Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

تورج غفاری سهامدار زیان دیده و نماینده سهامداران «آکنتور» در اعتراضات سال های اخیر : روند رسیدگی به پرونده طولانی شده... مطلع هستیم که با دقت زیادی در حال رسیدگی هستند ؛ ممنونیم ای کاش زودتر تکلیف این پرونده مشخص می شد شنیده ایم که ٢۵ شهریور آخرین دفاعیات مدیرعامل و سایر متهمان استماع می شود ما را به حق خود برسانید ؛ هنوز در حال پرداخت قسط خرید کنتورسازی ورشکسته هستیم

آخرین سکانس تراژدی کنتورسازی در آستانه اکران؟

بورس24 : بیش از سه سال از توقف نماد شرکت کنتورسازی ایران در بازار سهام می گذرد ، اما وضعیت این شرکت و این نماد همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

نماد «آکنتور» ۱۳ شهریور ماه سال ۹۵ به علت تخلف و عدم ارائه اطلاعات درست از سوی ناشر توسط ناظر بازار متوقف شد و هنوز هم امیدی به بازگشت آن نیست.

سهمی که روزگاری سرخطی زدن آن در راس ساعت 8:30 دقیقه صبح و خرید آن در ساعت بازار یک موفقیت بزرگ به شمار می رفت ، حالا فروش آن تقریبا غیر ممکن شده و البته هر چند با تلاش شورای بورس بخشی از سهام مالکان خرد این شرکت تقریبا یک چهارم ارزشی که خریداری کرده بودند ، بازخرید شد ؛ اما اینک کنتورسازی ایران درحال ثبت بزرگترین رکورد توقف نماد در بورس تهران است ؛ چیزی در حدود بیش از 36 ماه!

طی سه سال گذشته کارگران شرکت کنتورسازی ایران از یک سو اعتراضات مکرری به عدم دریافت حقوق خود انجام دادند و از سوی دیگر سهامداران شرکت بارها دست به اعتراض زدند تا تکلیف پرونده این شرکت در سریعترین زمان ممکن به نتیجه برسد. اما این اعتراضات نتایج چندان زیادی در بر نداشت و تنها به بازخرید سهم با نرخ 2100 تومان منجر شد و البته کارگران همچنان بیکار! اخیرا هم که در برخی اخبار ادعا شد اخیرا مدیر عامل و صاحبان اسبق شرکت کنتورسازی از داخل زندان حکم اخراج کارگران را صادر کرده اند!

بیکاری کارگران کنتورسازی ایران که حالا از حدود 1200 نفر در زمان اوج به 200 نفر تقلیل یافته غم انگیز است ، اما حال و روز سهامداران آن غم انگیز تر.آن هایی که به امید کمک به صنعت و تولید کشور و مشارکت در بزرگترین پروژه تولید و نصب صندوق های فروشگاهی در کشور سهم را با قیمت 8 هزار تومان خریده بودند ؛ در سه سال گذشته تنها یک گزینه پیش روی خود داشتند ، فروش با نرخ 2100 تومان!

حال آن که برخی از این سهامداران از محل اعتبار دریافتی از کارگزاری ها اقدام به خرید سهام کنتورسازی کرده بودند و اینک علاوه بر این که اصل سرمایه آن ها با سرنوشت نامعلومی همراه شده ،آن ها در حال پرداخت اقساط ماهیانه به کارگزاری ها هستند و به نوعی در حال پرداخت قسط خرید سهام کنتورسازی ورشکسته اند!

ماجرای کنتورسازی ایران تا آن جا ادامه پیدا کرد که هفته گذشته شاهد تجمع های اعتراضی کارگران به دلیل تعطیلی و اخراج از سوی مدیر عامل سابق شرکت ، عدم پرداخت چندین ماه از حقوق های معوق، سنوات و حق بیمه به طور متداوم ؛ مقابل استانداری قزوین بودیم و طبق آخرین اطلاعات موجود، فعالیت کارخانه چندین ماه است که به طور کامل متوقف شده است.

حالا پس از توقف سه ساله نماد در بازار بورس و بازداشت مدیر عامل و رئیس هیات مدیره، پرونده شکایت سهامداران کنتورسازی در مراجع قضایی پس از طی فرآیندی طولانی در جریان است و به گفته یکی از سهامداران زیان دیده در تاریخ ۲۵ شهریور ماه با عنوان شنیدن آخرین دفاعیات ادامه خواهد یافت.

چند پرسش اساسی

در همین خصوص با تورج غفاری یکی از سهامداران زیان دیده در پرونده شرکت کنتورسازی ایران به گفت و گو نشسته ایم. وی به خبرنگار بورس24 گفت: در وضعیت کنونی اقتصاد کشور، پرسش سهامداران کنتورسازی این است که چرا باید روند رسیدگی به این پرونده که حجم آن نسبت به پرونده های مشابه سال های اخیر بسیار کوچک تر بوده، این قدر طولانی شود؟البته مطلع هستیم که پرونده با دقت زیادی در حال رسیدگی است و از این بابت از مرجع قضایی ممنونیم، لکن اطاله دادرسی موجب شده که پرونده تا به این لحظه به نتیجه نرسد و امیدوار هستیم با جلسه ای که ظاهرا 25 شهریور قرار است برگزار شود ، پرونده تعیین تکلیف شود.

او که مدت زیادی نماینده سهامداران کنتورسازی ایران در اعتراضات مکرر آن ها بود ، پرسش های خود را این گونه ادامه داد: چرا بعد از اثبات عدم وجود قرارداد صندوق های فروشگاهی با اتاق اصناف و برگزاری مجمع تعیین هیات مدیره جدید شرکت کنتورسازی و انتخاب بانک پاسارگاد برای مدیریت جدید شرکت، هیچ اقدام عملی در این راستا انجام نشد؟ چرا به ادعای کارگران شرکت، بازهم مدیر عامل اسبق شرکت در داخل زندان در حال مدیریت شرکت و کارخانه است؟

وی تاکید کرد: اصلی ترین و بااهمیت ترین پرسش سهامداران کنتورسازی از وزارت اقتصاد است. پرسش مهم این است : با توجه به این که وزارتخانه مزبور به طور کامل در جریان وضعیت پرونده کنتورسازی در دادگاه و دادسرای جرائم اقتصادی قرار دارد، چرا همچنان در حال مطالبه و وصول مالیات سنگینی است که مدیر عامل اسبق به طور عمدی با عنوان انجام قرارداد صندوق های فروشگاهی که وجود خارجی نداشته و فقط در پرونده شرکت گنجانده ، است؟

ارزش سرمایه سهامداران «آکنتور» به یک سوم تقلیل یافت

غفاری تاکید کرد: اسناد و مدارکی که اداره دارایی و مالیات در جهت وصول مطالبات نسبت به توقیف املاک شرکت و طلب های شرکت از وزارت نیرو، اقدام کرده، موجود است. بعد از گذشت ۳ سال از توقف نماد شرکت کنتورسازی در بازار بورس، شاهد رشد بیش از 300 درصدی شاخص کل هستیم و در این بین حتی اصل سرمایه های سهامداران، یک سوم ارزش اقتصادی هم ندارد و زندگی بسیاری از سهامداران ویران شده است.

او در ادامه ابراز داشت: به عنوان نماینده سهامداران که در این چند سال پیگیری ها و دیدارهای چندین ساعته با مدیران سازمان بورس، نمایندگان وزارت اقتصاد، مسئولان دادسرای جرائم اقتصادی، نمایندگان استان قزوین و مدیران استانداری قزوین داشتم، از ریاست محترم قوه قضاییه و حتی ریاست محترم جمهوری درخواست می کنم که به پرونده ورود پیدا کنند ، زیرا که در این سه سال علی رغم تمامی وعده ها ، به طور جدی شاهد اقدام عملی که به حل سریع تر وضعیت پرونده فساد کنتورسازی ایران منجر شود، نبودیم و همچنان مشکلات موجود بر سر راه فعالیت کارخانه، کارگران شرکت و سهامداران مالباخته باقی مانده است.

وی گفت : شاید اگر پرونده بدون اطاله دادرسی رسیدگی می شد ، امروز شاهد بازگشایی نماد در بورس و فعالیت کارخانه با مدیریت جدید بودیم و کلیه حق و حقوق سهامداران و کارگران نیز پرداخت شده بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • حبیب طاهری
    حبیب طاهری

    ممنون می شوم اگر گزارشی ازدادگاه بنویسید
    گزارشات کاملتری بر سانید بد بخت شدیم!!!

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24