Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

محسنی: اجرای این طرح در یک زمان و برای هر سه تابلو اجرایی خواهد شد معامله گران آنلاین در همه تابلو ها می توانند، اقدام به معامله کنند با حذف مظنه ها کمک شایانی به کاهش هیجانات صورت می پذیرد معاون بازارهای خارج از بورس شرکت فرابورس ایران، در گفتگویی با خبرنگار بورس ٢۴، گفت: در پایان معاملات روز چهارشنبه ١٣ ام شهریور ماه معاملات نماد های بازار پایه متوقف خواهد شد و عملیات فنی نقل و انتقال بین تابلو های معاملاتی انجام می شود. پس از آن...

درباره اجرایی شدن قوانین جدید بازار پایه فرابورس

بورس24 : شایعات گسترده این روزها پیرامون برنامه جدید فرابورس برای ساماندهی به حراج ها در بازار پایه و مدیریت هیجانات این بازار مطرح می شود و هر روز شاهد یک شایعه جدید در راستای ایجاد اخلال در اجرای این اقدام مهم در جهت سامان دهی به بازار پایه و حفظ حقوق سهامداران هستیم. 

اما معاون بازارهای خارج از بورس شرکت فرابورس ایران بهنام محسنی در راستای شفاف سازی هر چه بیشتر در خصوص زمان و شرایط اجرای این طرح به بورس24 این طور گفت: اجرای طرح در یک زمان و برای هر سه تابلو اجرایی خواهد شد. به این شکل که پایان معاملات روز چهارشنبه 13 ام شهریور ماه معاملات نماد های بازار پایه متوقف خواهد شد و عملیات فنی نقل و انتقال بین تابلو های معاملاتی انجام می شود. 

محسنی در ادامه افزود: پس از طی عملیاتی فنی برای روز دو شنبه 25 شهریور ماه نماد های معاملاتی بازگشایی خواهد شد بنابراین مراحل انتقال نماد ها و اجرای طرح سامان دهی به بازار پایه برای همه نماد ها در بازار پایه با هم اجرایی می شود، همچنین در روز سه شنبه 5ام شهریور هم اطلاعیه طبقه بندی ناشرن را منتشر کردیم.

وی در خصوص انتقال تعداد نماد ها به هر رنگ تابلو هم گفت: در تابلو ی زرد 125 ناشر از 182 ناشر حضور خواهند داشت، در تابلو نارنجی از 182 تا 42 تا ناشر و در تابلو قرمز هم 14 ناشر خواهند بود و اجرای طرح هم به صورت هم زمان برای تمام نماد ها اجرایی می شود.

وی درباره دسترسی معامله گران بر خط هم گفت: معامله گران آنلاین در همه تابلو ها می توانند اقدام به معامله کنند و محدودیتی از این بابت در معامله وجود ندارد.

محسنی درباره ساز و کار معاملاتی هم گفت: این سه تابلو یکی از تفاوت های معاملاتی که خواهند داشت این است موضوع دامنه نوسان و روزهای معاملاتی است. تعداد حراجی که به عنوان حداقل برای تمام تابلو ها در نظر گرفته شده است حداقل یک روز در هفته و دوشنبه هر هفته خواهد بود. 

او گفت: برای حراج پایانی و تعداد حراج می تواند با تصمیم هیئت مدیره سازمان بورس تغییراتی داشته باشد. 

به گفته وی موضوعی که در تابلو های مختلف متفاوت است دامنه نوسان است. چرا که قبلا در تابلو ها تابلوی «ج» دامنه نوسان نداشتیم و نامحدود بود در تابلو «ب» بازار پایه روزانه 10 درصد نوسان داشتیم اما در ساز و کار جدید دامنه نوسان ها بسته به رنگ تابلو 3 و 2 و 1 درصد است و دامنه هفتگی است و بین هر دوشنبه نوسان دارد و در واقع در حراج هم صرفا دو برابر نوسان خواهد بود. 

او ادامه داد: با تکمیل اجرای دستور العمل پس از گذشت 6 ماه هم حذف مظنه ها عملیاتی خواهد شد و این حذف مظنه ها می تواند کمک شایانی به کاهش هیجانات کند.

وی افزود: در خصوص حذف مظنه ها نیز برخی سوالات و اشکالات مطرح شد که با توجه به اقداماتی که صورت دادیم و ارجاع موضوع به کمیته فقهی مشکل فقهی از این بابت وجود نداشت و پس از گذشت 6 ماه از اجرای برنامه این موضوع نیز عملیاتی خواهد شد. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • fereidoon agazadeh
    fereidoon agazadeh

    خود مسئولین امر هم نمیدانند که چکار میخواهند انجام بدهند و نتیجه چه خواهد شد !؟

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24