Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

پس از تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت توسعه حمل و نقل کاسکوی چین به خاطر حمل نفت خام ایران، نرخ حمل نفت توسط نفتکش ها از خاورمیانه به آسیا حدود ۲۰ درصد افزایش یافت.

نرخ حمل نفت به آسیا ٢٠ درصد زیاد شد؛ فقط به خاطر تحریم شرکت چینی

بورس24 : پس از تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت توسعه حمل و نقل کاسکوی چین به خاطر حمل نفت خام ایران، نرخ حمل نفت توسط نفتکش ها از خاورمیانه به آسیا حدود ۲۰ درصد افزایش یافت.

به نقل از رویترز، پس از تحریم های جدید آمریکا علیه واحدهای شرکت توسعه حمل و نقل کاسکوی چین به خاطر حمل نفت خام ایران، نرخ حمل نفت توسط نفتکش ها از خاورمیانه به آسیا حدود 20 درصد افزایش یافت.

طی این تحریم‌ها که به قول وزارت امور خارجه آمریکا، بزرگترین تحریم های آمریکا از زمان وضع دوباره آن ها علیه ایران در نوامبر سال گذشته است، از دو واحد شرکت کاسکوی چین به همراه سایر شرکت هایی که ادعا می شود در حمل نفت ایران و نقض تحریم‌های این کشور دخالت داشته‌اند نام برده شد.

این اقدام شگفت آور که یکی از بزرگترین شرکت های کشتیرانی دنیا را تحت تاثیر قرار داده، در راستای سیاست دونالد ترامپ برای اعمال حداکثر فشار علیه ایران صورت گرفته است. این شرکت کشتیرانی بیش از 50 نفت کش بزرگ را در اختیار دارد.

با هجوم برخی از خریداران نفت آسیا به بازار نفت کش ها، نرخ کرایه سوپرنفتکش ها یا نفتکشهای بسیار بزرگ برای حمل نفت خام از خاورمیانه به آسیا طی یک شب حدود 19 درصد افزایش یافت و به 75 تا 76 در مقیاس جهانی رسید.

ولی هنوز شک و تردیدهایی وجود دارد که این تحریم‌ها علیه واحدهای شرکت کاسکو چگونه قرار است اجرایی شود .منابع صنعتی اعلام کردند برخی خریداران نفت اجاره نفتکش های کاسکو را متوقف کردند تا به کمک تیم های قانونی بهتر بتوانند تاثیر تحریم ها را درک کنند.

سخنگوی پالایشگاه تایوانی فرموسا پتروکمیکال، یکی از خریداران اصلی نفت خام در آسیا گفت:«بازار از این تحریم ها می ترسد بنابراین پالایشگاه ها برخی اقدامات پیشگیرانه را اتخاذ کرده اند. باید ببینیم وسعت این تحریم ها چقدر است».

این تحریم ها نرخ باربری نفت را به نرخ اواسط سپتامبر زمان حمله پهپادها به تاسیسات نفتی عربستان و مختل شدن بازارهای جهانی بازگرداند. کشتی های شرکت کاسکو حدود 7.5 درصد ناوگان جهانی نفتکش ها را تشکیل می دهند.

به گفته یکی از دلالان بازار کشتیرانی در شمال آسیا :« خبر حمله پهپادها به تاسیسات نفتی عربستان برای همه ما بسیار وحشتناک بود و حالا بازار باید با تحریم های آمریکا علیه کاسکو هم روبرو شویم».

« ولی فرصت خوبی برای مالکان کشتی هاست تا پول بیشتری به دست آورند».

در روز پنجشنبه، یونیپک بخش تجارت شرکت سینوپک، بزرگترین پالایشگاه آسیا و شرکت نفت ایندین، بزرگترین پالایشگاه هند سفارش کشتی‌های خود از کاسکو را لغو کردند و به دنبال کشتی های جایگزینی برای حمل نفت خام خود هستند.

تجارت سهام شرکت کشتیرانی کاسکو در روز پنج شنبه پس از اعلام خبر تحریم ها متوقف شد و این توقف امروز هم ادامه دارد.

منبع: تسنیم

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24