Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شرایط بنیادی مناسب در «سیدکو» «وبشهر» از مشکلات عبور کرد حال و روز «شازند» هم مناسب گزارش شد گفت و گو با مدیرعامل گروه توسعه ملی...

همه شرکت های «وبانک» به تارگت رسیدند ؛ البته به اهداف پیش بینی شده در تولید و فروش

بورس24 : شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با سهامداری خود در صنایعی همچون سیمان و پتروشیمی معاملات مثبتی را ثبت کرده است، این شرکت هر ساله نیز برخی از سرمایه گذاری های خود را به فروش می رساند و خروج از سهم های بانکی طبق دستور بانک مرکزی الزام دارد. مدیرعامل «وبانک» در خصوص وضعیت شرکت های زیر مجموعه خود در گفت و گو با بورس24 سخن می گوید.

سید مهدی سدیدی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در خصوص آخرین وضعیت شرکت های زیرمجموعه «وبانک» توضیح داد : وضعیت شرکت های گروه توسعه ملی خوب بوده و تمامی آن ها تقریبا به اهداف سودآوری خود تا پایان مرداد ماه رسیده اند. هم شرکت های سیمانی «وبانک» در شرایط مساعدی به سر می برند و هم شرکت های گروه بهشهر و پتروشیمی شازند. چه به لحاظ ارزش و چه به لحاظ حجم عملیات شرکت های گروه توسعه ملی شرایط رو به جلویی را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس به نظر می رسد مجموعه وبانک شاهد رشد ای پی اس و سود شرکت های مورد نظر خود در سال 98 باشد. مجموعه گروه توسعه ملی امسال را سال بهتری نسبت به 97 می داند.

وضع «سیدکو» از پارسال بهتر است

سدیدی در خصوص شرکت های سیمانی مجموعه و وضعیت آن ها با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور تصریح کرد: صنعت سیمان در نیمه اول سال جاری افزایش قیمت معقولانه ای را داشته که به نظر نکته مثبتی است، به لحاظ حجم فروش و بازار هم تقاضا در مقایسه با سال گذشته کمی افزایش یافته و شرکت های سیمانی گروه توسعه ملی هم به همین ترتیب شرایط مساعدی دارند. به نظر می رسند هلدینگ سیمانی موسوم به «سیدکو» شرایط بهتری را نسبت به سال 97 در پایان سال 98 داشته باشد. گروه توسعه ملی تلاش کرده تا در شرکت های سیمانی مورد سرمایه گذاری خود شرایطی را فراهم آورد تا صادرات در این شرکت ها بیشتر شود.

اوضاع در «شازند» مساعد گزارش شد

وی در مورد وضعیت پتروشیمی ها و به خصوص شازند در سال جاری و تا پایان مرداد ماه نیز عنوان کرد: مجموعه شازند شرایط مساعدی دارد، پایه شازند نفتا بوده و ممکن است به نظر برسد با کاهش قیمت نفت شاهد کاهش قیمت محصولات در این مجموعه خواهیم بود، اما این مجموعه با کاهش بهای تمام شده، موضوع را مدیریت می کند، این مجموعه در کاهش بهای تمام شده خود بسیار موفق عمل کرده است. شازند متنوع ترین شرکت پتروشیمی محسوب می شود و به همین دلیل حاشیه سود خود را هر ساله حفظ می کند.

مدیرعامل گروه توسعه ملی بیان داشت: شرکت شازند در فروش محصولات خود مشکلی ندارد و با تمرکز بر فروش محصولات با حاشیه سود بیشتر به دنبال حداکثرسازی سود خود است. به همین دلیل ممکن است با کاهش قیمت نفت، قیمت محصولات دچار نوسان شود اما به طور قطع حاشیه سود شرکت تغییری نمی کند. با تمام این تفاسیر شازند هم نسبت به سال گذشته وضعیت مساعدتری را دنبال می کند.

روزهای خوب «وبشهر»

این مقام مسئول در مورد توسعه صنایع بهشهر، دیگر شرکت سرمایه گذاری شده «وبانک» و مشکلات تامین مواد اولیه به لحاظ وارداتی پاسخ داد: واردات بهشهر مربوط به بخش روغنی بوده و طبیعتا مشکلاتی که تمام وارد کننده ها داشته اند، بهشهر هم داشته، اما گروه توسعه ملی سعی کرده با سرمایه در گردش این مشکلات را رفع نماید.

وی در مورد برنامه های توسعه ای این مجموعه نیز تاکید کرد: توسعه صنایع بهشهر هر ساله برنامه های خود را برای توسعه محصول و افزایش سهم بازار خود دنبال می کند، گروه توسعه ملی از امکانات موجود در توسعه صنایع بهشهر حداکثر استفاده را می کند و تلاش می کند تا بتواند حداکثرسازی سود را در این مجموعه نیز دنبال نماید، ارائه محصولات جدید در این شرکت مورد توجه بوده و در سال جاری نیز مثل هر سال محصولات جدید از شرکت های توسعه صنایع بهشهر وارد بازار خواهد شد. با اصلاح فرمول های ساخت، کاهش بهای تمام شده محصولات نیز دنبال می شود.

وی گفت: باتمام این تفاسیر توسعه صنایع بهشهر نیز تا پایان مرداد ماه شرایط معقولانه ای را داشته و به نظر می رسد سال خوبی برای ادامه روند سودآوری این شرکت خواهد بود.

سدیدی ادامه داد: بنابر آنچه توضیح داده شد گروه توسعه ملی در بخش درآمد سرمایه گذاری های خود تاکنون متعادل بوده و نسبت به سال گذشته با رشد خوبی نیز مواجه است، بخش دوم درآمدی که ناشی از فروش سرمایه گذاری ها است را نمی توان هنوز با قطعیت در خصوص آن صحبت کرد، سیاست فروش سرمایه گذاری ها همیشه در این شرکت سرمایه گذاری دنبال می شود و در سال 98 نیز این مسئله مورد توجه هیئت مدیره قرار دارد اما زمان آن بسته به شرایط اقتصادی و ارزشی شرکت ها ممکن است در ماه های متفاوتی از سال اتفاق بیافتد.

وی در پایان تاکید کرد: در نتیجه شرکت گروه توسعه ملی در تلاش است تا با تکیه بر این دو بخش درآمدی خود ( درآمد سرمایه گذاری ها و درآمد فروش سرمایه گذاری ها ) سال بهتری را برای سهامداران خود رقم بزند تا با رشد قیمتی سهم نیز ، بازده مناسبی برای آن ها فراهم شود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24