اعتباری بانکی جهت بازگرداندن هزینه فروش است. به واسطه اینکه فولاد سپید فراب کویر شرکتی خصوصی است، سعی شده این نقیصه به نوعی جبران شود. 

او در خصوص مشکلات بحران آب در این منطقه گفت: سه حلقه چاه تملیکی به همراه 27 لیتر بر ثانیه از شبکه سراسری آب صنعتی و 50 لیتر بر ثانیه از آب زاینده رود در اختیار داشته ولی از آن استفاده نمی کنیم.

او گفت: در این راستا در فاضلاب کاشان هزینه کرده و 90+10 لیتر بر ثانیه آب را به کارخانه با شبکه تصفیه خانه منتقل و ایجاد کردیم که به این واسطه برای یک ماه ذخیره آب تامین می شود. همچنین آب فاضلاب داخلی نیز در سیکل مصرفی برای فضای سبز قرار می گیرد. بدین طریق میزان آب مصرفی به 7 تا 12 لیتر بر ثانیه کاهش می یابد.

عرضه  رضایت مند بود / با مطلع مشورت کنید  

علی صحرایی، مدیر عامل شرکت بورس در پایان مراسم امروز  گفت:  میزان استقبال این عرضه اولیه را بیشتر از عرضه های قبلی (حدود ۸۸۰ هزار نفر) بیشتر بود. نماگرهای بازار نشان‌ دهنده روند مناسب حجم و ارزش معاملات در هفته اخیر هستند؛ البته به دلیل اینکه عده‌ ای در این هفته به دنبال شناسایی سود خود بودند با منفی شدن شاخص‌ ها رو به رو بودیم، هر چند که امروز و در اخرین روز هفته کاری شاهد بهبود شاخص ‎ها بودیم. 

وی وضعیت بازار در هفته آینده را مثبت دانست و توضیح داد: بر این اساس، انتظار می‌ رود در هفته آتی نیز با ادامه این روند همراه باشیم، اما این به مفهوم افزایش قیمت همه سهم ها نیست. افراد باید در معاملات خود متناسب با آمارهای تولید و فروش شرکت ها و نیز میزان ریسک سرمایه گذاران به خرید  و فروش مبادرت کنند.

مدیر عامل شرکت بورس توصیه کرد: افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در بازار سرمایه داشته ولی از این بازار اطلاع زیادی ندارند، بهتر است، با افراد مطلع مشورت کرده و یا از ابزارهای حضور غیر مستقیم مانند انواع صندوق های سرمایه‌ گذاری بهره مند شوند. 

وی گف: بهتر است افراد پس اندازهایشان را وارد بورس کنند و با فروش دارایی های ضروری خود به این بازار وارد نشوند؛ همچنین برای انتخاب سهام و گزینه های سرمایه گذاری به فضای مجازی اعتماد نکنند. 

علی صحرایی مهمترین گروه هایی که طی هفته گذشته در بازار تاثیر مثبت داشتند را صنایع پالایشی، پتروشیمی و فرآورده های جانبی مانند صنایع روغنی عنوان کرد.

گفتنی است، مالک شرکت در خاتمه گفت: شرکت در قیمت پایینی عرضه شده، انتظار رشد خواهیم داشت. همچنین برنامه عرضه دیگر به جز این 10 درصد نخواهیم داشت. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24