Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : با گذشت کمتر از یک ماه از مجمع پرحاشیه نهم تیر گل گهر ، مجمع انتخاب هیات مدیره این شرکت سنگ آهنی بدون حضور برندگان مجمع نهم تیرماه برگزار شد تا نتایج متفاوتی رقم بخورد... سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با همراهی فولاد مبارکه مجمع امروز را بردند و سه کرسی هیات مدیره را صاحب شدند ، سرمایه گذاری امید و سپه هم بدون آن که در مجمع حضور داشته باشند به عنوان کاندیدا معرفی شده و دو کرسی را هم آن ها صاحب شدند... عدم حضور تامین سرمایه تمدن نیز قابل تامل بود...

خانه تکانی دوباره در گل گهر ؛ در کمتر از یک ماه

بورس24 : مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت سنگ آهن گل گهر به درخواست سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات صاحب بیش از 20 درصد از سهام این شرکت صبح امروز در تهران برگزار شد.

درخواست «ومعادن» عزل هیات مدیره منتخب مجمع نهم تیرماه گل گهر طبق اساسنامه این شرکت بورسی و مفاد ماده 95 قانون تجارت بود.

نهم تیرماه بود که شرکت سنگ آهن گل گهر یک مجمع جنجالی را برگزار کرد.در این مجمع سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات که تا پیش از این سه کرسی هیات مدیره گل گهر را به همراهی فولاد مبارکه در اختیار داشت، با توجه به ائتلاف صورت گرفته از سوی سرمایه گذاری امید با برخی سهامداران دیگر یک کرسی را از دست داد و چند رشته ای «وامید» بار دیگر مدیریت را در مجموعه گل گهر به دست گرفت و سه کرسی هیات مدیره را در اختیار گرفت .

تا پیش از این سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی صبا نور و سرمایه گذاری سپه اعضای حقوقی هیات مدیره گل گهر بودند .

اما در آن مجمع سرمایه گذاری امید، سرمایه گذاری سپه و سرمایه گذاری مهر به عنوان سه شرکت وابسته به هم مدیریت شرکت 36 هزار میلیارد تومانی گل گهر را در اختیار گرفتند و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و فولاد مبارکه اصفهان هم دو کرسی را صاحب شدند ، تا بدین ترتیب نفوذ مجموعه معادن و فلزات و فولاد مبارکه در گل گهر کاهش پیدا کند. رخداد مهمی که تامین سرمایه تمدن در آن نقش بزرگی داشت ، چرا که رای قابل توجهی را برای مجموعه «وامید» در مجمع «کگل» جمع آوری کرد.

اما در مجمع امروز نتیجه مجمع نهم تیرماه گل گهر تغییر کرد.

سرمایه گذاری امید در جلسه امروز شرکت نکرد ؛ اما دو کرسی را صاحب شد و بزرگترین تولید کننده سنگ آهن کشور به قبضه مدیریتی «ومعادن» و «فولاد» در آمد.

یکی از سهامدارانی که در مجمع امروز شرکت نکرده صبح امروز به بورس24 گفته بود : مصوبات جلسه را به رسمیت نمی شناسیم

با رای مجمع گل گهر که فقط با حضور حدود 55 درصد سهامداران برگزار شده بود ، اعضای هیات مدیره این شرکت به شرح زیر انتخاب شدند.

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

فولاد مبارکه

توسعه معدنی و صنعتی صبا نور

سرمایه گذاری امید

سرمایه گذاری سپه

عدم حضور سرمایه گذاری امید و سپه در مجمع به رغم آن که نام آن ها به عنوان کاندیداهای عضویت در هیات مدیره اعلام شده احتمالا یک پیام مهم دارد و آن به رسمیت نشناختن مجمع پنجم مرداد ماه و طی نمودن فرآیند ثبت مجمع نهم تیرماه است.نکته مهم دیگر آن که تامین سرمایه تمدن که نقش قابل توجهی در پیروزی سرمایه گذاری امید در مجمع نهم تیرماه داشت نیز در مجمع امروز شرکت نکرد.

 بازرس قانونی شرکت گل گهر در خصوص وجاهت قانونی برگزاری مجمع انتخاب اعضای هیئت مدیره در روز جاری گفت : در خصوص حضور فیزیکی کاندیدای عضویت در هیئت مدیره موضوعی مبنی برالزام حضور در اساسنامه و قانون تجارت پیدا نکردیم اما شرط اصلی این است که منتخبین اعضای هییت مدیره قبولی سمت کنند و صورت جلسه را امضا کنند در صورتی که صورت جلسه از سوی منخبین امضا نگردد ، مجمع باید به منظور تعیین تکلیف انتخابات هییت مدیره مجددا برگزار شود.

محمود نوریان که به عنوان نماینده اعلام کاندیداتوری شرکت های سرمایه گذاری سپه و مدیریت سرمایه گذاری امید در مجمع حضور داشت گفت: من اطمینان می دهم که اگر این دو مجموعه رای بیاورند ، قطعا صورتجلسه تایید و امضا خواهد شد.

تکمیلی :

آخرین خبر از مجمع امروز گل گهر حاکی از آن است که در ساعت 12:15 دقیقه شمارش آرا در این جلسه به پایان رسید و نتیجه زیر حاصل شد :

اعضای جدید هیات مدیره گل گهر شامل

سرمایه گذاری توسعه معادن وفلزات با کسب ۳۳.۹۴درصد آرا ،

فولاد مبارکه اصفهان با کسب ۳۲.۹۴ درصد آرا ،

فولاد صبا نور با کسب ۳۲.۹۲درصد آرا ،

مدیریت سرمایه گذاری امید با کسب ۰.۱۳ درصد آرا  و

سرمایه گذاری سپه با ۰.۰۶ درصد آرا

به عنوان اعضای اصلی

و

سرمایه گذاری توسعه آهن گل گهر با ۰.۰۱۵ درصد آرا و

چادرملو با ۰.۰۰۰۳ درصد آرا

به عنوان اعضای علی البدل هیئت مدیره «کگل» انتخاب و معرفی شدند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • رضا حق دوست
    رضا حق دوست

    سلام ///وقایع اخیر به نفع سهامداران حقیقی است؟ آیا دعوای مدیریتی به رقایت حقوقیها وافزایش قیمت منجر میشود؟

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24