Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : بازار افزایش سرمایه ها داغ است.قانون تکلیف کرده که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها تا ۵ سال معاف از مالیات است و شرکت هایی که سود انباشته خود را به حساب سرمایه ببرند نیز از مالیات معاف می شوند. لیست بلند و بالایی هم از شرکت هایی که مالیات افزایش سرمایه آن ها به دلیل تجدید ارزیابی دارایی ها صفر است نیز در فضاهای مجازی انتشار یافته است.اما داستان چیست؟ آیا هنوز تصویر دقیق و روشنی از سرنوشت افزایش سرمایه ها و معافیت ها و مزایای قانونی آن وجود دارد؟

تکلیف معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها چه شد؟

بورس24 : بازار افزایش سرمایه ها داغ است.قانون تکلیف کرده که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها تا 5 سال معاف از مالیات است و شرکت هایی که سود انباشته خود را به حساب سرمایه ببرند نیز از مالیات معاف می شوند.لیست بلند و بالایی هم از شرکت هایی که مالیات افزایش سرمایه آن ها به دلیل تجدید ارزیابی دارایی ها صفر است نیز در فضاهای مجازی انتشار یافته است.اما داستان چیست؟آیا هنوز تصویر دقیق و روشنی از سرنوشت افزایش سرمایه ها و معافیت ها و مزایای قانونی آن وجود دارد؟

علی بیگ زاده سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص جزئیات افزایش سرمایه شرکت ها از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به خبرنگار بورس24 گفت: اطلاعات شرکت هایی که قصد افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی یا هر محل دیگری دارند سه بار بر اساس تکلیف در سامانه کدال اطلاع‌رسانی می شود.

وی گفت: اولین مرحله زمانی است که قصد اعضای هیئت مدیره ناشر برای افزایش سرمایه منتشر می شود، که در صورت عدم انتشار ، اطلاعات نهانی بوده است. در مرحله دوم تمام گزارشات اعضای هیات مدیره و نظرات حسابرس در سامانه کدال منتشر خواهد شد، دال بر این که همه فعالان بازار و حتی سازمان همزمان با شرکت از جریان افزایش سرمایه مطلع باشد. در مرحله نهایی نیز نظر سازمان در مورد افزایش سرمایه در سامانه کدال ثبت خواهد شد.

هر شرکتی اطلاع نداده ، تخلف کرده

به گفته وی، کسانی که قصد افزایش سرمایه از هر محلی دارند باید اطلاع رسانی کنند ، در مورد قصد افزایش سرمایه از محل مازاد نیز طبق مراحل مختلف روند افشا باید اطلاعات منتشر گردد .در غیر این صورت از سوی سازمان اطلاعات نهانی بوده که افشا نشده است و از سوی ما نیز هنوز جزء موارد درخواست شده نخواهد بود و بنده تکذیب می کنم.

سازمان امور مالیاتی به زودی بخشنامه می دهد

بیگ زاده در مورد این که درصورت افشای اطلاعات و انجام تمام مراحل کدام شرکت ها درچه زمانی می توانند از این مزایای قانونی استفاده کنند؟ گفت: درمورد زمان اجرای این معافیت افزایش سرمایه از سازمان امور مالیاتی استعلام کرده ایم.برخی تفاسیر از جمله موضوع زمان ۵ ساله اجرای این معافیت و شروع زمان معافیت مالیات آن ، در حال بررسی و سوال از سوی این سازمان است و این که اساسا شرکت هایی که در سنوات گذشته از این محل افزایش سرمایه داده اند هم مشمول این معافیت می شوند یا خیر؟

سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس گفت: دستورالعمل مربوط به بحث تبصره ۱ ماده ۱۰۴ قانون مالیات های مستقیم و انتقال مازاد تجدید ارزیابی به سرمایه شرکت ها به زودی بخشنامه خواهد شد ، به هر حال مقامات مالیاتی با توجه به قوانین و مقررات قطعاً نظر فنی شان را اعلام می‌کنند به هر حال در این خصوص تفسیرهای مختلفی از قانون وجود دارد که به زودی از سوی مقام مالیاتی قطعا اعلام می شود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24