Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

تحلیل معاون چندرشته ای «وبانک» از اوضاع و احوال بازار شرح حالی از پرتفولیویی که مستعد رشد است

بازار شاید در کوتاه مدت اصلاح کند اما در میان مدت صعودی است

بورس24 : شاخص کل بورس تهران از ابتدای سال جاری بدون وقفه مسیر صعود از سطح ۱۷۹هزار واحد به سمت ۳۰۰ هزار واحد را طی کرده است.

دماسنج بازار سهام در سال ۹۸ هر روز رکورد جدیدی از خود به ثبت می رساند و تیتر یک اخبار می شود، جدید ترین رکورد را هم در آخرین چهارشنبه تابستان ۹۸ به ثبت رساند و حدود ۸ هزار واحد افت را بعد از مدت ها صعود بی امان تجربه کرد!

افت ارزشی که منجر شد تا سهامداران آرایش معاملاتی محافظه کارانه ای به خود بگیرند و با وسواس بیشتری خرید کنند و تازه واردان دست به ماشه نیز هر چه که را دارند عرضه کنند.

سعید خدامرادی معاون شرکت چند رشته ای گروه توسعه ملی در تحلیل آخرین وضعیت بازار سهام به خبرنگار بورس24 گفت :بازار سرمایه ما از ابتدای سال جاری روندی صعودی داشته و در حدود ۷۰ درصد رشد کرده است.

به گفته وی ، بازار های مالی همواره با نوسانات مثبت و منفی متاثر از متغیرهای مختلف موجود روبرو است .در شرایط فعلی می توان انتظار داشت بازار تا محدوده ۲۸۵ هزار واحد در صورت تداوم شدید عرضه ها نوسان کند اما با توجه به گزارشات ماهانه منتشر شده از سوی شرکت ها باید منتظر گزارش شش ماهه های خوبی از بنگاه های اقتصادی فعال باشیم، موضوعی که می تواند بر تداوم رشد شاخص نیز اثر گذار باشد.با توجه به بررسی متغیرهای بنیادی بازار سرمایه می توان انتظار تداوم بازدهی مناسب در بازار سرمایه و رشد شاخص کل بازار را داشت و مسیر صعود برای بازار باز است.

وی در مورد قیمت سهام «وبانک» و شرایط زیر مجموعه ها هم اعتقاد دارد که با توجه به رشد ارزش سهام شرکت های زیر مجموعه و عملکرد مناسب مالی عملیاتی این شرکت ها شاهد مازاد ارزش پرتفوی در " وبانک" هستیم.برای مثال شرکت توسعه صنایع بهشهر با وجود گزارشات خوب شرکت های زیر مجموعه و رشد ارزش سهام زیر مجموعه ها در شرایط مناسبی قرار دارد و این در شرایطی است که هنوز آثار رشد ارزش سهام بانک اقتصاد نوین را شناسایی نکرده است.از طرفی با توجه به پایان دوره اورهال پتروشیمی شازند و وارد مدار شدن واحد های این مجموعه انتظار انتشار گزارشات خوبی از این مجموعه را داریم.همچنین «وتوسم» هم اقدام مناسبی در خصوص آرایش سبد انجام داده که آثار آن در رشد قیمت آن در بورس مشهود است.

این مقام مسئول ادامه داد: وضعیت عملکردی شرکت های تابعه سیدکو از حیث رشد سودآوری در مقایسه با گذشته بسیار مطلوب بوده و انتظار رشد قیمت آن را داریم و با توجه به پتانسیل های موجود در مجموعه " وبانک" و مازاد ارزش پرتفوی ایجاد شده ، می توان گفت ارزش سهام ما از رشد بازار جامانده است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24