Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : مجمع عمومی عادی به طور سالانه شرکت سرمایه گذاری پارس آریان صبح امروز برای نوبت دوم با حضور بیش از ۹۲ درصد از صاحبان سهام تشکیل جلسه داد. در این جلسه علی اکبر امین تفرشی مدیر عامل سرمایه گذاری پارس آریان درباره عملکرد سال مالی ۹۷ شرکت متبوع خود در جمع سهامداران گفت: در سال مالی مورد گزارش جمع دارایی های ما در تلفیق ۴۴ درصد رشد داشته و در شرکت اصلی در حدود ۳ درصد...

مجمع پارس آریان ؛ تقسیم سود ٣۵ ریال بود اما خبرها مثبت و امیدوار کننده

بورس24 : مجمع عمومی عادی به طور سالانه شرکت سرمایه گذاری پارس آریان صبح امروز برای نوبت دوم با حضور بیش از ۹۲ درصد از صاحبان سهام تشکیل جلسه داد.

در این جلسه علی اکبر امین تفرشی مدیر عامل سرمایه گذاری پارس آریان درباره عملکرد سال مالی ۹۷ شرکت متبوع خود در جمع سهامداران گفت: در سال مالی مورد گزارش جمع دارایی های ما در تلفیق ۴۴ درصد رشد داشته و در شرکت اصلی در حدود ۳ درصد.

وی ادامه داد: در جمع بدهی ها گزارش تلفیق ما حکایت از رشد ۴۶.۵ درصد و در شرکت اصلی کاهش ۲۰ درصدی داشته است، همچنین حقوق صاحبان سهام در شرکت اصلی رشد ۱۵۰ میلیارد تومانی داشته است.

مدیر عامل پارس آریان گفت: بررسی اطلاعات ترازنامه حکایت از حرکت مثبت کل گروه و شرکت اصلی در استحکام بخشی به ساختار ترازنامه حکایت دارد. همچنین در بخش سودآوری جمع درآمدهای گروه ۱۹۱ هزار و ۱۵۹ میلیارد ریال بوده است که رشد ۲۷ درصدی در گزارش تلفیق و در شرکت اصلی رشد ۱۵۰ درصدی در بخش درآمدی داشتیم. سود خالص هم در گزارش تلفیق ۴۰۵ درصد رشد داشته و در شرکت اصلی سود ما فارغ از سود بانک پاسارگاد ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: شرکت در حوزه مالی، انرژی، معدن و آی تی نیز سرمایه گذاری دارد.

پس از اعلام این موارد مدیر عامل سرمایه گذاری پارس آریان در خصوص شرکت های مورد سرمایه گذاری مجموعه توضیح داد و گفت: بانک پاسارگاد در سال مالی ۹۷ خود رشد ۳۵ درصدی در جذب سپرده ها ، رشد ۳۴ درصدی در اعطا تسهیلات، رشد ۹۱ درصدی در بخش درآمدی و رشد ۷۵۸ درصدی در سود خالص داشته است.

وی در مورد بیمه پاسارگاد هم گفت: در این شرکت هم رشد ۴۲ درصدی در حق بیمه های صادره ، رشد ۵۳ درصدی درآمد و رشد ۲۵۸ درصدی سود خالص را داشته ایم.

امین تفرشی درباره شرکت میدکو هم گفت: این شرکت حجم زیادی از پروژه و طرح ها را در اختیار دارد و اکنون کنسانتره ذغال ۵۵۰ هزار تن آماده بهره برداری است و کنسانتره ۴ میلیون تنی زرند ، گندله سازی ۲.۵ میلیون تن زرند وکک سازی زرند که تا ۱.۵ ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید.افزون بر این ، فولاد بوتیا با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن و احیا مستقیم بوتیا با ظرفیت ۲ میلیون سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول در پارس آریان توضیح داد : ذغال سنگ خمرود با ظرفیت ۱۲ هزار تن، فروسلیس همدان با ظرفیت ۲۴۰۰ تن ، کاتدمس شهر بابک با ظرفیت ۵۰ هزار تن و لوله مس با ظرفیت ۱۲ هزار تن ظرفیت و احیا مستقیم شهر بابک جز طرح هایی است که به بهره برداری رسیده است.

وی افزود : این شرکت در سال مالی ۹۷ موفق به تحقق ۷۰۰ میلیارد تومان سود خالص شد.

امین تفرشی درباره سرمایه گذاری پارس آریان در بخش انرژی درباره شرکت گسترش انرژی نیز گفت:هلدینگ انرژی ما در بخش بالادستی نفت و گاز در حوزه اکتشاف و استخراج فعال است. در بخش حفاری نیز در حوزه خرید دکل حفاری نیز فعال است. این شرکت اخیرا پروژه انتقال گاز ایران به عراق را عملیاتی کرده است. در بخش تولید و برق انرژی نو نیز سه نیروگاه دارد ، نیروگاه شریعتی با مالکیت ۱۰۰ درصد، نیروگاه خوی و ارومیه ۳۳ درصد و نیروگاه قشم مولد با مالکیت ۱۰۰ درصدی.همچنین پروژه های پتروشیمی سینا، پالایش نفت سنگین قشم و پتروشیمی فجر کرمان را دست اجرا دارد و پتروشیمی سنگین قشم نیز اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مجمع در پایان ۳۵ ریال تقسیم کرد ، حال آن که سود شرکت به ازای هر سهم ۷۶.۴ ریال بود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24