Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

واقع ما داریم انرژی که در کشور وجود دارد را با یک فرایندی به ارز تبدیل می کنیم. می توان گفت که همانند صادرات انرژی به صورت الکترونیک و مجازی است.

بزرگ ترین مزیت های به رسمیت شناختن ارز دیجیتال

بورس24 : روز گذشته فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد اعلام کرد که ارز دیجیتال به رسمیت شناخته شده است. طی این صحبت ها اعلام شده بود که دولت پدیده ارز دیجیتال را به رسمیت شناخته و بانک مرکزی را مکلف کرد تا ظرف ۳ ماه مقدمات تولید رمز ارز در کشور را فراهم کند. ضمنا استفاده از برق برای تولید ارز دیجیتال در زمان پیک مصرف ممنوع است. همچنین متوسط نرخ صادراتی برق، مبنای قیمت‌گذاری بهای مصرفی برق در صنعت ارز دیجیتال می‌شود.

امیر سیدی کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار بورس24 در همین خصوص و اینکه به رسمیت شناخته شدن ارزهای دیجیتالی چه آثار مثبتی می تواند داشته باشد گفت: این تصمیم بسیار مثبتی بوده که اخذ شده است، اما با همه این ها معتقدم باید بسیار زودتر از این موعد انجام می شد. در حقیقت شرایطی که تحریم ها برای کشور به وجود آوردند بسیار کمک کرده تا این تصمیم اتخاذ شود. همواره درآمدهای نفتی باعث شده که نتوانیم به موقع تصمیمات مهم را بگیریم و این مشکل آفرین بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه این یکی از اثرات مثبتی بوده که تحریم ها برای ما داشته است. مینینگ پدیده ای است که با بحث تخصیص انرژی ارزان به صنایع مرتبط است. اینجا هم همان است، در واقع ما داریم انرژی که در کشور وجود دارد را با یک فرایندی به ارز تبدیل می کنیم. می توان گفت که همانند صادرات انرژی به صورت الکترونیک و مجازی است.

امیر سیدی افزود: ما می توانیم انرژی را به صنایع فولادی ارزان بدهیم و یک تولید فیزیکی صورت بگیرد.اما این موضوع نباید برای ما این مانع را ایجاد کند که یک پدیده ای که انرژی را می گیرد و درآمد ارزی ایجاد می کند را قبول نداشته باشیم.‌ بنابر این اتفاق خوبی بود که رخ داد و باید سعی کنیم هر چه زودتر قانونی شده و برای آن چارچوب مشخصی در نظر گرفته شود.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: چنانچه این درآمدها بتواند بیاید اظهار شود و به اقتصاد کشور باز گردد می تواند کمک قابل توجهی به کشور در شرایط جاری کند. ضمن اینکه ارزهای دیجیتال که به رسمیت شناخته شده قابلیت بسیار خوبی را در بحث تهاتر برای صادرات و واردات دارند. ارز مجازی می تواند برای ما دقیقا همان عملیات اینستکس را با توجه به مقبولیتی که در کشورها برای تبادلات مالی و کالایی وجود دارد، انجام دهد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24