Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

این نتیجه قیمتگذاری دستوری است!!

یک مسئول : خودروسازان ٣۵ هزار میلیارد تومان زیان دارند

بورس24 : چندی پیش سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه ای دولت را مکلف کرد تا تنظیم دستورالعمل قیمت گذاری خودرو یکبار دیگر به شورای رقابت واگذار شود اما دولت نظر این سازمان را جهت بازگشت قیمت گذاری خودرو به شورای رقابت را رد کرد.

با این وجود، بازداشت مدیران ارشد صنعت خودروسازی در روزهای اخیر موجب شده تا یکبار دیگر موضوع ورود شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو بر سر زبان ها افتد. موضوعی که مدیران این صنعت همواره مخالفت خود را با آن اعلام کرده اند. حال باید دید بازگشت قیمت گذاری خودرو به دست شورای رقابت در شرایط کنونی تا چه حد محتمل است؟

موضوع مهم دیگری که درباره صنعت خودرو باید به آن توجه داشت بحث روند قیمتی سهام شرکت های این گروه در بازار سرمایه است. در حالی که برخی از افراد سرشناس شرکت های بزرگ خودرویی کشور در حال دستگیر شدن هستند سهام خودرویی این روزها در بازار سرمایه تمایل به افزایش قیمت دارند.

محمدرضا نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره احتمال ورود مجدد شورای رقابت به بحث قیمت گذاری خودرو گفت: طبق قانون شورای رقابت نمی تواند وارد موضوع قیمت گذاری خودرو شود.

او افزود: در گذشته شورای رقابت مسئولیت قیمت گذاری خودرو را بر عهده داشت و در طول این دوره صنعت خودرو زمین گیر شد. تجربه آن دوره نشان می دهد که این شورا نباید دوباره به بحث قیمت گذاری خودرو ورود کند مگر این که هدف، از میان بردن صنعت خودروی ایران باشد.

وی ابراز داشت: از نظر قانونی، عقلی و از هر نظر دیگری که بخواهیم در نظر بگیریم ورود مجدد شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو اشتباه بزرگی است. زیرا ورود مجدد این شورا به قیمت گذاری خودرو مساوی با مرگ صنعت خودروسازی کشور است.

نجفی منش با تاکید بر این که ورود مجدد شورای رقابت به موضوع قیمت گذاری خودرو به هیچ وجه رخ نخواهد داد، بیان داشت: زمین گیر شدن فعلی صنعت خودرو به خاطر موضوع قیمت گذاری محصولات این صنعت توسط شورای رقابت بوده که در گذشته اتفاق افتاده است. این موضوع سبب شده که اکنون این صنعت متحمل نزدیک به 35 هزار میلیارد تومان زیان باشد.

از او درباره ماجرای دستگیری مدیران ارشد صنعت خودرو و تاثیر آن بر این صنعت پرسیدیم. او پاسخ داد: هنوز اطلاعات درباره این موضوع ناقص است و نمی توان درباره آن اظهارنظر داشت. باید منتظر تکمیل شدن اطلاعات باشیم تا بتوان قضاوت درستی درباره آن ارائه کرد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24