Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس تهران هر ساله چند عرضه اولیه را در دستور کار دارد. در سال جاری نیز شاهد عرضه اولیه سهام چند شرکت از جمله پتروشیمی نوری، جم پیلن و تاصیکو بوده ایم.

عرضه اولیه بعدی بورس تهران چیست؟/ غلتک سازان سپاهان، فولاد سپید فراب کویر و سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در اولویت هستند

بورس24 : بورس تهران هر ساله چند عرضه اولیه را در دستور کار دارد. در سال جاری نیز شاهد عرضه اولیه سهام چند شرکت از جمله پتروشیمی نوری، جم پیلن و تاصیکو بوده ایم. معاون ناشران بورس تهران در گفتگو با بورس24 اولویت های بعدی شرکت بورس برای عرضه اولیه را اعلام کرد.

مجید نوروزی معاون ناشران و اعضای بورس تهران در گفتگو با بورس24 در خصوص عرضه های اولیه بورس در سال 98 و نزدیک ترین آن ها به عرضه گفت: عرضه­ها در بورس اوراق بهادار تهران، پیرو تکمیل مدارک توسط شرکت‌ها و احراز شرایط تعیین شده توسط هیئت پذیرش انجام می­شود و هر شرکتی پس از درج لازم است که اطلاعات مالی خود را در سایت کدال بارگذاری نموده و گزارش ارزشگذاری، به بورس ارائه نماید. لذا هر شرکتی که در هیئت پذیرش مطرح و موارد مذکور را سریع‌تر تکمیل نماید، آماده عرضه در بورس می‌شود. با توجه به موارد فوق، در حال حاضر شرکت غلتک سازان سپاهان در اولویت عرضه بوده و شرکت‌های فولاد سپید فراب کویر و سرمایه گذاری کشاورزی کوثر (پس از احراز شرایط تعیین شده و درج) در نوبت بعدی عرضه خواهند بود.

وی در ادامه در خصوص اولین شرکتی که در آینده ای نزدیک عرضه می شود، عنوان کرد: در صورت تکمیل گزارش ارزش گذاری، شرکت غلتک سازان سپاهان با سرمایه 375 میلیارد ریال نزدیکترین عرضه بورس تهران خواهد بود.

این مقام مسئول بورس تهران در پاسخ به این سوال که برنامه ریزی بورس تهران برای سال 98 چه میزان تامین مالی از طریق بازار بورس است، گفت: براساس برنامه ریزی مصوب، برنامه بورس تهران در سال 1398، عرضه سهام حداقل 12 شرکت جدید، 4 صندوق قابل معامله و 6 اوراق بدهی (انواع صکوک و اوراق مشارکت) است. با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، حجم تأمین مالی شرکت­ها از طریق بورس اوراق بهادار تهران ارتباط مستقیمی به میزان پیگیری مسؤولین آن شرکت‌ها در تکمیل مدارک و مستندات مورد نیاز داشته و شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از ابزارهای متنوع موجود در بورس اوراق بهادار تهران، تأمین مالی مناسبی را از بازار سرمایه داشته باشند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24