Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سهام بنیادها و نهادهای نظامی در ۵ بانک و موسسه اعتباری کوثر ، انصار ، حکمت ایرانیان ، مهر اقتصاد و قوامین به یک حقوقی جدید منتقل شد... شرکت «خدمات آینده اندیش نگر» این حقوقی کیست؟

اعلام موجودیت «سپه» با ساختار جدید

بورس24 : اوایل اسفند ماه سال 1397 بود که رئیس جمهوری اسلامی ایران خبری در حوزه بانکداری اعلام کرد : ادغام برخی بانک ها.

بر این اساس رئیس کل بانک مرکزی هم اعلام کرد که بانک های نظامی شامل بانک انصار ، بانک مهر اقتصاد ، بانک قوامین ، بانک حکمت ایرانیان و موسسه اعتباری کوثر دربانک سپه ادغام می شوند.

موضوعی که موجی از ابهامات و سوالات را برای سهامداران و کارکنان و حتی سپرده گذاران این بانک ها ایجاد کرد که دقیقا چه خواهد شد؟

این اولین خبر رسمی بود که پس از مدت ها شایعات پیرامون ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح اعلام می شد ، این طرح که پس از بحران های ایجاد شده برای صنعت بانکداری مد نظر قرار گرفت ، در راستای تجمیع پتانسیل های موجود در این بانک ها و انتقال آن به یک بانک با بنیه مالی بالا و قدرتمند در دستور کار قرار گرفت.

بانک ها آگهی دادند...

در مرحله بعدی سهامداران این بانک ها با این آگهی روبرو شدند که با عنایت به اعلام رسمی ادغام بانک ها و موسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح سهامداران می توانند سهام خود را واگذار کنند.

بر این اساس قیمت بازخرید سهام از اشخاص حقیقی 100 تومان و اشخاص حقوقی با قیمت بسته شدن نماد (بر اساس آگهی بانک حکمت ایرانیان) دوره یک ماهه امکان واگذاری از 18 فروردین 98 تا 29 اردیبهشت همان سال اعلام شد و ذیل این آگهی پیشنهاد دیگری هم برای سهامداران این بانک ها قرار داشت «در غیر این صورت سهامداران باید تا زمان ارزشگذاری سهام بانک تامل کرده و پس از آن مبادرت به فروش سهام خود بر اساس ارزشگذاری جدید نمایند.»

جدیدا چه خبر از ادغام... ؟

بر اساس آخرین پیگیری های بورس24 از این موضوع باید منتظر اخبار جدیدی از ادغام در هفته دولت باشیم ، چرا که ترکیب سهامداری این بانک ها نیز دست خوش تغییر شده و شرکت «خدمات آینده اندیش نگر» به جای سهامدار عمده بانک ها که قبلا عمدتا بنیادهای وابسته به نهادهای نظامی بودند ، به عنوان سهامدار جدید و جایگزین در سایت بورس قرار گرفته است.

خدمات آینده اندیش نگر کیست؟

بر اساس اطلاعات مندرج در سایت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید 70 درصد مالکیت این شرکت برای «وامید» و 30 درصد مابقی متعلق به بانک سپه است.

اما بر اساس سند ذیل گروه سرمایه گذاری امید در سال 96 از ترکیب سهامداری این شرکت خارج شده و هم اکنون تمام سهام «خدمات آتیه اندیش نگر» از آن بانک سپه است...

شرکت مزبور سهامی خاص است و در تاریخ 24 فروردین 1381 در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است و موضوع فعالیت آن بر موارد زیر استوار است.

*مشاور و اجراء در خصوص تأمین نیروی کار مورد نیاز بانک ها، مؤسسات، شرکت ها، ادارات، اعم از کارگر ساده یا متخصص و به طور کلی خدمات پرسنلی

*ارائه خدمات شامل تنظیفات و خدمات عمومی سرویس های بهداشتی، تهیه و طبخ و توزیع و سرو غذا و اداره آبدارخانه و سرویس های ایاب و ذهاب و حمل و نقل به وسیله مینی بوس و اتوبوس

*احداث و توسعه و بهسازی و نگهداری فضای سبز و تهیه و تکثیر اقلام گل و گیاه و خدمات باغبانی

*ارائه خدمات تعمیرات، نگهداشت، نظافت، سمپاشی ساختمان های اداری و منازل مسکونی، کتابخانه ها، باشگاه ها و سایر تأسیسات و خدمات جانبی آن ها و همچنین خرید زمین و ایجاد ساختمان و آپارتمان و اجاره و فروش آن ها

*سرمایه گذاری در سایر شرکت ها از طریق تاسیس یا تعهد سهام شرکت های جدید، یا خرید و فروش سهام شرکت های موجود از طریق بازار بورس اوراق بهادار و اشخاص و شرکت ها و خرید و فروش اوراق مشارکت

*شرکت در مناقصه و مزایده اعم ازدولتی و خصوصی و اخذ وام و اعتبار از بانک ومؤسسات مالی کشور

به طور کلی شرکت می تواند به کلیه عملیات و معاملات تجاری که به طور مستقیم یا غیر مستقیم به تمام یا هر یک از موضوعات مشروحه فوق مربوط باشد ، مبادرت نماید.

«سپه نوین» در راه است

با این شرایط باید در آینده ای نزدیک شاهد رخدادهای جدیدتری در موضوع ادغام بانک های نیروهای مسلح باشیم.

هر چند که بر اساس آخرین گمانه زنی ها در گام نخست بانک های ادغام شده با تابلو های قدیم به مشتریان خود خدمات می دهند و از هر بانک یک عضو به عنوان هیئت مدیره در ترکیب بانک ادغام شده جدید قرار می گیرد تا زیر ساخت های لازم در راستای انتقال مالکیت ها و طی روال اداری کارشناسی اموال و ... صورت گیرد.

آنچه که از ظاهر ماجرا مشخص است : «سپه نوین» که با توجه به تعداد شعب بانک های ادغام شده می تواند هم از نظر سرمایه و هم ارزش دارایی ها و تعداد شعب بزرگترین بانک کشور باشد ؛ در آستانه اعلام موجودیت رسمی است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24