Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مصطفی تنها دبیر انجمن تایرسازان ایران در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ : حدود یک ماه بود که برای تامین مواد اولیه تایرسازان عملا هیچگونه ثبت سفارشی انجام نمی شد. این مشکل در مرداد ماه رخ داد و در ادامه پس از انتشار خبر از سرگیری تخصیص ارز به صنعت تایر سفارش ها ثبت می شد ، اما هم اکنون حدود یک هفته است که باز هم به تایرسازان ارز تخصیص داده نمی شود...

مشکل جدید در صنعت تایر ؛ توقف ثبت سفارش برای واردات مواد اولیه

بورس24 : اخیرا خبری منتشر شد مبنی بر این که تخصیص ارز به تایرسازان از سر گرفته شده است. با توجه به این که مهمترین مشکل فعلی صنعت تایر کشور در زمینه تخصیص، تامین و انتقال ارز به منظور تامین مواد اولیه و افزایش هزینه تولید است این خبر می تواند برای صنعت تایر بسیار حائز اهمیت باشد. حال باید دید آیا واقعا مشکلات تخصیص ارز صنعت تایر مرتفع شده یا این موضوع صرفا در حد یک خبر مثبت تلقی می شود؟

یک هفته است که سفارش ها ثبت نمی شوند

مصطفی تنها دبیر انجمن تایرسازان ایران در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره رفع مشکلات تخصیص ارز به صنعت تایرسازی ایران ابراز داشت: حدود یک ماه بود که برای تامین مواد اولیه تایرسازان عملا هیچگونه ثبت سفارشی انجام نمی شد. این مشکل در مرداد ماه رخ داد و در ادامه پس از انتشار خبر از سرگیری تخصیص ارز به صنعت تایر سفارش ها ثبت می شد ، اما هم اکنون حدود یک هفته است که باز هم به تایرسازان ارز تخصیص داده نمی شود.

وی افزود: در واقع به محض این که خبر از سرگیری مجدد تخصیص ارز به صنعت تایر انتشار یافت مجددا مشکلات آغاز شد و جلوی ثبت سفارش ها گرفته شد.

او در ادامه با بیان مشکلات موجود در سر راه تولیدکنندگان صنعت تایر گفت: متاسفانه این مسائل باعث می شود که به تولید کشور صدمه وارد شود. هر چه موانع بر سر راه تامین مواد اولیه وجود داشته باشد استمرار تولید صنعت تایر را هدف قرار می دهد.

تنها در پاسخ به این که ریشه مشکلات تخصیص ارز به صنعت تایر در کجاست، تصریح کرد: این پرسشی است که بانک مرکزی باید پاسخگوی آن باشد. اگر قرار است تولیدات کشور جاری باشد با شرایط فعلی امکانپذیر نیست.

او بیان داشت: در حالی که مشکلات زیادی در مسیر تخصیص ارز به تولیدکنندگان داخلی صنعت تایر کشور وجود دارد و در واقع ارزی تخصیص داده نمی شود و سفارشات ثبت نمی شوند آقای قبادی معاون وزیر صمت و مسئول تنظیم بازار نامه ای را مرقوم کردند که از حذف تعرفه واردات تایر سواری به کشور حکایت می کند. این به منزله افزایش فشار به تولیدکننده داخلی و در مقابل باز کردن راه برای واردات سیل آسا به داخل کشور است.

وی تاکید کرد: اینگونه اقدامات را نمی توان به عنوان اقتصاد مقاومتی تلقی کرد. حداقل برداشتی که ما از اقتصاد مقاومتی داریم به این صورت نیست. به نظر ما باید پتانسیل های کشور را جهت ایجاد اشتغال و تولید در جهت رونق اقتصادی به کار گرفت. اما متاسفانه اقدامات مسئولان موجب خفقان تولیدات داخلی می شود و در مقابل به توسعه واردات خواهد انجامید.

دبیر انجمن تایرساران وضعیت کنونی تایرسازان کشور اظهار داشت: در کشور ما زیرساخت های گسترده ای جهت توسعه صنعت تایر وجود دارد. 70 سال است که در کشور تایر تولید می شود. عده زیادی متخصص در این صنعت پرورش داده شده و مبالغ زیادی سرمایه گذاری در این حوزه صورت گرفته است. این در حالی است که جهت گیری مسئولان به سمت تسهیل شرایط واردات سوق یافته است.

او در پایان تاکید کرد: اگر مسئولان بر این باورند که تولیدات داخلی دارای مشکل است باید قدم پیش گذاشته و این مشکلات را بیان کنند. متاسفانه شرایط در صنعت تایرسازی به گونه ای است که عدم اطمینان از حمایت مسئولان موجب شده که نتوانیم برنامه ریزی دقیق و مشخصی داشته باشیم.مسئولان باید به این پرسش پاسخ دهند که آیا تنظیم بازار صرفا با واردات امکان پذیر است؟

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24