Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

یک اقتصاددان می گوید احتمال رونق کوتاه مدت در ساخت و ساز وجود دارد.

چه عاملی ساخت و ساز را تحریک می کند؟

بورس24 : یک اقتصاددان می گوید احتمال رونق کوتاه مدت در ساخت و ساز وجود دارد.

تیمور رحمانی با بیان اینکه فعالیت حقیقی بخش ساختمان که عمده آن در ساخت و سازهای مسکونی حاکم است در سال گذشته کاهشی بوده است گفت: از آنجا که مدیریت بازار دلار به کاهش خروج سرمایه ها منجر شده است در نتیجه انتظار می رود ساخت و ساز از این محل جان تازه بگیرد و تداوم ثبات نرخ دلار بتواند به رونق بخش ساخت و ساز بیانجامد.

رحمانی افزود: همچنین اگر نااطمینانی ها نسبت به آینده و مسایل بین المللی برطرف شود این عامل نیز باعث افزایش فعالیت های ساختمانی خواهد شد. البته لازم است طرح های مالیاتی که ترس در دل و ذهن فعالان بازار مولد مسکن ایجاد کرده است با توجه به رکود فعلی متوقف شود تا سازنده ها و سرمایه گذاران ساختمانی با اطمینان بالا به چرخه ساخت و ساز برگردند.

تیمور رحمانی جهش قیمت مسکن را ناشی از رشد بالای نقدینگی معرفی می کند و معتقد است: نیاز شدید به جلوگیری از تعمیق رکود مسکن می طلبد به دنبال مهیاسازی شرایط رونق بخش مسکن باشیم و از عاملی که این رونق را تهدید می کند پرهیز شود.

ساخت و ساز در شهرهای کشور طی سال گذشته رشد متناسب با فاز رونق پیدا نکرد. در تهران نیز در عمده ماه های سال گذشته ساخت و ساز کاهشی بود.

سازنده ها توان ساخت را از دست داده اند چون توان فروش ندارند. از محل فروش آپارتمان های قبلی (فروش در سال 97) نیز اگر چه نقدینگی بدست آورده اند اما پول حاصل از فروش را یا به ارز و سکه تبدیل کردند یا با آن ملک خریدند. بنابراین امروز به دلیل رکود معاملات ملک و کاهش قیمت ارز و سکه، نمی خواهند دارایی خود را به پول نقد تبدیل کنند. چون منابع نقدی ندارند در نتیجه قادر به ساخت و ساز جدید نیستند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24