Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

یک نماینده مجلس: حجم معاملات بازار پایه به شدت کم شده / خرید و فروش صرفه ندارد! عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ارزش کل بازار بورس پایه حدود یکصد هزار میلیارد تومان است و با توجه به این عدد، میزان ضرر و زیان مردم در این بازار قابل توجه است و...

سوال از وزیر اقتصاد به دلیل کاهش ارزش سهام بازار پایه؟

بورس24عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سوال از وزیر امور اقتصادی و دارایی به خاطر کاهش ارزش سهام سهامداران خرد بورس پایه خبر داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سوال از فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی به خاطر کاهش ارزش سهام سهامداران خرد در بورس پایه به هیات رئیسه مجلس تقدیم می‌ شود. 

وی افزود: در روزها و هفته‌ های اخیر ارزش سهام سهامداران خرد بورس پایه حدود 30 تا 40 درصد کاهش پیدا کرده و عدم اجرای صحیح تدابیری و مقررات جدید توسط سازمان بورس باعث بروز این مشکل شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: وضعیت به گونه‌ ای است که فروشندگان سهام بازار پایه در صف فروش هستند اما خریداری وجود ندارد و همین مسئله هم باعث کاهش ارزش سهام شده و از سوی دیگر تابلوها و نمادهای قیمت بازار پایه اخیرا از روزانه به هفتگی تغییر وضعیت تغییر پیدا کرده است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: علاوه بر این کارمزد خرید و فروش هم تناسبی با درصد نوسان سهمی که به صورت هفتگی اتفاق می‌افتد، ندارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و این باعث شده تا خرید و فروش برای افراد صرفه اقتصادی نداشته باشد. 

وی افزود: به خاطر وضعیت پیش آمده مدتی است که بازار خرید و فروش در بورس پایه قفل شده و حجم معاملات بازار پایه به دلیل همین کاهش خرید و فروش به شدت پایین آمده است که از مصادیق آن می‌ توان به سهام شرکت‌ های پلی‌ اکریل اصفهان و لوله اهواز اشاره کرد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان گفت: ارزش کل بازار بورس پایه حدود یکصد هزار میلیارد تومان است و با توجه به این عدد، میزان ضرر و زیان مردم در این بازار قابل توجه است و از سوی دیگر تاکنون راهکارهایی برای حل این موضوع توسط مسئولان سازمان بورس اعلام نشده است و سهامدارانی که از اقشار متوسط به پایین هستند از این وضعیت نگران هستند.

منبع: فارس 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • فهیمه خدایاری
    فهیمه خدایاری

    خدا خیرش بده . یکی درد ما رو فهمید

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24