Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وزارت راه و شهرسازی از موافقت سازمان ثبت اسناد و املاک برای ارایه اطلاعات مربوط به سند و مشخصات مالکان واحدهای مسکونی به این وزارتخانه خبر داد. این توافق برای تکمیل داده های اولیه سامانه املاک و مستغلات بابت شروع اخذ مالیات از خانه های خالی انجام شده است.

شمارش معکوس دریافت مالیات از خانه های خالی

بورس24 : وزارت راه و شهرسازی از موافقت سازمان ثبت اسناد و املاک برای ارایه اطلاعات مربوط به سند و مشخصات مالکان واحدهای مسکونی به این وزارتخانه خبر داد.

این توافق برای تکمیل داده های اولیه سامانه املاک و مستغلات بابت شروع اخذ مالیات از خانه های خالی انجام شده است.

سامانه املاک و مستغلات قرار بود در سال 96 راه اندازی شود تا بواسطه فعالیت آن عملیات رهگیری مالکان خانه های خالی توسط سازمان مالیاتی انجام و از مالکان در سال دوم خالی ماندن خانه ها، مالیات دریافت شود.

نرخ مالیات تقریباً به اندازه اجاره بهای چند ماه یک واحد مسکونی است که شاید مبلغ آن بازدارنده نباشد اما همین شروع دریافت مالیات می تواند ترس در مالکان چند خانه ای و در نتیجه تصمیم به فروش یا اجاره این واحدها ایجاد کند.

تا کنون دستگاه هایی که اطلاعات ملکی افراد را دارند تمایلی به ارایه اطلاعات به وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی راه اندازی سامانه املاک و مستغلات از خود نشان نمی دادند.سازمان ثبت اسناد بانک به روز شده و آنلاین از مالکان واحدهای مسکونی و آخرین معاملات ملکی دارد.

ادارات آب و برق و گاز نیز میزان مصرف ماهانه و سالانه واحدهای مسکونی را دارد که مثلا اگر یکسال یک واحد خالی باشد، مصرف صفر آن واحد، خالی بودن واحد مسکونی را محرز می کند.

بنابراین با اتصال بانک اطلاعاتی این دستگاه ها به سامانه املاک و مستغلات شرایط دریافت مالیات فراهم خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24