Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : فولاد مبارکه اصفهان بر اساس یک پیش بینی ، در سال جاری فروش ٧ میلیون و ۵٠ هزار تن ورق به ارزش بالغ بر ٣٠ هزار میلیارد تومان را برنامه ریزی کرده است. این شرکت در گزارش اخیر خود فروش ٢٠هزار میلیارد تومانی را محقق نمود و دو سوم از برنامه پیش بینی فروش خود را محقق کرده است... در شش ماهه اول سال ١٣٩٨ حجم فروش این شرکت در حدود ٣ میلیون و ٨٧۵هزار تن بوده و با توجه به این شرایط رشد ارزش سهام این مجموعه نیز دور از انتظار نیست...

رکوردها و واقعیت های قابل تامل درباره فولاد مبارکه

بورس24 : فولاد مبارکه اصفهان بر اساس یک پیش بینی ، در سال جاری فروش 7 میلیون و 50 هزار تن ورق به ارزش بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان را برنامه ریزی کرده است. این شرکت در گزارش اخیر خود فروش 20هزار میلیارد تومانی را محقق نمود و دو سوم از برنامه پیش بینی فروش خود را محقق کرده است.

در شش ماهه اول سال 1398 حجم فروش این شرکت در حدود 3 میلیون و 875هزار تن بوده و با توجه به این شرایط رشد ارزش سهام این مجموعه نیز دور از انتظار نیست.

رکوردها و برخی واقعیت های قابل تامل

محمود اکبری معاون بازاریابی و فروش فولاد مبارکه در خصوص برنامه این شرکت برای ادامه سال مالی 98 به بورس24 گفت: برای تدوین برنامه های سال 98 با توجه به شرایط کلان اقتصادی ، پیش بینی رکود نسبی در بازار، افزایش چالش و پیچیدگی برای صادرات به علت تشدید تحریم های آمریکا و مشکلات موجود در برخی از صنایع بزرگ از جمله صنایع خودرو سازی و ساختمان پیش بینی کردیم که تولید و فروش ما در سال جاری با چالش ها و دشواری هایی در مسیر تحقق برنامه ها روبرو باشد.خوشبختانه در شش ماهه نخست سال جاری علیرغم کاهش خرید در برخی صنایع توانسیم با تغییر در تنوع تولیدات و بازاریابی گسترده ، صنایع دیگر را جایگزین کنیم که منجر به استقبال خوبی برای خرید محصولات فولاد مبارکه شد و فروشی بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان با تناژ فروش 3 میلیون و 875 هزار تن را به ثبت برسانیم.

وی ادامه داد: پیش بینی ما از تناژ فروش در سال جاری 7 میلیون و 50 هزار تن است که در تلاشیم در نیمه دوم سال به این هدف گذاری برسیم.

اکبری گفت: البته نیمه دوم سال شرایط قدری چالشی تر از نیمه اول سال است، اولا ذخیره مواد اولیه شرکت از جمله سنگ آهن ، گندله و کنسانتره به حداقل رسیده و برای تداوم تولید و محقق شدن هدف گذاری ها نیاز به تامین به موقع و کافی مواد اولیه داریم که امیدواریم بتوانیم با حمایت های دولت و همکاری تامین کنندگان داخلی برای تداوم تولید و اشتغال در کشور و ایجاد ارزش افزوده بیشتر ، مواد اولیه مورد نیاز فولاد سازی را تامین کنیم.

صادرات به دشواری خورده...

وی افزود : با توجه به دستورالعمل های موجود صادرات با کندی زیادی برای طی مسیر گمرکی همراه شده است که در تلاشیم تا این محدودیت ها توسط نهاد های مسؤل ، مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد و صادرات محصولات مازاد بر نیاز صنایع داخلی به منظور ارزآوری و تداوم فعالیت صنایع کشور با ظرفیت کامل تسریع و حمایت شود.البته بازگرداندن ارز حاصل از صادرات نیز با توجه به مشکلات بانکی جهت انتقال ارز که با تحریم نهادهای مالی تشدید شده ، شرایط خاص خود را دارد.

این مقام مسئول در فولاد مبارکه گفت: یکی از مواردی که در نیمه دوم سال ممکن است تقاضا را کاهش دهد، کاهش 47 درصدی تولید خودرو در مرداد ماه به نسبت زمان مشابه سال قبل است که در صورت تدوام این روند تقاضا را کاهش خواهد داد و بازار های صادراتی نیز با توجه به جنگ تجاری چین و آمریکا با افت نسبی قیمت ها و کاهش تقاضا روبرو است.

قیمت ها بیشتر از این پائین نمی آید

وی گفت: در حال حاضر قیمت های فروش داخلی در پایین ترین سطح قرار دارد و پیش بینی نمی شود قیمت های ما از این میزان پایین تر بیاید ، زیرا قیمت های فروش ما به نسبت قیمت تمام شده صادرات نیز 1000 تومان پائین تر است .

اکبری در پایان گفت: البته چشم انداز فروش ما با نگرانی خاصی مواجه نیست اما ریسک های موجود نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا انشالله با اتخاذ تاکتیک های مناسب بتوانیم تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم . لازم به ذکر است نگرانی خاصی از بابت تحقق بودجه ریالی نداریم و با تلاش پرسنل فولاد مبارکه انتظار عملکردی فراتر از بودجه دور از انتظار نیست.

افزایش سرمایه در جریان است

افزون بر این ، مهدی توانگر رئیس امور سهام شرکت فولاد مبارکه در خصوص آخرین وضعیت این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: با توجه به این که آمار تولید و فروش ۶ ماهه منتشر شده است، در این مدت توانستیم ۴میلیون و۱۲۰هزار تن ، محصولات فولادی تولید نماییم و تقریبا ۳میلیون و ۸۷5هزار تن فروش داشته ایم، که ارزش آن بیش ۲۰هزار میلیارد تومان بوده و به نوبه خود رکورد محسوب می شود.

توانگر افزود: پیش بینی می کنیم همین روند را تا پایان سال حفظ نماییم و تا انتهای سال،سود آوری خوبی برای سهامداران به ارمغان داشته باشم، از برنامه های مهم شرکت در سال جاری، پیشنهاد افزایش سرمایه توسط هیات مدیره بوده که در سامانه کدال قرار گرفته است.

وی گفت: با این افزایش سرمایه ، سرمایه شرکت از ۱۳هزار میلیارد تومان به ۲۱هزار میلیارد تومان ارتقاء می یابد که معادل تقریبا ۶۲ درصد است. گزارش افزایش سرمایه درحال بررسی توسط حسابرس مستقل شرکت می باشد و در سال ۹۸ عملیاتی خواهد شد.

بازار به سمت سهم های بزرگ حرکت می کند

به گفته وی، روال شرکت به گونه ای است که سهامداران سودآوری خوبی در سال های گذشته داشته اند و این دیدگاه که در مجمع سود بالایی به دست آورند، شرکت به سمت بازدهی بیشتر سرمایه سهامداران سوق داده شده است.

وی در خصوص پی بر ای ۴ فولاد گفت: بازار به سمت سهام های کوچک و بازار پایه بود که با قانون جدید، نقدینگی به سمت سهام بنیادی بازار بورس حرکت کرده و به نظر می رسد به زودی سهم با پی بر ای بالاتر معامله شود، کما این که در گذشته نیز این اتفاق برای سهام فولاد مبارکه رخ داده و قیمت سهم از حدود ۱۳۰ تومان تا ۶۵۰ تومان رشد کرد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24