Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در پی افزایش تولید محصول پلی اتیلن ترفتالات یا همان پت توسط صنایع بالادستی پتروشیمی و عرضه مطلوب آن در بورس کالا، فعالان و تولیدکنندگان صنایع پایین دستی از برقراری تعادل و آرامش در بازار همزمان با نزدیک شدن به ماه محرم خبر می دهند؛ بطوریکه آمارها حاکی از آن است که قیمت این محصول در بورس طی هفته های اخیر روندی کاهشی را در پیش گرفته است.

بورس کالا، بازار مواد اولیه بطری را به آرامش رساند؛ حتی با وجود نزدیکی ماه محرم

بورس24 : در پی افزایش تولید محصول پلی اتیلن ترفتالات یا همان پت توسط صنایع بالادستی پتروشیمی و عرضه مطلوب آن در بورس کالا، فعالان و تولیدکنندگان صنایع پایین دستی از برقراری تعادل و آرامش در بازار همزمان با نزدیک شدن به ماه محرم خبر می دهند؛ بطوریکه آمارها حاکی از آن است که قیمت این محصول در بورس طی هفته های اخیر روندی کاهشی را در پیش گرفته است.

در همین ارتباط، رییس هیئت مدیره انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران اظهار داشت: وضعیت خرید مواد اولیه صنایع پایین دستی پتروشیمی با ایجاد تعادل در بازار و روند کاهشی قیمت ها بهتر از سال گذشته در جریان است و در واقع مصرف کنندگان مواد اولیه با مراجعه به بورس کالا نیاز خود را تامین می کنند.

بیوک صحاف امین گفت: همچنین پتروشیمی تندگویان نیز میزان تولید خود را افزایش داده و برخی شرکت ها نیز جهت تامین نیاز خود اقدام به واردات پت کردند. در حال حاضر نیز قیمت ها با کاهش محسوسی مواجه شده و تعادل در بازار برقرار شده است؛ بطوریکه از رقابت های سنگین خریداران که سال گذشته مشاهده می کردیم خبری نیست.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به آرامش حاکم بر بازار، قیمت ها به سمت تعادل هر چه بیشتر حرکت کرده و وضعیت به گونه ای بوده که طی یکی دو هفته گذشته بخشی از محصول پت عرضه شده در بورس در قالب مازاد عرضه و در معاملات مچینگ به فروش می رسد و در نتیجه تعادل در بازار فروش پت حکمفرما شده است. البته در همین مدت برخی واحدها نیز اقدام به واردات پت کرده اند که این موضوع در حفظ تعادل بازار بی تاثیر نبوده است.

صحاف امین در بیان پیش بینی خود از وضعیت آتی بازار پت با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم گفت: به نظر بنده، آرامش بازار همچنان پایدار خواهد بود؛ چراکه با سپری شدن گرما در فصل تابستان و به ویژه مرداد ماه، میزان مصرف محصولات و ظروف یکبار مصرف و بطری از شهریور ماه کاهش می یابد، در نتیجه انتظار می رود که آرامش در بازار همچنان پایدار بوده و با کاهش تقاضای مصرفی، از رشد قیمت ها جلوگیری شود.

وی در پایان به تامین نیاز مناسب مواد اولیه از سوی تولیدکنندگان صنایع پایین دستی در بورس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان می توانند میزان پت مورد نیاز خود را بدون رقابت قیمتی از بورس خریداری کنند. ضمن اینکه پیش بینی می شود، با ادامه همین روال، تولیدکننده ها در تامین نیاز خود به مواد اولیه هیچ مشکلی نخواهند داشت و در نتیجه تولید صنایع پایین دستی نیز با رونق بیشتری همراه خواهد بود.

براساس این گزارش، آمار معاملات پلی اتیلن ترفتالات بطری در سال جاری حاکی از آن است که از 13 اردیبهشت ماه امسال تاکنون، قیمت ها سیر نزولی به خود گرفته و رفته رفته با نزدیک شدن به پایان مردادماه با کاهش محسوسی مواجه شده است. بطوریکه در هفته منتهی به 25 مردادماه قیمت این ماده اولیه نسبت به نیمه اردیبهشت ماه حدود 35 درصد کاهش را تجربه کرده است.

index

منبع: ایلنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24