Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

از این مقام مسئول در پترول پرسیدیم که با توجه به واگذاری سهام ۶۹درصدی دهدشت برنامه اصلی چیست؟که گفت: به هر حال با توجه به برنامه واگذاری پیش رو، امیدواریم مشتری مورد نظر با توجه به نحوه مزایده از طریق بورس، برای خرید حاضر شود... وی گفت: خود شرکت فعلا مذاکره ای نداشته، اما طبق قانون بورس این مزایده انجام می شود. نکته قابل توجه این است که با فروش این بلوک ، می توانیم بخشی از بدهی های شرکت را پرداخت نمائیم...

دو شرکت «پترول» تا پایان سال راهی بازار سرمایه می شود

بورس24 : نشست خبری مدیرعامل پترول برگزار شد.

رسول اشرف‌زاده مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان در نشست خبری روز چهارشنبه این شرکت با اصحاب رسانه در مورد آخرین عملکرد شرکت گفت: با اشاره به این که سال گذشته ، ۷۵ تا ۹۰ درصد اهدافمان در طرح‌های شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) محقق شده است ، به طوری که پترول برای نخستین بار، پارسال شاهد ۱۱۵ درصد رشد سود نسبت به سال ۹۶ بوده که ۲۵ درصد از این سودآوری از مدیریت هزینه‌ها به دست آمده است.

وی گفت: امیدواریم با روند و سیاست پیش رو، طرح‌های این شرکت در مناطق کمتر توسعه‌یافته اجرا شود. واحد الفین این طرح شهریورماه امسال پیش‌راه‌اندازی می‌شود و آبان‌ماه به مرحله تولید می‌رسد.

به گفته وی، هر دو واحد شیرین‌سازی و الفین ایلام دهه فجر امسال بهره‌برداری و افتتاح رسمی خواهد شد.

اشرف‌زاده با اشاره به این که بخش یوتیلیتی طرح پتروشیمی لردگان راه‌اندازی شده است، افزود: مراحل پیش‌راه‌اندازی واحد آمونیاک این طرح هم‌اکنون در حال انجام است و از اوایل شهریورماه امسال وارد مرحله راه‌اندازی می‌شود؛ واحد طرح اوره نیز آبان‌ماه راه‌اندازی خواهد شد. لردگان نیز دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

دو شرکت تا پایان سال راهی بازار سرمایه می شود

مدیرعامل پترول در مورد ورود همه شرکت‌های این مجموعه به بورس و فرابورس گفت: امسال دو شرکت‌ تابعه پترول وارد فرابورس می‌شوند؛ شرکت پتروشیمی ارومیه که اقدام‌های اولیه آن انجام شده و شرکت پتروشیمی ایلام که در حال بررسی است تا همزمان با راه‌اندازی وارد فرابورس شود، زیرا حضور در بورس شفافیت را به همراه دارد.

اشرف زاده در مورد طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه گفت: این طرح با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی،تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این سه طرح حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ظرفیت هلدینگ خلیج فارس و صنعت پتروشیمی کشور افزوده خواهد شد.

این مقام مسئول در پترول با اشاره به این که طرح پتروشیمی گچساران هم‌اکنون ۶۱ درصد پیشرفت دارد، گفت: منابع مالی این طرح امسال با انتشار اوراق مشارکت و تسهیلات مالی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان و بخشی از ال‌سی ارزی حدود ۳۰ میلیون یورو که تبدیل به خدماتی شده است، تأمین می‌شود.

به گفته وی، تا سه ماه آینده شاهد پیشرفت خوب طرح پتروشیمی گچساران خواهیم بود و براساس برنامه این طرح تا پایان سال ۹۹ با حدود یک میلیون تن ظرفیت تولید اتیلن در مدار تولید قرار می‌گیرد.

دهدشت را می فروشیم، بدهی ها را می پردازیم

از این مقام مسئول در پترول پرسیدیم که با توجه به واگذاری سهام ۶۹درصدی دهدشت برنامه اصلی چیست؟که گفت: به هر حال با توجه به برنامه واگذاری پیش رو، امیدواریم مشتری مورد نظر با توجه به نحوه مزایده از طریق بورس، برای خرید حاضر شود.

وی گفت: خود شرکت فعلا مذاکره ای نداشته، اما طبق قانون بورس این مزایده انجام می شود. نکته قابل توجه این است که با فروش این بلوک ، می توانیم بخشی از بدهی های شرکت را پرداخت نماییم.

مدیرعامل پترول در خصوص تامین مالی برخی طرح های این شرکت گفت: موافقت اولیه تأمین مالی طرح پتروشیمی دهدشت با ۳۰۰ هزار تن ظرفیت از صندوق توسعه ملی اخذ و بانک عامل طرح مشخص شده است.

به گفته وی، امیدواریم تا سه ماه آینده بخش عملیاتی این طرح وارد اجرا شود. بخش‌های غیرعملیاتی شامل مسکونی، درمانی، اداری و دیگر ساختمان‌ها در حال انجام است.

صدف، ۱۴۰۰ می آید

اشرف‌زاده پیشرفت طرح پتروشیمی صدف را ۴۳ درصد عنوان کرد و ادامه داد: مشکل بخش ارزی این طرح حل شده و در بخش ریالی نیز در حال اخذ ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت است که سبب تسریع روند اجرای طرح می‌شود و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

وی در مورد لردگان گفت: پتروشیمی لردگان ۷۵۰ هزار تن آمونیاک و یک میلیون تن اوره تولید خواهد کرد که برای بازاریابی آن در سال‌های آینده نگاه به پایین‌دست مهم است.

وی افزود: از اوره می‌توان بالغ بر ۳۰۰ نوع محصول تولید کرد که توانایی تولید ۱۰۰ نوع آن در کشور وجود دارد ، از این رو در حال مطالعه تبدیل اوره به پایین‌دست در قالب یک پارک با رویکرد بخش خصوصی هستیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24