Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سیمان فارس و خوزستان ٢۵ تومان سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد...

تقسیم ٢۵ تومان سود در مجمع سیمان فارس و خوزستان

بورس24 : در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سیمان فارس و خوزستان 25 تومان سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد. 

 به گزارش خبرنگار بورس24 ، ریاست مجمع، سیمان فارس و خوزستان را بهروز خالق نماینده  شستا بر عهده داشت.  

استماع گزارش مجمع 

حمید رضا هوشیاری مدیر عامل شرکت در مجمع گفت: تولید و تحویل و وضعیت انباشت محصول سیمان در مجموع بیانگر فزونی عرضه بر تقاضا در بازار داخل است. 
 
وی ادامه داد: مقایسه روند تولید و مصرف سیمان در ایران نشان می دهد که فعالیت این صنعت در سال ۹۷ با ۰.۲۲درصد رشد مصرف نسبت به سال قبل مواجه بوده است. در سال ۹۷ با توجه به تغییر در مقررات ارزی تو سط بانک مرکزی بخشی از سیمان عرضه در داخل کشور نیز صادر گردیده است. 

او گفت: سیمان فارس و خوز ستان یک بنگاه اقتصادی است، که با مشارکت در سهام شرکت های سیمانی درآمد خود را از طریق  سهم سود از شرکت های سرمایه پذیر تامین می کند.

به گفته این مدیر سیمانی میزان فروش سیمان و کلینکر شرکت های تابعه در سال ۹۷ جمعاً بالغ بر ۱۳ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۰.۴درصد کاهش داشته است.  

او افزود: سهم بازار داخلی هلدینگ در سال ۹۷ با مبلغ فروش ۱۵.۱۳۵میلیارد ریال حدود ۲۱.۵درصد بوده که نسبت به سایر شرکت های سرمایه گذاری در صنعت سیمان در رده اول قرار دارد.

هوشیاری گفت: همچنین سهم فروش شرکت های تابعه سیمانی در بازار داخل و بازارهای صادراتی نسبت به سال ۹۷ سهم بازار شرکت از کل سیمان کشور حدود ۲۱.۶ درصد است. 

وی افزود: هم اکنون عمده سرمایه گذاری در صنعت سیمان متعلق به هلدینگ ها است. با این حال شرکت های منفرد بخش خصوصی نیز طی سال های اخیر رشد قابل ملاحظه ای یافته اند.

او در مورد برنامه های آینده شرکت گفت: هماهنگی با انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و شرکت های گروه و همچنین با هلدینگ های سیمان در جهت اصلاح قیمت های فروش داخلی و صادراتی در قالب طرح جامع تولید و تحویل انجمن از برنامه های شرکت است. 

وی افزود: اصلاح ساختار مالی ازطریق اصلاح ساختار سرمایه شرکت های فرعی گروه، اصلاح ساختارسازمانی به منظور سهولت و بهبود جریان اطلاعات، انعطاف پذیری و چابکی و چرخش سریع اطلاعات، رعایت انضباط مالی در شرکت های تابعه از برنامه های آینده شرکت است. 

 به گفته هوشیاری عرضه سهام شرکت های غیر بورسی در بورس یا فرابورس به منظور استفاده از ارزش افزوده و همچنین نقد شوندگی آنها در صورت بهبود شرایط بازار انجام خو اهد شد.  

او گفت: اجرای پروژه های بهبوددرشرکت های تابعه و اندازه گیری در صد پی شرفت آنها بر اساس جدول TLR و همچنین اندازه گیری نتایج حاصل از انجام پروژه های بهبود بر شاخص های تعیین شده از چهار منظر جدول BSC  در آینده لحاظ می شود.

سوالات سهامداران 

یکی از سهامداران در خصوص موضوع افزایش سرمایه شرکت از رئیس مجمع سوال پرسید؛ در پاسخ بهروز خالق رئیس مجمع گفت: برای همه شرکت های هلدینگ فارس و خوزستان برنامه تجدید ارزیابی دارایی ها در دستور کار است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24