Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بازدهی ۵٠ درصدی سهم برای سهامداران ثبت شد می خواستیم صندوق ارز را هم راه اندازی کنیم، که نشد نشست خبری مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان، امروز در آستانه فرا رسیدن روز خبرنگار برگزار شد. او در این نشست گفت: می خواستیم صندوق ارز را هم راه اندازی کنیم، که نشد. توانایی انجام این کار و اداره مناسب این صندوق را در خود می بینیم؛ درخواست گرفتن مجوز راه اندازی این صندوق را هم دادیم، اما مجوز آن به ما داده نشد...!

مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان: حضور قدرتمندی در بورس داشتیم

بورس24 : نشست خبری مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان، امروز در آستانه فرا رسیدن روز خبرنگار برگزار شد. اهم سخنان علی تیموری شندی، در این نشست بدین شرح است:

تامین سرمایه ها این روزها روند رو به رشد و خوبی را طی می کنند. 

تجربه حضور شش ماه قدرتمند در بازار سرمایه را پشت سر گذاشتیم، سعی می کنیم زین پس نیز حضوری قدرتمند در بورس داشته باشیم.

سهم لوتوس تاکنون بازدهی 50 درصدی را به خود دیده است.

متاسفانه فضای اقتصادی کشور بهشت کسانی شده که از رانت ها استفاده می کنند. 

می خواستیم صندوق ارز را هم راه اندازی کنیم، که نشد / توانایی انجام این کار و اداره مناسب این صندوق را در خود می بینیم / درخواست مجوز راه اندازی این صندوق را دادیم، اما مجوز آن به ما داده نشد. 

دوست داریم به تامین سرمایه ها به عنوان شرکت هایی نوپا در کشور اجازه فعالیت در حوزه ارز نیز داده شود

انتظار داریم، در صورت قطعی شدن بحث حذف 4 صفر از پولملی کشور روند این تغییرات به خوبی صورت پذیرد. /بر این مهم این انتقاد وارد است، که درباره بسیاری از دستورالعمل ها کارهای مشورتی لازم به درستی انجام نمی شود.

حذف 4 صفر از پول ملی در عملکرد نمادهای مالی تاثیر کاری قابل توجه ای نخواهد گذاشت.

تکمیلی: 

نشست خبری مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان با خبرنگارانِ حوزه بورس، صبح امروز در محل این شرکت برگزار شد.

در این نشست ابتدا مدیر عامل شرکت گزارشی از فعالیت‌ های شرکت ارائه کرد و در ادامه‌ی جلسه به سؤال‌ های خبرنگاران پاسخ داده شد.

علی تیموری شندی - مدیر عامل و عضو هیئت مدیره تامین سرمایه لوتوس پارسیان - در بیان گزارش عملکرد این شرکت گفت: با توجه به اینکه حجم بازار مالی در حال بزرگ شدن است، حجم فعالیت‌ های تامین سرمایه لوتوس پارسیان نیز روند رو به رشدی داشته است.

او با اشاره به تعهدات بازارگردانی شرکت گفت: در عمر فعالیت تامین سرمایه لوتوس تا کنون 7340 میلیارد تومان تعهد بازارگردانی اوراق بدهی داشتیم و از ابتدای سال مالی شرکت تا کنون یعنی از بهمن 97 تا کنون حدود 1450میلیارد تومان به این تعهدات اضافه شده است که معادل 20 درصد افزایش حجم تعهدات بازارگردانی است. در حال حاضر حجم کل تعهدات بازارگردانی ما برای اوراق بدهی معادل 4425 میلیارد تومان است.

علی تیموری اظهار داشت: در حوزه تعهدات پذیره‌نویسی اوراق بدهی تا کنون 6560 میلیارد تومان تعهد پذیره‌نویسی تقبل کرده‌ایم و از ابتدای سال مالی 98 معادل 2450 میلیارد تومان به این تعهدات اضافه شده است که نشان دهنده 37 درصد رشدِ حجم تعهدات پذیره‌نویسی شرکت است.

تیموری گفت: ارقام فوق نشان می‌دهد روند فعالیت تامین سرمایه با شتاب خوبی در سال مالی جدید رو به جلو می‌رود. و این رشد مرقون بسترسازی‌هایی است که در سال‌های گذشته انجام دادیم و خوشبختانه اکنون نتایج آن در حال بروز است.

این عضو هیئت مدیره تامین سرمایه لوتوس پارسیان ادامه داد: در کنار انتشار اوراق بدهی، در تعهد پذیره‌نویسی افزایش سرمایه شرکت‌ها نیز فعال هستیم که این میزان هم در کل فعالیت شرکت حدود 860 میلیارد تومان بوده است.

وی درخصوص تعهد بازارگردانی انواع صندوق‌ها آماری به این شرح ارائه کرد: کل مانده تعهد بازارگردانی ما در حوزه صندوق‌ها در حال حاضر بالغ بر 2620 میلیارد تومان است. که با توجه به حجم کل صندوق‌های ETF در بازار سرمایه، رقم قابل توجهی است.

مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس درخصوص فعالیت این شرکت در حوزه بازارگردانی سهام گفت: بازارگردانی انواع سهام را به صورت مستقیم و همچنین غیر مستقیم از طریق صندوق بازارگردانی امید لوتوس پارسیان انجام می‌دهیم که ارزش بازار 16 هزار میلیارد تومانی را در بر دارد. کل تعهدات بازارگردانی سهام از سوی تامین سرمایه در بازار در حال حاضر حدود 23 هزار میلیارد تومان است که بسیار چشمگیر است.

او ادامه داد: شاید در ابتدای فعالیت تامین سرمایه‌ها این آمار دور از ذهن به نظر می‌رسید ولی آمار فعلی نشان از روند خوب رشد این گروه شرکت‌ها در بازار سرمایه کشور دارد.

وی با اشاره به دارایی‌های تحت مدیریت این شرکت گفت: دارایی تحت مدیریت تامین سرمایه لوتوس پارسیان بالغ بر ١٤ هزار میلیارد تومان و در قالب 10 صندوق سرمایه‌گذاری است که در مقایسه با برخی بانک‌ها دو برابر خواهد بود. این در حالی است که زمانی فکر می کردند صندوق‌های تحت مدیریت تامین سرمایه‌ها بدون حضور بانک‌ها نمی‌توانند ادامه مسیر دهند اما امروز شاهد هستیم که دارایی‌های این بخش به شبکه بانکی وابستگی ندارد.

تیموری با اشاره به ترکیب دارایی تحت مدیریت لوتوس پارسیان اظهار داشت: خوشبختانه ترکیب بسیار متنوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت داریم و از صندوق‌های درآمد ثابت و سهامی تا صندوق کالایی و جسورانه را تحت مدیریت خود داریم. در حال حاضر همه صندوق‌های این شرکت در بالاترین ظرفیت، فرصت‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

او خاطر نشان کرد: سال گذشته پرتفوی سهام در دارایی تحت مدیریت ما 30 میلیارد تومان بوده است و اکنون به هزار میلیارد تومان رسیده است که نشان از حضور پر رنگ تامین سرمایه لوتوس پارسیان در بازار دارد. این حجم از حضور ما در بازار به واسطه سرمایه‌گذاران فعلی بازار سهام نبوده و به دنبال بازاریابی از مشتریان در بازار پول این امکان فراهم شده است.

تیموری یادآور شد: در صندوق‌های تحت مدیریت خود 6 هزار میلیارد تومان اوراق داریم که نشان از اهمیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در تعمیق بازار بدهی دارد که می‌تواند به عمق فعالیت‌های تامین مالی بیانجامد.

به گفته وی اخیراْ رقم‌های قابل توجهی تامین مالی از بازار سرمایه انجام می‌شود و از این نظر به رشد خوبی رسیده‌ایم.

او اشاره کرد: عملاْ با توجه به ضعیف شدن ارزش ریال، حجم پولی که در اقتصاد لازم است تا بتواند فعالیت‌های گذشته را مدیریت کند باید 3 الی 4 برابر  شود و طبیعتاْ حجم تامین مالی باید به طور قابل توجهی گسترده شود. بنابراین تجهیز منابع از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز باید تقویت شود.

او با اشاره به صندوق‌های قابل معامله در بازار گفت: شروع رشد این گروه صندوق‌ها در بازار با ورود صندوق اعتمادآفرین پارسیان بوده است که خوشبختانه این صندوق در حال حاضر بزرگترین صندوق از این نوع با حجم 1250 میلیارد تومان است و دومین نماد معاملاتی فرابورس در سال گذشته بوده است.

او گفت: احتمالاْ امسال نیز اولین نماد به لحاظ حجم معاملات در فرابورس خواهد بود. این نشان می‌دهد طراحی ابزارها به خوبی انجام شده و ذائقه مشتریان را به نحو مناسب‌تری پوشش داده است.

او با اشاره به عملکرد صندوق طلا گفت: در حال حاضر حدود 8 ماه است که سقف صندوق طلا پر شده است و امکان افزایش سقف صندوق فعلاْ وجود ندارد. حجم معاملاتی که روی این صندوق صورت گرفته است معادل یک میلیون و 200 هزار سکه است. اگر این ابزار نبود و قرار بود این حجم تقاضا وارد بازار فیزیکی شود قطعاْ نوسانات شدیدی می‌ توانست ایجاد کند.

تیموری ادامه داد: بنابراین فعالان بازار سرمایه می‌توانند از طریق معرفی ابزارهای نوین مالی نقش مؤثری در کنترل نوسانات اقتصادی داشته باشند و لازمه این امر این است که همه ارکان تصمیم‌گیرنده نسبت به این موضوع باور داشته باشند. هرچه ابزارها با پایه مالی بزرگتر شوند کنترل نوسان‌ ها مؤثرتر به وقوع خواهد پیوست.

تیموری شندی با اشاره به برنامه ششم توسعه اظهار کرد: قوانینی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد صندوق‌ های جدید در بازار سرمایه تاسیس شود و به خاطر این محدودیت ابزارهای جدیدی که قابل ارائه بودند دیگر قابل استفاده نیستند. در سه سال گذشته محدودیت‌ ها در بازار مالی بیشتر شده که برای صنعت مالی کشور مطلوب به نظر نمی‌رسد.

وی با اشاره به آمار عملکرد پرتال سرمایه‌ گذاریِ این شرکت (lotusib.ir) گفت: در مدت فعالیت پرتال 41 هزار میلیارد تومان صدور و ابطال در این بستر انجام شده است که معادل یک میلیون و 700 هزار درخواست صدور و ابطال است. 

وی با اشاره به ورود این شرکت به بورس گفت: خوشبختانه حضور ما در بازار سهام خوب و پر رنگ بوده است. سهام این شرکت با ارزش 205 تومان در بازار عرضه شد و 41 تومان سود تقسیم کرد و اکنون در محدوده 263 تومان معامله می‌ شود که نشان دهنده بازده 50 درصدی از زمان عرضه سهام است. 

تیموری در پایان گفت: امیدواریم با انتشار آمار 6 ماهه عملکرد شرکت، سهامداران از سرمایه‌ گذاری خود در سهام شرکت ما خشنودتر از پیش باشند. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24