Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران معامله گران تعداد ۴۰۷ هزار و ۸۴۰ قرارداد آتی زعفران و زیره سبز را به ارزشی بیش از ۷۱۹۳ میلیارد و ۶۳ میلیون ریال منعقد کردند که آمارها حاکی از آن است حجم و ارزش قراردادها در بازار مشتقه با رشد ۹۸ و ۱۴۵ درصدی نسبت به هفته پیش از آن همراه بود.

ارزش ٧٠٠ میلیارد تومانی معاملات آتی زیره و زعفران در بورس کالا طی هفته گذشته

بورس24 : در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران معامله گران تعداد ۴۰۷ هزار و ۸۴۰ قرارداد آتی زعفران و زیره سبز را به ارزشی بیش از ۷۱۹۳ میلیارد و ۶۳ میلیون ریال منعقد کردند که آمارها حاکی از آن است حجم و ارزش قراردادها در بازار مشتقه با رشد ۹۸ و ۱۴۵ درصدی نسبت به هفته پیش از آن همراه بود.

معامله گران در حالی این تعداد قرارداد را در هفت سررسید معاملاتی فعال در بازار منعقد کردند که در بازه زمانی مذکور بیش از ۱۹۱ هزار و ۴۰۰ قرارداد آتی زعفران نگین با دوره تحویل آبان ماه ۱۳۹۸ منعقد گردید که ارزش این معاملات به حدود ۱۷۴۳ میلیارد و ۴۴ میلیون ریال رسید. در قرارداد مذکور حجم و ارزش معاملات به صورت مشابه رشد ۱۰۱ درصدی را تجربه کردند.

معامله گران همچنین تعداد ۱۴ هزار و ۶۵۶ قرارداد آتی زعفران نگین را برای تحویل در پایان شهریور ماه منعقد کردند و ارزش ۱۲۸ میلیارد و ۸۸۷ میلیون ریالی را به ثبت رساندند که با توجه به پایان دوره معاملاتی سررسید مذکور حجم و ارزش معاملات با ۳۸ درصد افت همراه شد.

حجم معاملات سررسید مهر ماه قرارداد آتی زعفران نگین نیز به بیش از ۴۴ هزار و ۲۰۰ قرارداد و ارزش معاملات آن به حدود ۳۹۷ میلیارد ریال رشد کرد. در این سررسید نیز رشد ۹۱ درصدی برای حجم و ارزش معاملات به ثبت رسید.

در سررسید مهر ماه ۹۸ قرارداد آتی زعفران رشته ای درجه یک نیز معامله گران ۷۴۵۳ قرارداد را به ارزشی حدود ۵۸ میلیارد و ۵۶۵ میلیون ریال منعقد کردند که معاملات مذکور از نظر حجم با رشد ۳۸ درصدی و از نظر ارزش معاملات با افزایش ۴۸ درصدی همراه بود.

طی هفته گذشته تعداد ۵۱۴۲ قرارداد آتی زعفران رشته ای درجه یک در سررسید آبان ۹۸ در حالی منعقد شد که ارزش معاملات سررسید مذکور با رشد ۳۰ درصدی نسبت به هفته قبل از آن به حدود ۳۶ میلیارد و ۹۲ میلیون ریال رشد کرد.

طی هفته گذشته در بخش معاملات زیره سبز نیز معامله گران شاهد انعقاد تعداد ۷۸ هزار و ۱۷۳ قرارداد آتی زیره سبز به ارزش ۲۵۵۷ میلیارد و ۵۲ میلیون ریال بودند که در نتیجه آن، حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته پیش از آن به ترتیب با رشد ۸۲ و ۱۰۵ درصدی همراه شد.

۶۶ هزار و ۷۵۹ قرارداد آتی زیره سبز نیز برای تحویل آذر ماه ۹۸ منعقد گردید و ارزش ۲۲۷۲ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریالی برای آن به ثبت رسید. شایان ذکر است قرارداد مذکور با ثبت ۴۸۲ و ۵۶۹ درصد رشد در حجم و ارزش معاملات بیشترین درصد تغییرات را نسبت به هفته پیش از آن تجربه کرد.

منبع: کالاخبر

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24