Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

ایران خودرو با انتشار گزارش عملکرد تیرماه امیدها را به اردوی سهامداران خود بازگرداند؛ گزارشی که نکات بسیار مهمی در خود نهفته دارد...

دو برگ برنده برای ایران خودرو

بورس24 : گروه خودروسازی ایران خودرو با انتشار گزارش عملکرد تیرماه امیدها را به اردوی سهامداران خود بازگرداند؛ گزارشی که نکات بسیار مهمی در خود نهفته دارد.

شرکت در عملکرد 3 ماهه فروش 4375 میلیاردی داشته، اما در یک ماهه منتهی به تیر فروش آن با جهش سنگین 1660 میلیارد تومانی همراه بوده است.

چند نکته مهم در این گزارش وجود دارد؛ ابتدا بخش عمده ای از این جهش فروش به دلیل رشد تیراژ فروش است به خصوص در دو گروه محصولات پژو و سمند شاهد رشد خوبی در فروش مقداری هستیم.

دوم شاهد رشد اندک قیمت های فروش در تیر ماه هستیم. اما همچنان شرکت در حال پاس نمودن تعهدات خود بوده و قیمت های فعلی با قیمت های انجام شده به دلیل پاس نمودن تعهدات شرکت فاصله دارد؛ به عبارتی شرکت همچنان برگ برنده فروش با قیمت های جدید را لمس نکرده و با عملکردی که با نرخ های جدید انجام خواهد شد فاصله داریم.

اما همین گزارش تیر ماه نشان از بهبود قابل توجه فروش شرکت دارد؛ به خصوص رشد فروش مقداری محصولات شرکت که شیب صعودی خوبی داشته است.

نکته مهمتر در بودجه بندی و گزارش تفسیری ایران خودرو نهفته است. پیش بینی فروش بیش از 60 هزار میلیارد تومانی در سال 98 نشان از آینده روشن ایران خودرو دارد، همان معجزه قیمت های فروش. در صورتی که تعهدات گذشته شرکت پایان یافته و شرکت با نرخ های فعلی اقدام به فروش محصولات خود نماید پتانسیل خروج از زیان را داشته و چنین فروش هایی سبب تحولات بنیادین در شرکت خواهد شد.

پس علاوه بر پتانسیل افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی و فروش دارایی ها، ایران خودرو در دستان خود همچنان برگ برنده ای به نام قیمت های فروش واقعی را داشته که سبب بهبود جدی در وضعیت شرکت می شود و این رویداد پس از پایان تعهدات گذشته شرکت آغاز خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24