Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

رقابت مدیریتی دارد این سهم؟ «تاراز» ؛ عامل تحرک «وتوکا»؟ توکا ایرلاین دار شد؟

رمزگشایی تحلیلی از اقبال به «وتوکا»

بورس24 : صحبت از توکا فولاد است ، سلبریتی گروه واسطه گری مالی که در بازار منفی این روزها هم صف خرید است.اما علت چیست و چرا در این بازار پرعرضه کمتر کسی حاضر به فروش «وتوکا» است.

رقابت مدیریتی دارد این سهم؟

می دانید که فولاد مبارکه اصفهان با ٣٥ درصد سهم و سه کرسی هیات مدیره کنترل مدیریتی «وتوکا» را در اختیار دارد و دو کرسی از هیات مدیره آن هم در اختیار مجموعه های وابسته به وزارت تعاون و رفاه اجتماعی است.

اما آیا ترکیب سهامداران «وتوکا» با همین شکل فعلی استمرار می یابد؟

یکی از دلایل اصلی رشد سهم شاید همین مهم باشد؟به نظر می رسد پتانسیل های بالای سهم و وجود شرکت های استراتژیک در صنعت فولاد و حمل و نقل ، عده ای از فعالان نام آشنا بازار را بر آن داشته تا با خرید سهم از بازار به فکر تصاحب کرسی مدیریتی در این شرکت باشند که این موضوع فولاد مبارکه را برای حفظ موقعیت در این سهم به تحرکاتی وا داشته است.

«تاراز» ؛ عامل تحرک «وتوکا»؟

نکته با اهمیت دیگر آن که شرکت «تاراز» عضو جدید خانواده توکا فولاد با تولید اسمی ٢٥٠ هزار تن ورق گالوانیزه که کشور را از واردات این نوع ورق بی نیاز می کند ، طبق اظهارات مدیران توکافولاد در لیست سهام قابل عرضه در بورس قرار گرفته است.این شرکت با فروش بیش از ٢ هزار میلیارد تومانی در سال ، انتظار سودآوری بیش از ٢٠٠ میلیارد تومان را برای سال جاری ایجاد کرده است.

با احتساب نرخ عرضه اولیه سهام شرکت تاراز به نظر می رسد امروز توکافولاد معادل 35 درصد خالص ارزش دارایی های شرکت های بورسی خود در حال معامله است.

توکا فولاد علاوه بر تاراز دارای پرتفولیوی غنی بورسی به ارزش بیش از 1300 میلیارد تومان می باشد که برای شرکتی با سرمایه 260 میلیاردی رقم قابل توجهی است.از سوی دیگر شرکت دارای سبد سهام غیر بورسی شامل ده ها شرکت سودده بوده که اکثرا قابلیت عرضه در بازار سرمایه را دارند.

به عبارتی تاراز تنها یکی از پتانسیل های شرکت بوده و «وتوکا» هم در زمینه شرکت های بورسی و هم شرکت های غیر بورسی دارایی های ارزشمندی داشته که هم خالص ارزش دارایی ها و هم سود سازی شرکت را متحول خواهند کرد.

تاراز که این روزها سبب جلب توجه بازار به توکا فولاد شده است در سال مالی 96 به سود حدود 8 میلیاردی رسیده است که برای سال مالی 97 با جهش 1311 درصدی به سود 110 میلیارد تومانی دست یافته است. با این وصف سود 200 میلیاردی برای سال مالی جاری و سود های بالاتر برای سال آینده در این شرکت تخمین زده می شود.

توکا ایرلاین دار شد؟

در این حال گمانه زنی ها از توافق اولیه در خصوص خرید یک شرکت هواپیمایی توسط سرمایه گذاری توکا فولاد حکایت دارد ، خبری که البته نیاز به شفاف سازی از سوی شرکت دارد.

خبر دیگر آن که شرکت همچنین افزایش سرمایه 140 میلیاردی به منظور افزایش سرمایه از 260 به 400 میلیارد تومان را به تصویب هیئت مدیره رسانده است.

تحلیل گران بازار اعتقاد دارند : تحقق بیش از ٧٠ تومان سود این شرکت در ٦ ماهه ، از نظر نسبت قیمت به درآمد این شرکت را در حداقل های بازار و سودآورترین شرکت ها طبقه بندی کرده است.

این سهم جزو پر معامله ترین شرکت ها طی یک ماه گذشته می باشد و باید دید ؛ «وتوکا»ی به نظر ارزشمند چه قله قیمتی را فتح خواهد کرد؟

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • عبدالعلی پاریاد
    عبدالعلی پاریاد

    با سلام
    مرسی مرسی از این توضیح خوب شما راجع به سهم وتوکا..... خدا قوت

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24