Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

معاون فرابورس : معاملات روز اول متعادل بود ۶ نماد امروز بازگشایی می‌شود اعلام جزئیات مبنای دامنه نوسان نمادهای بازار پایه در روز حراج

شرح حال بازارپایه پس از پایان رنگ آمیزی

بورس24 : معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران از بازگشایی نمادهای وجامی، ثزاگرس، ثعتما، تفیرو، آرمان و کباده طی امروز ۲۶ شهریورماه خبر داد.

به گفته بهنام محسنی ، همچنین نمادهای خفناور، دحاوی، شساخت، سایرا و وحکمت به زودی بازگشایی می‌شوند و شاهد گشایش نماد نمادهای وهنر و خبازرس نیز خواهیم بود.

وی در خصوص عملکرد بازار پایه پس از تغییرات قانونی اخیر نیز گفت: تعداد معاملات نمادهای بازار پایه‌ای طی دیروز یعنی روز بازگشایی این نمادها ۹۵۰۰ دفعه دادوستدی بود که در این میان بیش از ۴۵۰۰ نفر خریدار و حدود ۲۴۰۰ نفر فروشنده بودند.

به گفته محسنی ارزش دادوستدها در مجموع سه تابلو معاملاتی بازار پایه در ۲۵ شهریورماه به ۴۲ میلیارد تومان رسید از این رو هم تعداد و هم ارزش مبالات با توجه به زمان محدود ۳۰ دقیقه‌ای در نظر گرفته شده برای انجام معاملات، رقم قابل توجهی بود.

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران با اشاره به اینکه روز گذشته وضعیت تعداد نمادها از نظر نوسانات مثبت یا منفی در حالت تعادلی خوبی قرار داشت، افزود: مجموع ارزش سفارش‌ها در صف‌های خریدوفروش تقریبا برابر بود و ارزش معاملات انجام شده نیز در نمادهایی که صف خرید بودند، بیشتر از نمادهایی بود که صف فروش بودند.

محسنی ادامه داد: با اجرایی شدن مقررات جدید، هیجانات ناشی از تغییر مقررات تعدیل شده و در پی سرمایه‌گذاری بر مبنای تحلیل بنیادی و به دور از بیش واکنشی، معاملات نیز روند مناسب خود را پیدا می‌کند.

جزئیات مبنای دامنه نوسان نمادهای بازار پایه در روز حراج

این مقام مسئول در فرابورس ایران در مورد دامنه نوسان در حراج پایانی در بازارهای زرد، نارنجی و قرمز گفت: طی روزهای اخیر نظراتی از سوی متخصصان و کارشناسان بازار در خصوص مبنای دامنه نوسان در حراج روزهای دوشنبه برای فرابورس ارسال شد و در این راستا بدون اینکه تغییری در مقررات داده شود، از ظرفیت‌های همان مقررات استفاده شد.

وی در این زمینه توضیح داد: دامنه نوسان در روزهای هفته در تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز به ترتیب ۳، ۲ و یک درصد است اما در روز برگزاری حراج پایانی یعنی از ساعت ۱۲ تا ۱۲:۳۰ دوشنبه هر هفته، قیمت مرجع برای محاسبه دامنه نوسان دو برابری (۶ و ۴ و ۲ درصد در تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز) بر مبنای قیمت پایانی نماد تا ساعت ۱۱:۳۰ همان روز دوشنبه است.

به گفته وی نمادهایی که در روز دوشنبه و در فاصله زمانی ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ معامله نداشتند، آخرین قیمت پایانی در روزهای معاملاتی قبل، مبنای محاسبه دامنه نوسان قیمتی در زمان برگزاری حراج پایانی روز دوشنبه خواهد بود.

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ادامه داد: بدین ترتیب با تصمیمی که امروز گرفته شد از هفته آینده در تابلو زرد و طی یک هفته حداکثر ۹ درصد نوسان قیمتی امکان‌پذیر است و در تابلوهای نارنجی و قرمز نیز حداکثر ۶ و ۳ درصد امکان نوسان در طول یک هفته وجود دارد.

محسنی با اشاره به اینکه پیش از این اعلام شده بود که در حراج پایانی دامنه نوسان ۶، ۴ و ۲ درصدی بر مبنای close دوشنبه هفته قبل باشد، گفت: نهایتا با توجه به ظرفیت‌های موجود در دستورالعمل بازار پایه تصمیم بر آن شد که مبنای محاسبه و اعمال دامنه نوسان در روز حراج پایانی، قیمت پایانی نماد معاملاتی تا ساعت ۱۱:۳۰ همان روز دوشنبه باشد.

وی در نهایت افزود: در مواردی ممکن است در زمان برگزاری حراج روز دوشنبه نمادی به دلیل تعلیق، برگزاری مجمع و یا افشای اطلاعات متوقف باشد در این صورت در هر یک از روزهای هفته که نماد باز شود تا دوشنبه هفته آینده، هر قیمتی که در زمان حراج ناپیوسته روز بازگشایی نماد به دست بیاید، مبنای دامنه نوسان ۳، ۲ و یک درصد‌ی خواهد بود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24