Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

آمریکا امروز (جمعه) به طور رسمی از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه خارج شد که این مساله به نگرانی از شروع یک رقابت تسلیحاتی جدید دامن می‌زند. پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در سال ۱۹۸۷ میان میخائیل گورباچف، آخرین رهبر شوروی سابق و رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا امضا شد.

خروج رسمی آمریکا از یک پیمان بین المللی دیگر

بورس24 : آمریکا امروز (جمعه) به طور رسمی از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه خارج شد که این مساله به نگرانی از شروع یک رقابت تسلیحاتی جدید دامن می‌زند. پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در سال ۱۹۸۷ میان میخائیل گورباچف، آخرین رهبر شوروی سابق و رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا امضا شد.

آمریکا امروز (جمعه) به طور رسمی از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه خارج شد که این مساله به نگرانی از شروع یک رقابت تسلیحاتی جدید دامن می‌زند.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در سال ۱۹۸۷ میان میخائیل گورباچف، آخرین رهبر شوروی سابق و رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا امضا شد.

این پیمان تولید موشک‌های میان‌برد هسته‌ای و غیر هسته‌ای با برد بین 500 تا 5500 کیلومتر را منع کرد.

به گزارش بی.بی.سی اوائل سال جاری میلادی آمریکا و ناتو، روسیه را به نقض پیمان متهم کردند و گفتند این کشور موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای و با برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر تولید کرده است. روسیه این ادعا را رد کرده است. این موشک "۹M۷۲۹" نام دارد (نام آن در ناتو SSC- ۸ است)، و آمریکا می‌گوید اسناد و مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد روسیه دست به تولید چنین موشکی زده است. آمریکا این شواهد را در اختیار متحدان خود در ناتو گذاشته و آنها از این ادعای آمریکا حمایت کرده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه فوریه گفت، اگر روسیه تا دوم اوت به مفاد این پیمان عمل نکند از این پیمان خارح خواهد شد.

روسیه در واکنش به اقدام آمریکا، تمامی تعهدات این کشور در قبال این پیمان را به حالت تعلیق در آورده است.

"عامل بازدارنده در برابر جنگ هسته‌ای"

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است این پیمان، "یک عامل بازدارنده ارزشمند" در برابر جنگ هسته‌ای بوده است.

گوترش گفت این مساله "احتمالا، تهدید موشک‌های بالستیک را افزایش خواهد داد."

تحلیلگران هراس دارند که فروپاشی این توافق، می‌تواند به شکل‌گیری یک رقابت تسلیحاتی جدید میان آمریکا، روسیه و چین منجر شود.

پاول فلگنهاوئر، یک تحلیگر مسایل نظامی روسیه به خبرگزاری فرانسه گفته است با پایان یافتن این پیمان، "ما شاهد تولید و توسعه سلاح‌های جدید خواهیم بود."

منبع: ایسنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24