Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رئیس سازمان نظارت بر سلامتی روسیه اعلام کرد: بر اثر انفجار در میدان نظامی در استان آرخانگلسک (در شمال غرب روسیه) تشعشعات رادیواکتیو در مدت کوتاهی افزایش یافت.

روسیه خبر داد؛ افزایش تشعشعات رادیواکتیو در منطقه‌ای که انفجار اتمی رخ داده

بورس24 : رئیس سازمان نظارت بر سلامتی روسیه اعلام کرد: بر اثر انفجار در میدان نظامی در استان آرخانگلسک (در شمال غرب روسیه) تشعشعات رادیواکتیو در مدت کوتاهی افزایش یافت.

گنادی اونیشنکو که در امدادرسانی در حادثه انفجار نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در اوکراین و نیز بهبودی وضعیت رادیو اکتیو مناطق خاور دور روسیه پس از حادثه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در ژاپن مشارکت داشته است، امروز یکشنبه این مطلب را به شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه گفت.

وی اظهار داشت: علت افزایش کوتاه مدت تشعشعات رادیواکتیو در حادثه میدان نظامی در ارخانگلسک فعالیت عناصر رادیواکتیوی کوتاه عمر بود.

این صاحبنظر روس خاطرنشان کرد: حجم این تشعشعات قابل توجه نبود و نیازی به تخلیه ساکنان محلی نداشتیم.

مقام روس با بیان اینکه پس از حادثه در میدان نظامی آرخانگلسک میزان تشعشعات رادیو اکتیو محل سنجیده شده بود، اظهار کرد: سازمان نظارت بر سلامتی روسیه و مقام‌های استان آرخانگلسک اطلاعات کافی در این مورد بدست آوردند.

آنیشنکو گفت: اگر علت افزایش تشعشعات رادیواکتیو در محل حادثه عناصر رادیو اکتیو با عمر طولانی بود طرح دیگری برای تامین امنیت ساکنان محلی به اجرا گذاشته می‌شد.

انفجار در میدان نظامی در استان آرخانگلسک روز پنجشنبه هفته گذشته رخ داد.

یک مقام اداره اطلاعات و اخبار شرکت روس اتم دو روز پیش اعلام کرد که بر اثر این حادثه پنج نفر از کارکنان شرکت روس اتم کشته و سه نفر هم مجروح شدند.

به گفته وی، حادثه هنگام کار در ارتباط با مراحل مهندسی و فنی منابع ایزوتوپی تغذیه کننده سوخت مایع موتور موشک رخ داد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که بر اثر انفجار در یک مرکز نظامی در منطقه سورودوینسک در استان آرخانگلسک دو نفر کشته شدند.

در ادامه گفته شده بود: این حادثه در هنگام آزمایش بر روی موتور یک موشک با سوخت مایع رخ داد و در این حادثه شش نفر مجروح شدند.

در همین حال شبکه تلویزیونی ار. ب. کا از افزایش تشعشعات رادیو اکتیو در محل حادثه در منطقه سورودوینسک خبر داده بود که به سرعت در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده مبنی بر حادثه اتمی دیگر در جهان داشت حال آنکه خبر‌های اولیه از این حادثه حکایت از این داشت که آتش سوزی و انفجار در یک مرکز نظامی در بندر سورودوینسک رخ داده و کانون آن نیز یک کشتی است.

منبع: ایرنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24