Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بیل برنز تاکید کرد که بازگرداندن ایرانی ها به میز مذاکره کار ساده ای نخواهد بود. او در این ارتباط گفت: «ایرانی ها مثل رهبر کره شمالی نیستند و علاقه ای به برگزاری اجلاس های تبلیغاتی با ترامپ ندارند. آن ها در صورتی حاضر به مذاکره خواهند بود که امیدی برای نتیجه بخش بودن گفت و گوها وجود داشته باشد».

معاون وزیر خارجه آمریکا در دوره اوباما: خروج از برجام، یک اشتباه احمقانه بود

بورس24 : بیل برنز تاکید کرد که بازگرداندن ایرانی ها به میز مذاکره کار ساده ای نخواهد بود. او در این ارتباط گفت: «ایرانی ها مثل رهبر کره شمالی نیستند و علاقه ای به برگزاری اجلاس های تبلیغاتی با ترامپ ندارند. آن ها در صورتی حاضر به مذاکره خواهند بود که امیدی برای نتیجه بخش بودن گفت و گوها وجود داشته باشد».

به گزارش المانیتور، یکی از دیپلمات های سابق آمریکایی معتقد است که دولت ترامپ باید از حملات هفته گذشته علیه تاسیسات نفتی عربستان به عنوان فرصتی برای کاهش تنش در منطقه استفاده کند. مقامات آمریکایی و سعودی ادعا می کنند که تهران عامل اصلی این حملات بوده است.

در ادامه این مطلب آمده است: آقای بیل برنز در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما به عنوان معاون وزیر خارجه انجام وظیفه میکرد. او معتقد است که تشدید فشارهای بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حملات اخیر فضای مناسبی برای گفت و گو با رهبران ایران ایجاد کرده است. او در مصاحبه با خبرگزاری ما گفت: «تهران و واشنگتن باید به دنبال راهکاری برای پایان دادن به جنگ یمن و کاهش تنش در دیگر نقاط خاورمیانه باشند».

در روزهای اخیر تعداد بیشتری از متحدان آمریکا تصمیم گرفتند که ایران را به عنوان مقصر حملات هفته گذشته معرفی کنند. آلمان، فرانسه و بریتانیا روز دوشنبه در بیانیه مشترک خود حملات پهپادی و موشکی به پالایشگاه ها و مراکز فرآوری نفت سعودی را به تهران نسبت دادند.

رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با لحن تندتری در مورد ایران صحبت کرد.

حملات هفته گذشته بیش از نیمی از تولیدات نفت عربستان را کاهش دادند و باعث افزایش قیمت انرژی در بازارهای جهانی شدند. پنتاگون نیز تعداد بیشتری از سربازان آمریکایی را به پایگاه نظامی خود در عربستان اعزام کرده است.

اما آقای بیل برنز تاکید کرد که بازگرداندن ایرانی ها به میز مذاکره کار ساده ای نخواهد بود. او در این ارتباط گفت: «ایرانی ها مثل رهبر کره شمالی نیستند و علاقه ای به برگزاری اجلاس های تبلیغاتی با ترامپ ندارند. آن ها در صورتی حاضر به مذاکره خواهند بود که امیدی برای نتیجه بخش بودن گفت و گوها وجود داشته باشد».

در ماه ژوئن امسال نیروهای ایرانی یک پهپاد جاسوسی آمریکا را در خلیج فارس هدف قرار دادند. آقای برنز معتقد است که تصمیم ترامپ برای واکنش نشان ندادن به این حمله موجب جسورتر شدن ایرانی ها شد.

البته او از استراتژی کمپین فشار حداکثری دولت ترامپ حمایت نمی کند. این دیپلمات سابق تصمیم رئیس جمهور برای خروج از توافق هسته ای سال 2015 و تشدید تحریم ها علیه تهران را یک اشتباه احمقانه توصیف کرد.

او ادامه داد: «آقای ترامپ تصور می کند که با ابزار زور می تواند همه برنامه های خود را پیش ببرد. اما این کمپین فشار دارای اهداف واقع گرایانه ای نیست و نتیجه ای جز تشدید تنش در منطقه به دنبال نداشته است. هر گونه درگیری نظامی در منطقه عواقب فاجعه باری برای کل دنیا به دنبال خواهد داشت».

منبع: انتخاب

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24