Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سهامداران «فملی» نگران فروش صادراتی نباشند که محموله های متعددی در حال بارگیری است

عملیاتی شدن افزایش سرمایه مس تا سه ماه دیگر

بورس24 : شرکت ملی صنایع مس بزرگترین تولید کننده مس کشور در صورت های مالی میان دوره 3 ماهه منتهی به سال مالی 98 خود رشد 110درصدی در سود خالص داشته و میزان سود این شرکت از 191ریال به 402 ریال رسید.

همچنین «فملی» در 4 ماه منتهی به تیر ماه بیش از 67 هزار میلیارد ریال فروش به ثبت رسانده است ، در حالی که میزان فروش این شرکت در مدت مشابه سال قبل در حدود 35 هزار میلیارد ریال بوده است.

نگران فروش نیستیم

یکی از نگرانی های سهامداران «فملی» فروش صادراتی این شرکت است ، اما اردشیر سعد محمدی مدیر عامل ملی مس ایران در گفت و گو با بورس24 درباره آخرین وضعیت تولید و فروش این شرکت این طور توضیح داد و گفت: همانطور که در گزارش 4 ماهه نیز منتشر کردیم در حدود 6700 میلیارد تومان فروش داشتیم که این شرایط منجر شد تا به استناد صورت های مالی سه ماهه تعدیل مثبتی اعمال کنیم و رقم فروش را از 15 هزار میلیارد تومان به 17 هزار میلیارد تومان افزایش دهیم ، بنابراین با این شرایط نگرانی خاصی از بابت فروش محصول نداریم.

وی در ادامه افزود: با بررسی گزارشات موجود و مقایسه شرایط سود آوری ملی مس با سایر شرکت های فعال در حوزه معدن حاشیه سود ما روند خوبی دارد همچنین نسبت «پی بر ای» ما نیز در سطوح کم ریسکی قرار دارد.

سعد محمدی گفت: میزان تولید ما از برنامه جلوتر است و طرح های توسعه ما هم فعال است . پروژه کنسانتره دره زار، کنسانتره دره آلو و کنسانتره فاز 3 سونگون هم در فاز عملیاتی شدن و پیشرفت است که به زودی آمار دقیقی از پیشرفت پروژه ها اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به ذخائرمناسبی که داریم تسریع در امر اجرای پروژه ها به منظور استفاده حداکثری از پتانسیل های موجود باید اجرایی شود.

فروش شرکت تا شهریور برنامه ریزی شده...

مدیر عامل «فملی» درباره برنامه فروش صادراتی شرکت هم گفت: برای فروش تا پایان شهریور ماه برنامه ریزی شده است و در حال برنامه ریزی برای فروش های نیمه دوم سال هستیم.

وی درباره قیمت سهم هم گفت: با توجه به شرایط عملکردی و سود سازی مجموعه، همچنین دارایی های که شرکت مس در اختیار دارد قطعا ارزش سهام ما باید بالاتر از این باشد، به عبارتی شرایط ما خوب است اما بازار بر اساس اخبار جهانی و کاهش قیمت مس واکنش داده است و از قیمت های جهانی قیمت سهام ما قدری اثر پذیرفته است ، اما با این وجود ملی مس در حوزه عملکرد بر اساس اعداد و ارقام موجود در شرایط خوبی قرار دارد.

مس افزایش سرمایه دارد

سعد محمدی در باره قیمت مس هم گفت: نوسانات اخیر به دلیل وضع تعرفه برای کالاهای چینی از سوی آمریکا و همچنین کاهش رشد اقتصادی جهانی از 3.6 به 3.2 درصد نیز بوده است که منجر به افت های اخیر در قیمت مس شده است.

مدیر عامل ملی مس درباره زمان اجرای افزایش سرمایه هم گفت: اقدامات نهایی برای افزایش سرمایه در حال اجراست و حداکثر تا سه ماهه آینده افزایش سرمایه ما عملیاتی خواهد شد، این افزایش سرمایه از محل سود انباشته خواهد بود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24