Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس را نقدینگی به جلو می برد علیرضا باغانی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با «کسب و کار نیوز» گفت: شاخص بازار سرمایه در ابتدای سال به دلیل تطبیق با واقعیت‌ های اقتصادی بالا رفت و این هم به دلیل...

یک کارشناس بازار سرمایه: رکود بازارهای موازی موجب رشد بازار سرمایه شد

بورس24 : یک کارشناس اقتصادی با اشاره به نقدینگی بازار سرمایه گفت: رکود بازارهای موازی موجب رشد بورس شده است.

علیرضا باغانی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با «کسب و کار نیوز» گفت: شاخص بازار سرمایه در ابتدای سال به دلیل تطبیق با واقعیت‌ های اقتصادی بالا رفت و این هم به دلیل شناخته شدن دلار نیمایی به عنوان نرخ رسمی ارز در کشور بود. 

وی ادامه داد: در حالی که تا اواخر سال ۹۷ این طور نبود. اما پس از آن که دلار نیمایی پذیرفته شد، شاخص بورس به دلیل فعالیت خیلی از شرکت‌ های بورسی با این دلار، واکنش مثبت نشان داد و رشد پیدا کرد. اتفاق دیگری که به نفع بورس افتاد، رکود سایر بازارها و حرکت نقدینگی از سمت آنها به بورس بود.

او گفت: به دنبال ریزش قمیت‌ ها در بازارهای موازی حجم عظیمی از نقدینگی وارد بورس شد که البته از زوایایی خطرناک هم هست. البته بورس را قدرت همین نقدینگی به جلو می‌برد. اما از آنجایی که این نقدینگی وارد شرکت‌ های بزرگ بورسی نمی‌ شود و در بورس ناپایدار است، می تواند شرایط را در بورس دگرگون کند و بعید نیست، که از این به بعد شاهد سقوط‌ های پی در پی در شاخص بورس باشیم. 

وی افزود: برای مثال این نقدینگی در اختیار کسانی است که برای خرید و فروش کوتاه مدت و سود موقتی وارد بورس شده، یعنی هر آن احتمال خروج نقدینگی آنها از بورس وجود دارد. همان طور که این اتفاق در سال‌ های گذشته افتاد. بنابراین اقبال سرمایه ها از بورس نشانه چندان مثبتی از تغییر وضعیت اقتصاد کشور نیست. بلکه فضای ناپایداری را در بورس ایجاد کرده که نمی‌ توان چندان به آن اعتماد کرد. از طرفی آنچه می‌ تواند روی بورس تاثیر ملموس بگذارد، اتفاقات سیاسی است. اما از آنجایی که ریسک این سیاسی و جنگ کم شده، به نظر می‌ رسد بورس رشدی آهسته و آرام را طی کند. 

منبع: کسب و کار 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24