Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : نشست مدیران بانک ملت با شماری از سهامداران عصر امروز در تهران برگزار شد... خبر مهم نشست این بود که پرونده دریافت غرامت از انگلیس به خوان هفتم رسیده و سهامداران باید منتظر بازگشایی نماد باشند ؛ احتمالا فردا نماد بانک بازگشایی خواهد شد...

بانک ملت با ٨٠ میلیون یورو پول نقد به بازار سرمایه بر می گردد

بورس24 : نشست مدیران بانک ملت با شماری از سهامداران عصر امروز در تهران برگزار شد. خبر مهم نشست این بود که پرونده دریافت غرامت از انگلیس به خوان هفتم رسیده و سهامداران باید منتظر بازگشایی نماد باشند ؛ احتمالا فردا نماد بانک بازگشایی خواهد شد.

همچنین اعلام شد که با توجه به عملکرد ماهانه منتشر شده بانک ملت شاهد ترکیب منابع بهینه هستیم و منابع هزینه زا رشد ۱۴ درصدی و منابع غیر هزینه زا رشد ۵۶ درصدی به نسبت دوره شش ماهه سال گذشته داشته است.

در حوزه اعطای تسهیلات ؛ سود دریافتی تسهیلات اعطایی در ۶ ماهه اول سال ۹۷ در حدود ۹۹ هزار میلیارد ریال بود که در شش ماهه نخست سال مالی جاری به مبلغ ۱۱۸ هزار میلیارد ریال رسیده است.

خبر دیگر این بود که سود پرداختی بانک به سپرده ها نیز از ۷۹ هزار میلیارد ریال در ۶ ماهه سال مالی ۹۷ به۶۸ هزار میلیارد ریال در شش ماهه سال مالی جاری رسیده است.بر همین اساس تراز عملیاتی بانک به حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال رسیده است و رشد ۱۴۷ درصدی به نسبت سال ماقبل داشته است. از طرفی قیمت بهره ای پول از ۱۲.۵۳درصد به ۹.۸۳ درصد در شش ماهه نخست سال جاری کاهش داشته است و حاشیه سود ۶ ماهه اول ۹۸ بانک نیز در شهریور ماه به نسبت مشابه سال گذشته رشد داشته و به ۶.۲۸ درصد رسیده است.

با توجه به گزارش اعلام شده بانک به لحاظ کسب و کار محوری در حوزه ارز و ریال شرایط خیلی خوبی دارد و به نسبت دوره های مشابه در شرایط مطلوبی قرار دارد.

در ادامه در خصوص حواشی دریافت غرامت هم این طور به سهامداران حاضر این گونه اطلاع رسانی شد :

در سال ۲۰۰۹ از سوی دولت انگلستان تحریم شدیم و بعد از آن اتحادیه اروپا نیز بانک ملت را تحریم کرد، بر اساس همین تحریم و تضییع حقوق بانک ، تصمیم بر این شد که این موضوع وارد فاز حقوقی شود و علیه دولت و خزانه داری انگلیس اقامه دعوا کردیم که در مرحله اول حکم به نفع انگلیس و پس از اعتراض به حکم ، مجددا رای به نفع دولت انگلیس صادر شد ؛ در نتیجه بانک به دادگاه عالی انگلیس شکایت برد و نتیجه آن صدور حکم به نفع بانک ملت بود.

اکنون پس از طی پروسه طولانی مدت مذاکره نتیجه منجر به دریافت غرامت و شناسایی ۱۳ تومان سود به ازای هر سهم در عملکرد بانک شد و عدد دریافتی معادل 80 میلیون یورو است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24