Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

پایگاه خبری پولیتیکو به نقل از سه منبع آگاه خبر داد انتظار می رود وزیر انرژی آمریکا در نوامبر استعفا از سمت خود را اعلام کند.

شایعه استعفای وزیر انرژی آمریکا جدی است؟

بورس24 : پایگاه خبری پولیتیکو به نقل از سه منبع آگاه خبر داد انتظار می رود وزیر انرژی آمریکا در نوامبر استعفا از سمت خود را اعلام کند.

شایلین هاینس، سخنگوی وزارت انرژی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد با وجود شایعات رسانه ای درباره کناره گیری ریک پری، وی همچنان وزیر انرژی آمریکا است.

طبق گزارش پولیتیکو، در حالی که تماس های پری با اوکراین، پای وی را به تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، از سوی کنگره باز کرده است اما سه منبع آگاه اظهار کرده اند که کناره گیری وی ارتباطی با جنجال اوکراین ندارد.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته پس از این که معلوم شد ترامپ از ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، درخواست کرده است درباره جو بایدن، معاون سابق رییس جمهوری و نامزد دموکرات انتخابات آینده و پسرش هانتر تحقیق کند، آغاز تحقیقات برای استیضاح ترامپ را اعلام کرد. پری در راس هیات آمریکایی در ماه مه به مراسم تحلیف زلینسکی رفته بود اما هدف تحقیقاتی که باعث خروج شماری از مقامات از دولت ترامپ شده، قرار نگرفته است.

ریک پری که پیش از این فرماندار ایالت تولیدکننده نفت تگزاس بود، برای پیشبرد سیاست "نفوذ انرژی" ترامپ از طریق حداکثر کردن تولید سوختهای فسیلی تلاش کرده است. وی در سفرهایی که به اروپا داشته است از "گاز آزادی" یا به عبارت دیگر از صادرات گاز طبیعی آمریکا به لهستان، لیتوانی و سایر کشورها به عنوان جایگزینی برای گاز روسیه صحبت کرده است.

وزیر انرژی آمریکا اغلب با خالد الفالح که تا اوایل سپتامبر وزیر انرژی عربستان سعودی بود، دیدار می کرد و با وی درباره طرحهای عربستان سعودی برای ایجاد نخستین نیروگاههای هسته ای صحبت می کرد و از وی می خواست از فناوری هسته ای آمریکا به جای فناوری روسیه یا چین استفاده کند.

با این حال پری تاکنون موفق نشده است نیروگاه های هسته ای و زغال سوز آمریکا را که با رقابت از سوی گاز طبیعی و نیروی خورشیدی و بادی روبرو هستند، از موج تعطیلی نجات دهد.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می رود دن برویت، معاون وزیر انرژی آمریکا که در ماههای اخیر در چندین دیدار انرژی بین المللی شرکت کرده است، جانشین پری شود.

منبع: ایسنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24