Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بنا به یادداشت رییس کل بانک مرکزی، علیرغم فشار حداکثری، بازار ارز به روند با ثبات خود ادامه می دهد، برخی از رسانه ها در تفسیری نادرست از این بخش یادداشت، منظور همتی از فشار حداکثری را...

همتی چه گفت، چه برداشت شد؟

بورس24 : بنا به یادداشت رییس کل بانک مرکزی، علیرغم فشارحداکثری، بازار ارز به روند با ثبات خود ادامه می دهد.

برخی از رسانه ها در تفسیری نادرست از این بخش یادداشت، منظور همتی از فشار حداکثری را فشارهای ناشی از بعد تقاضای ارز دربازار دانسته وآنها را تحلیل وتوضیح داده اند، درحالی که منظور رییس کل بانک مرکزی از فشار حداکثری، فشار ناشی از تحریم آمریکا بر کشورمان است که مدام توسط مسؤلین آمریکایی با عنوان «فشار حداکثری» تکرار میشود و تلاش جدی آنها برای بهم ریختن بازار ارز کشور بوده است. 

رییس کل بانک مرکزی اخیراً در تازه ترین یادداشت خود در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، با ارائه اطلاعاتی از روند خوب تأمین ارز واردات درکمتر شش ماه سال جاری، نکاتی از سیاست های ارزی آتی بانک مرکزی را نیز تشریح کرده است.

در این خصوص شایان ذکراست که یکی از سیاست های مهم بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز در یکسال اخیر، مدیریت هم عرضه و هم تقاضای ارز بوده است که در سایه این اقدام در کنار سایر برنامه ها، اکنون شاهد ثبات نسبی بازار ارز در کشور هستیم.

همتی در این یادداشت از زوار اربعین خواسته است، که ارز مورد نیاز خود را از بانک ها و صرافی های مجاز تهیه کنند.

در این خصوص آنچه که مهم به نظر می رسد این است، که با توجه به عرضه روان و مناسب ارز در بانک ها و صرافی ها آنها به خوبی آمادگی تامین ارز زائرین اربعین را دارند و در صورت نیاز به تأمین از طرف بانک مرکزی ،ارز مورد نیاز آنها تأمین خواهد شد.

به گفته رییس کل بانک مرکزی این بانک در راستای رفاه متقاضیان ارز اربعین با مقامات عراقی مذاکراتی برای تأمین دینار نیز داشته که متأسفانه به نتیجه نرسیده است.

منبع: انتخاب 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24