Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

محمد فروزنده در نشست هم‌اندیشی خانواده بزرگ گروه توسعه ملی : مسیر شفاف سازی سخت است.. اما منافع همه در شفافیت است و به آن اعتقاد راسخ وجود دارد... مدیرعامل «وبانک» : کشور متکی به تولید توسعه گرا، مردمی با عزت نفس خواهد داشت که در برابر انواع فشارها سر خم نخواهند کرد و راه عبور از بحران‌های کشور نیز اندیشه‌های نجات‌بخش است...

شفافیت ؛ راه عبور از بحران

بورس24 : عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست هم‌اندیشی خانواده بزرگ گروه توسعه ملی، از اعتماد به عنوان نیاز جامعه‌ی کنونی و نیروی محرکه چرخه‌ی تجاری یاد کرد و آن را اساس تولید ثروت، سرمایه‌گذاری و همچنین آفت مسیر اعتماد را، کنترل و تقویت بنیادها دانست.

محمد فروزنده افزود: پس از اعتماد، باید شجاعت را توسعه داد، بطوریکه اگر جامعه‌ای احساس کند که مورد اعتماد است، با بیان صادقانه‌ی ترس‌های خود، شجاعت درمان مشکلات و امکان تغییر را نیز پیدا می‌کند که منجر به اخذ تصمیمات درست خواهد شد.

ریاست سابق بنیاد مستضعفان، وظیفه‌ی مدیران را دفاع از حقوق ذینفعانی که در حال انجام تغییر هستند، دانست و خاطر نشان کرد: تغییر یک الزام است، نه یک خواسته و مدیران وظیفه‌ی ایجاد تغییر را ندارند بلکه باید شرایط خلق فرصت را فراهم کنند، فرصت در محیطی ظهور می‌کند که در آن اعتماد وجود داشته، شجاعت، مورد احترام و شرایط تغییر، مورد دفاع باشد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی با پذیرش آثار تحریم، باید شجاعانه به مقابله با آن برخاست، گفت: امروز با توجه به رشد بورس که رشد آن از طلا، ارز، مسکن و حتی از تورم نیز بیشتر است، می‌توانیم اقتصاد را براساس بورس و بر قاعده‌ی اعتماد و زمینه‌سازی برای تصمیم‌گیری شجاعانه و ریسک‌پذیری به حرکت درآوریم.

فروزنده با اشاره به نهادینه‌بودن عدم شفافیت در اقتصاد ایران، سیاست‌های کلی نظام از جمله اقتصاد مقاومتی، اجرای اصل 44 و سیاست‌های افشای اطلاعات را در راستای شفاف‌سازی برشمرد و افزود: مسیر سخت شفاف‌سازی در ایران ادامه داشته، حاکمیت به آن اعتقاد دارد و منافع حاکمیت نیز در شفاف‌سازی است.

ایشان در پایان با ابراز خرسندی از همدلی در مجموعه‌ی گروه توسعه ملی، به مدیران این هلدینگ توصیه کرد: با تشکیل کمیته‌ای از افراد موثق، به تجزیه و تحلیل تصمیمات پرریسک پرداخته و با اعتماد و شجاعت، و مسئولیت جمعی بپذیرید، حتی اگر در آینده این تصمیمات درست، به غلط مورد سوال قرار بگیرد.

راه عبور از بحران‌های کشور، اندیشه‌های نجات‌بخش است

سیدمهدی سدیدی مدیرعامل گروه توسعه ملی نیز در این نشست با اشاره به نزدیکی حلول ماه محرم، گفت: محرم یک رویداد نیست، یک حقیقت و فرهنگ برای ماست. حرکت سترگ امام حسین (ع) ننگ از دنیاطلبی، ذلت‌پذیری، مفاهمه‌ی غیراخلاقی و توافق غیراصولی است. این حرکت به ما درس انسانیت، وجدان، گذشت و ایثار می‌دهد. امام حسین (ع) پایه‌گذار عدل اخلاقی است، هرآنچه که بنا خواهد شد بر روی عدل بنا می‌شود. عدل اخلاقی که عدالت در رفتار و گفتار ماست، ریشه‌ی تمام عدل‌ها است و پس از آن عدل اقتصادی و اجتماعی و ... خواهد آمد.

وی استانداردسازی در مفاهیم بنیادی از جمله توسعه، رونق، تولید توسعه‌گرا و کار شرافتمندانه را از نیازهای گروه توسعه ملی بر شمرد و افزود: اگر ما درباره‌ی این مفاهیم با یکدیگر اختلاف نظر و جهان‌بینی متضادی داشته باشیم، در رفتار و بنگاهداری خودمان نیز به نتیجه‌ی مطلوبی نخواهیم رسید. وی عامل این افتراق‌ها را برآمده از شناخت‌های نادرست دانست و گفت: امید است از طریق بکارگیری منش صحیح و ترویج آن بتوانیم به یک استانداردسازی در مفاهیم برسیم، بطوریکه وقتی حرف از کنترل می‌زنیم، با مچ گیری و مزاحمت خلط موضوع نشود و آنجایی که حرف از اعتماد می‌زنیم با رهاسازی مجموعه‌های تحت مدیریت دچار اشتباه نشود. سدیدی افزود: امیدوارم با نشست‌های بیشتر بین مدیران و منابع‌انسانی بتوانیم مفاهمه را بیشتر کنیم، چرا که اگر تفاهم در مفاهیم به عنوان بزرگترین مقسوم علیه مشترک بین ما بوجود آید، می‌توانیم به کوچکترین مضرب مشترک یعنی همان اهداف برسیم.

مدیرعامل گروه توسعه ملی خاطر نشان کرد: کشور نیاز به تولید توسعه‌گرا دارد و خرسندیم که امروز عمده‌ی صنایع، بنگاهها و کارخانه‌هایی که در گروه فعال هستند، مبتنی بر بازار و عملیات نیروی انسانی بوده و کمترین وابستگی به رانت‌های طبیعی را دارا می‌باشند. وی خطاب به همکاران گروه توسعه ملی گفت: شما محصولی را تولید می‌کنید که باید در فضای رقابت قرار گیرد و بازار را فتح کند و این همان چیزی است که نشان می‌دهد به مفاهیم تولیدی نزدیک هستید.

سدیدی خاطر نشان کرد؛ کشور متکی به تولید توسعه گرا، مردمی با عزت نفس خواهد داشت که در برابر انواع فشارها سر خم نخواهند کرد و راه عبور از بحران‌های کشور نیز اندیشه‌های نجات‌بخش است.

وی با اشاره به شرایط جامعه و بازار گفت: امید است اقتصاد ملی کاری کند که زندگی شرافتمندانه هزینه‌ی کمتری داشته باشد وبرعکس؛ هزینه‌ی زندگی سوداگرانه، روز به روز افزایش یابد، چرا که پس از آن عملا حکمرانی نخبگان صورت می‌گیرد و افراد شریف بر مسند امور خواهند نشست. وی افزود: امروز به وضوح می‌بینیم رفتار سوداگرانه در بخش بازار پول و مستغلات، چه لطمه‌ای به تولید واقعی وارد کرده است.

وقتی متوسط بهره‌مندی از رفتار سوداگرانه 20 برابر درآمد حاصل از تولید منصفانه باشد، طبیعتا جریان‌های مالی به سمت تولید توسعه‌گرا حرکت نخواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به آرمان گروه توسعه ملی یعنی «حکمرانی نخبگان» افزود: سامانه‌های استعدادیابی، ارتقای شغلی و جانشین‌پروری در این گروه پیاده‌سازی شده است و خرسندیم که شرکت‌های گروه درمبحث نوآوری و دانش بنیان، آنقدر جدی و عملگرا شده‌اند که این جریان در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ می باشد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24