Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت غلتک سازان سپاهان امروز برگزار شد.

مدیرعامل غلتک سازان سپاهان: به صنایع سیمان و خودرو نیز ورود کرده ایم

بورس24 : نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت غلتک سازان سپاهان امروز برگزار شد.

محمود ذاکر مدیرعامل شرکت غلتک سازان سپاهان در نشست عرضه اولیه سهام شرکت غلتک سازان سپاهان گفت: از یک سال گذشته استارت ورود به بورس را زده ایم و خوشحالیم که امروز به مرحله عرضه اولیه رسیدیم. سنگ بنای شرکت را بر تولید قطعات سنگین گذاشته ایم چرا که هم نیاز کشور بود و هم اینکه کارخانه ای برای تولید قطعات سنگین وجود نداشت. در بودجه امسال ۱۴۵ هزار تن تولید را پیش بینی کرده ایم که پروانه ای که اخذ شده ۱۳۵ هزار تن است. در حقیقت ۱۰ هزار تن بیشتر از پروانه بهره برداری محقق خواهیم کرد که رقم بزرگی است.

او در ادامه تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم شمش صادر کنیم باید یکمقدار در بورس عرضه داشته باشیم این مهم انجام شده و مجوز صادرات را هم اخذ کرده ایم. خوشحالیم که برخی قطعات تولیدی ما منحصر به ما است. انجام این کار هم دانش فنی می خواهد و هم نیازمند به زیرساخت های بسیار قوی است. در بحث تولید و فروش کوکیل ها ۸۰ درصد بازار را در اختیار داریم. از سویی در صنعت سیمان و خودرو نیز ورود کرده و به تولید قطعات مورد نیاز این صنایع نیز پرداخته ایم. در چهار ماه ابتدایی سال حدود ۴۳ هزار و ۸۰۰ تن تولید داته ایم که ۹۶ درصد برنامه ما محقق شده است.

او افزود: برنامه ریزی ما این است که برای سال ۹۹ افزایش تولید داشته باشیم و تولید ۲۲۰ هزار تنی را محقق سازیم. در حال نصب کوره جدیدی هستیم تا افزایش ظرفیت تولید به راحتی انجام شود.

گفتنی است ظهر امروز نشست خبری عرضه اولیه شرکت غلتک سازان سپاهان برگزار شد. 20 درصد از سهام شرکت (75 میلیون برگه سهم) با سقف قیمتی 840 تومان با حداکثر سهمیه 200 برگ برای هر کد، عرضه خواهد شد. سهامدار اصلی آن شرکت چدن سازان است که 100 درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد.

محصول اصلی شرکت شمش فولادی تولید شده به روش ریخته گری مداوم است. در حال حاضر ظرفیت تولید شمش شرکت 120 هزار تن است که مطابق با اعلام مدیران شرکت، تلاشها برای رساندن ظرفیت به 200 هزار تن در جریان است. روند تولید و فروش شرکت در سالهای اخیر به شدت رشد داشته و می توان امید داشت این روند در سالهای آینده نیز ادامه دار باشد.

شرکت سال قبل به 329 میلیارد ریال سود خالص (872 ریال به ازای هر سهم) دست یافته و امسال نیز پیش بینی می شود بتواند به 600 میلیار ریال سود خالص دست یابد.

همچنین تعداد 75.000.000 سهم معادل 20% شرکت در بازار بورس عرضه خواهد شد. شرکت در گروه "فلزات اساسی" قرار گرفته است . حداکثر سهمیه هر کد 200 سهم و کف قیمت 8.000 عنوان شده است.

تکمیلی: 

نشست خبری عرضه اولیه سهام غلتک سازان سپاهان ظهر امروز در تالار حافظ با حضور اعضای هیات مدیره و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این جلسه ابتدا مجید نوروزی معاون ناشران بورس در خصوص این شرکت گفت: در شهریور ماه سال 97 در جلسه هیات پذیرش پذیرفته شد. در اسفند ماه همان سال به عنوان 530 مین شرکت درج شد. هم اکنون سرمایه شرکت غلتک سازان سپاهان  375 میلیارد ریال است که شرکت چدن سازان به عنوان سهامدار بیش از 99 درصدی شرکت حضور دارد.

او در ادامه افزود: حوزه فعالیت شرکت تولید شمش فولادی و ریخته گری قطعات سنگین و فوق سنگین است. این شرکت 130 هزار تن در سال ظرفیت اسمی داشته و بیشتر شرکت های فولادی مشتریان محصولات این شرکت هستند. فروش این شرکت در سال 98 تغییر قابل توجهی داشته و امروز برآوردی که از قیمت سهام این شرکت داریم 840 تومان است.

با عرضه سهام این شرکت 315 میلیارد تومان به ارزش بازار بورس تهران اضافه خواهد شد. امروز 20درصد از سهام این شرکت عرضه خواهد شد که حدود 64 میلیارد تومان نقدینگی مورد نیاز برای آن است.

در ادامه محمود ذاکر مدیر عامل شرکت غلتک سازان سپاهان گفت: از سال گذشته استارت ورود به بورس را زدیم و خوشحالیم که امروز به مرحله عرضه اولیه رسیدیم. شرکت در سال 84 تاسیس شد سال 88 به بهره برداری رسیده و از آن تاریخ همواره در حال رشد و توسعه بوده ایم. سنگ بنای شرکت را برای تولید قطعات سنگین و فوق سنگین گذاشته ایم. این مهم هم نیاز کشور بوده و هم اینکه خواستیم متمایز باشیم. هم اکنون شرکتی نداریم که قطعه 100 تنی تولید کند اما ما این کار را انجام می دهیم. 

او افزود: خوشحالیم برخی قطعات را تولید می کنیم که انحصاری ما است. این مهم هم دانش فنی می خواهد و هم زیر ساخت های بسیار قوی که ما هر دو این ها را داریم. شرکت هایی مانند فولاد مبارکه و فولاد خوزستان از جمله مشتریان ما هستند و به صورت انحصاری تامین کننده قطعات مورد نیازشان هستیم. تا 2 سال گذشته از جمله شرکت های تک محصولی بودیم تصمیم بر این شد که از تک محصولی بودن خارج شویم، چنانچه سبد محصولات ما کامل شود خیالمان نیز راحت خواهد شد. 

محمود ذاکر بیان کرد: در صنعت سیمان و خودرو سازی نیز ورود کرده ایم بعید است که تمامی صنایع همزمان ریزش داشته باشند و دچار رکود شوند. از سویی انعطاف پذیری خوبی داریم چرا که کم هستند کارخانه هایی که هم قطعه ریز باشند و هم تولید شمش داشته باشند. همین عامل نیز سبب شده که بتوانیم فراز نشیب ها را به راحتی طی کنیم. از جمله اقدامات ما نصب کوره جدیدی در کارخانه بود که تا 20 روز آینده به بهره برداری خواهد رسید. کارخانه ما در بدترین نقطه آب و هوایی قرار دارد و از سویی محصولی که تولید می کنیم نیازمند آب بسیاری است. بر همین اساس نیز تفاهم نامه ای با شرکت آب منطقه استان اصفهان داشته ایم که در خصوص تامین آب با مشکلی مواجه نباشیم. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • مریم داورپناه
    مریم داورپناه

    مفید بود

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24