Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

با این که موضع گیری روحانی، نقشه راهی را برای هر توافقی با ایالات متحده تعیین کرد، اما باب مذاکره را باز گذاشت... بر این اساس، می توان گفت پس از آنکه تهران توانست با سیاست مقاومت سازنده خود تا حد زیادی فشارهای آمریکا را خنثی کند، اکنون، یک قدم به مذاکره نزدیک شده است؛ این در حالی است که عجله ای برای گفتگو با آمریکا ندارد. بدین معنا، برنامه های «پایداری» ایران وارد مرحله تازه ای شده است...

تحلیل الاخبار : مذاکره می شود یا نمی شود؟

بورس24 : الاخبار نوشت: صحبت های حسن روحانی بار دیگر در مورد آمادگی کشورش برای مذاکره، در صورت رفع تمام تحریم ها، جهت قطب نما را به سمت خوش بینی گرداند.

در ادامه این مطلب آمده است:با این حال، نمی توان از وجود اختلافات داخلی در ایران در مورد مذاکره و چگونگی آن، غافل شد. کارشناسان مسائل تهران تاکید می کنند که این بحث ها و درگیری های داخلی، زیر سقفی باقی می ماند، که امکان کنترل آن و رسیدن به تفاهم، وجود دارد. این امری است که تجربه فعالیت های گذشته تمام موسسات، در چارچوب یک همخوانی و هماهنگی بزرگ، بر آن صحه می گذارد.

با این که موضع گیری روحانی، نقشه راهی را برای هر توافقی با ایالات متحده تعیین کرد، اما باب مذاکره را باز گذاشت؛ بر این اساس، می توان گفت پس از آن که تهران توانست با سیاست مقاومت سازنده خود تا حد زیادی فشارهای آمریکا را خنثی کند، اکنون، یک قدم به مذاکره نزدیک شده است؛ این در حالی است که عجله ای برای گفت و گو با آمریکا ندارد. بدین معنا، برنامه های «پایداری» ایران وارد مرحله تازه ای شده است.

خوش بین ها انتظار دارند که در مرحله بعدی، هر دو طرف گام هایی آهسته بردارند؛ به این ترتیب که واشنگتن در تحریم های خود تسهیلاتی ایجاد کند و برای مثال، معافیت برخی کشورها از تحریم ایران را بازگرداند و به توافق هسته ای احترام بگذارد؛ البته بدون آن که به این توافق بازگردد.

در مقابل، ایران هم با آرامش بیشتری پیش رفته و از فعالیت های هسته ای تا حدی عقب نشینی کند. در صورتی که این روند استمرار پیدا کند، تحولی بزرگ در کاخ سفید اتفاق می افتد که فراتر از موفقیت دیپلماتیک مکرون بوده و به معنای پایین آمدن ترامپ از سقف خواسته هایش و تلاش برای توافقی سریع، کمی پیش از انتخابات ریاست جمهوری است؛ در حالی که این دستاورد ترامپ، پرونده برنامه های موشکی ایران را نادیده می گیرد.

این تغییر، قطعا باعث خوشحالی تل آویو نمی شود؛ ولو این که مذاکره مستقیمی بین روسای جمهور ایران و آمریکا، یا وزرای خارجه آن ها صورت نگیرد.

اما در مقابلِ سناریوی خوش بینی، هستند عده ای که بر دشواری چشم پوشی ترامپ از پرونده موشک های ایران تاکید می کنند و معتقدند که این موضوع، مهمترین دغدغه ترامپ در جریان حمله به تهران است. در مجموع، می توان گفت نشست های بیاریتز، دری را برای مذاکرات ایجاد کرده است، اما این در همچنان قفل است و کلید آن، همانطور که روحانی تصریح کرد، در زمین ترامپ است.

منبع : انتخاب

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24